E-materiały do kształcenia zawodowego

Anatomia konia

ROL.01. Jeździectwo i trening koni – jeździec 516408

ROL.01. Jeździectwo i trening koni – technik hodowca koni 314203

bg‑blue

Instrukcja użytkowania

7

Spis treści

  1. Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału

  1. Problemy techniczne z odtwarzaniem e‑materiałówProblemy techniczne z odtwarzaniem e‑materiałów

  2. Wymagania techniczneWymagania techniczne

1
bg‑blue

1. Struktura e‑materiału

Każda strona e‑materiału ma na górze baner z informacją o nazwie zasobu oraz zawodach, dla których jest on przeznaczony. Nad banerem umiejscowiony jest przycisk „Poprzednia strona” wraz z tytułem poprzedniego zasobu tego e‑materiału.

R1NJZse8MpQKH
Przykład przycisku służącego do powrotu do poprzedniej strony
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Na dole strony znajduje się przycisk „Następna strona” z tytułem kolejnego zasobu. Te przyciski umożliwiają przeglądanie całego e‑materiału.

RH863EzcyVQXj
Przykład przycisku nawigującego do następnej strony
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Pod każdym materiałem multimedialnym znajduje się przycisk z powiązanymi ćwiczeniami/powiązanym ćwiczeniem. Aby przejść do takiego ćwiczenia, należy kliknąć dymek z nazwą kategorii i rodzajem ćwiczenia. Otworzy się wtedy osobna karta w przeglądarce z ćwiczeniem lub ćwiczeniami.

RgBF2tzLh4CwC
Widok przykładowego przycisku ćwiczeń powiązanych z danym multimedium
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W prawej górnej części ekranu znajduje się pasek menu, w którym zebrane są przyciski dostosowujące e‑materiał do odbiorców ze specjalnymi potrzebami. Dwa pierwsze przyciski z literą A i strzałką w górę lub w dół służą odpowiednio do powiększenia lub pomniejszenia wielkości czcionki. Cztery przyciski z literą A wpisaną w kwadraty służą do wyłączenia/włączenia trybu wysokiego kontrastu w trzech wariantach: czarno‑białym, żółto‑czarnym i czarno‑żółtym. Ikona człowieka przełącza e‑materiał do trybu dostępności.

RL5vcXMUxOUGC
Widok panelu umożliwiającego dostosowanie e‑materiału do odbiorców ze specjalnymi potrzebami. Odpowiednio od lewej strony: zmniejsz rozmiar czcionki, zwiększ rozmiar czcionki, wyłącz tryb wysokiego kontrastu, włącz czarno‑biały tryb wysokiego kontrastu, włącz żółto‑czarny tryb wysokiego kontrastu, włącz czarno‑żółty tryb wysokiego kontrastu, przełącz tryb dostępności.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W trybie dostępności wszystkie elementy graficzne zastępowane są opisami alternatywnymi, które mogą być odczytywane przez generator mowy. Również ćwiczenia wykorzystujące grafiki zastępowane są ćwiczeniami alternatywnymi.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

2

Wprowadzenie

We wprowadzeniuDMzEadLEbwprowadzeniu na górze strony znajdują się podstawowe informacje o kwalifikacji zawodowej oraz konsultancie merytorycznym e‑materiału. Poniżej zamieszczony jest spis treści, dzięki któremu można przenieść się na stronę konkretnego zasobu. W tym celu należy kliknąć na ikonę danego zasobu.

RGXUEXnOvT7uM
Widok na fragment spisu treści
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

3

Materiały multimedialne

Atlas interaktywny

Atlas interaktywnyDaCWFkcY9Atlas interaktywny zawiera wielostopniowe informacje z nazwami, opisami budowy oraz funkcją poszczególnych elementów aparatu ruchu konia, w tym: układ kostny konia, stawy obwodowe i kręgosłupa, układ krwionośny konia, układ nerwowy, mięśnie powierzchowne i głębokie, powięzi, więzadła, ścięgna oraz kopyta. Po kliknięciu na wybrany element wyświetli się informacja z nazwą danego układu.

Instrukcja

Po naciśnięciu „Pokaż modele” pojawia się spis treści z miniaturkami każdego układu.

  • skóra,

  • mięśnie powierzchowne,

  • mięśnie głębokie,

  • układ mięśniowy,

  • układ szkieletowy,

  • układ nerwowy,

  • układ krwionośny.

RgZiMKiciY85r
Wybór modelu 3D
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RyULlHcLeLl3j
Przykładowy obraz modelu 3D
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu na przekreśloną kamerę w lewym górnym rogu można zresetować kamerę.

RwmZxWqIIfACl
Znacznik resetujący kamerę umożliwia powrót do wersji startowej
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu znaku pauza w lewym górnym rogu można zatrzymać kamerę.

RjqqoAok5dnlf
Znacznik zatrzymujący kamerę umożliwia zatrzymanie obrazu oraz zresetowanie modelu do postaci wyjściowej
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu i przytrzymaniu prawego przycisku myszki można przesuwać model w różne strony.

Istnieje możliwość przesunięcia panelu bocznego. Klikając lewym przyciskiem myszy na siwym pasku, można pomniejszyć lub powiększyć panel.

Po kliknięciu i przytrzymaniu prawego przycisku myszy na polu modelu 3D możliwe jest przesuwanie go w prawo, w lewo, w górę oraz w dół.

RkIGoMqDJlxUH
Kółka z cyframi do przełączania kolejnych elementów modelu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R11TFsVor0Jmu
Wybór poszczególnych układów z menu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o, licencja: CC BY-SA 3.0.

Wybór poszczególnych elementów budowy anatomicznej konia. Kolorem niebieskim zaznaczony jest aktualny widok struktury anatomicznej.

RZefHE1oyWEbn
Lista schematów w atlasie
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o, licencja: CC BY-SA 3.0.

Istnieje możliwość przełączania elementów budowy anatomicznej konia za pomocą strzałek prawo/lewo. Na środku widnieje podpis aktualnie oglądanej struktury.

R1Y3npzfKdVaP
Tytuł i strzałki do przełączania schematów
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o, licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu na cyfrę ukazuje się podpis danej struktury anatomicznej.

RGPDZQiIYrQ8Z
Przykładowy widok atlasu anatomicznego
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o, licencja: CC BY-SA 3.0.
RRaoNHzysvA53
Przykładowy widok atlasu anatomicznego z punktami
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o, licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu na znacznik dowolnego opisu w lewym górnym rogu infografiki wyświetlą się pozostałe, oznaczone cyframi. Dzięki nim w prosty sposób można przejść do innych opisów. Przed znacznikami z cyframi, w lewym górnym rogu infografiki, znajduje się poniższa ikona, która wskazuje na możliwość ukrycia widoku znaczników.

RtlcMj3xhuq8O
Ikona ukrywająca widok znaczników
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Grafika interaktywna

Grafika interaktywnaD12IqkIR6Grafika interaktywna zawiera informacje o mięśniach szkieletowych powierzchownych i głębokich konia oraz budowie mięśnia poprzecznie prążkowanego szkieletowego, gładkiego i poprzecznie prążkowanego serca.

Po kliknięciu na wybraną planszę wyświetli się informacja na temat danego mięśnia konia.

Po kliknięciu na dany mięsień konia pojawia się nazwa mięśnia w miejscu „Wybierz mięsień”.

R1V8aOz9LdUWy
Plansza przed wybraniem mięśnia
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RgkRH13S0LIn8
Plansza po zaznaczeniu mięśnia
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W menu można wybrać daną grupę mięśni: mięśnie powierzchowne lub mięśnie głębokie.

RJzqwyfH12miz
Menu wyboru mięśni
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Budowa mięśnia poprzecznie prążkowanego szkieletowego, gładkiego i poprzecznie prążkowanego serca.

W celu powiększenia obrazka w katalogu, należy na niego kliknąć. Pod pinezkami z numerkami znajdują się informacje. Aby zmienić obraz, należy korzystać ze strzałek pod obrazkiem. Ikonka drukarki pozwala go wydrukować. Aby wyszukać obrazki, należy skorzystać z wyszukiwarki (w lewym górnym rogu) lub filtrować poszczególne kategorie za pomocą listy katalogów (powyżej wyszukiwarki). Obrazy można przenosić między folderami – po zaznaczeniu ich na liście i skorzystaniu z listy folderów w prawym górnym rogu.

RMKJUYBdVE1Yw
Widok trybu katalog
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RaAs15rlaQrHz
Wybór kategorii
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1LlWPZF6Wlo6
Widok po wyborze kategorii
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1BYibS6cRadY
Wyświetlanie opisów umieszczonych pod znacznikami na infografice
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R520vfcdk2t18
Wyświetlanie opisów umieszczonych pod znacznikami na infografice
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Rgq8yD96om1Bo
Ikona ukrywająca widok znaczników
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
R1OesNYybLadC
Dolny panel: strzałki lewo/prawo – przesunięcie zdjęcia; ikona drukarki – możliwość wydrukowania zdjęcia i informacji
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Możliwe jest również odsłuchanie nagranych treści. Służy do tego odtwarzacz, a poszczególne nagrania umieszczone są przy odpowiadających im tekstach.

R16uKydujYyQy
Panel odtwarzacza
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Aby włączyć nagranie lektora, należy kliknąć przycisk play.

RGETqvWfLNiQe
Ikona włączenia odtwarzacza
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Aby zatrzymać nagranie lektora, należy kliknąć przycisk stop.

R1TEIzNoNrSHl
Ikona zatrzymania odtwarzacza
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Informacja o czasie trwania danego nagrania znajduje się w pasku nagrania.

RGKz3jR0e67nd
Pasek pokazujący czas nagrania
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Do regulowania głośności odtwarzacza służy specjalny przycisk oznaczony poniższą ikoną.

RD8rTgjNGt8TX
Ikona wyciszenia odtwarzacza oraz pasek głośności odtwarzacza
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Film edukacyjny

Film edukacyjnyD1BEjPqYHFilm edukacyjny szczegółowo omawia określony temat.

RHmHyHWY8HeEU
Widok okna odtwarzacza filmu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Aby odtworzyć film, należy kliknąć ikonę trójkąta w kole.

R7I1imVTZfdmL
Ikona odtwarzania filmu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona zmieni się na dwie kreski. Kliknięcie na nie spowoduje zatrzymanie filmu.

Rk4aLH22GxNcE
Ikona zatrzymywania filmu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Reszta opcji umieszczona jest w prawej dolnej części ekranu. Pierwszy symbol głośnika pozwala na włączenie i wyłączenie dźwięku oraz ustawienie jego głośności.

RdC0nJ2ZychNo
Widok ikon nawigacyjnych odtwarzacza filmu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Następna ikona pozwala na włączenie alternatywnej ścieżki dźwiękowej, która omawia obraz wyświetlany na ekranie.

ReHYc7PMwNioO
Ikona do włączenia wersji filmu z audiodeskrypcją
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu na powyższą ikonę zmieni się ona na tę widoczną poniżej. Kliknięcie na nią umożliwia wyłączenie alternatywnej ścieżki.

RP2r2Y50VRYVF
Ikona do wyłączenia trybu audiodeskrypcji
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ikona napisów to mały prostokąt z kropkami i kreskami. Po kliknięciu na niego pojawia się panel dający możliwość włączenia lub wyłączenia napisów. Jeśli istnieje taka opcja, można tu także wybrać napisy w języku angielskim.

R1b0avFfnvQpE
Widok opcji włączenia/wyłączenia napisów
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Symbol „auto” umożliwia zmianę jakości wyświetlanego materiału.

RDxJ56mYBzT58
Widok opcji zmiany jakości filmu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu na symbol „1x” można zmienić prędkość odtwarzanego materiału.

R16HipHpK5Aqm
Widok opcji zmiany prędkości odtwarzania filmu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Ostatni symbol umożliwia włączenie i wyłączenie widoku pełnoekranowego.

RHmhnPHLUS36Q
Widok ikony trybu pełnoekranowego
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Wizualizacja 3D

Wizualizacja 3DDvv7IuMxaWizualizacja 3D przedstawia budowę i funkcjonowanie stawów konia z wykorzystaniem rysunku aksonometrycznego (3D), co pozwala na obserwację stawów zwierzęcia. Wizualizacja zawiera opis poszczególnych mięśni, stawów obwodowych i kręgosłupa konia, zasadę działania poszczególnych stawów obwodowych i kręgosłupa konia, budowę, nazwę i funkcje więzadeł oraz ścięgien konia. Wizualizacja składa się również z filmu edukacyjnego. Aby włączyć nagranie, należy kliknąć na przycisk odtwarzania, aby je zatrzymać – kliknąć powtórnie na ten sam przycisk.

RLYRy1Tu1zTUX
Przykładowy obraz modelu 3D
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RuOwTuih0bJRE
Przykładowy obraz modelu 3D
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RwmZxWqIIfACl
Znacznik resetujący kamerę umożliwia powrót do wersji startowej
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RjqqoAok5dnlf
Znacznik zatrzymujący kamerę umożliwia zatrzymanie obrazu oraz zresetowanie modelu do postaci wyjściowej
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RkIGoMqDJlxUH
Kółka z cyframi do przełączania kolejnych elementów modelu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

4

Interaktywne materiały sprawdzające

Interaktywne materiały sprawdzająceDHjjtyeIrInteraktywne materiały sprawdzające są pogrupowane tematycznie. Znajdują się one w określonych zakładkach, na które należy kliknąć.

RSkHl94ocLMo81
Widok ogólny harmonii z interaktywnymi materiałami sprawdzającymi
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Po kliknięciu na dany temat zakładka rozwinie się i wyświetli się zadanie.

RWdkozVnjCgsl1

Rozwiązanie zadania wymaga kliknięcia wybranej opcji, przeciągnięcia odpowiednich elementów lub wpisania odpowiedzi. Polecenie zawsze określa czynność, jaką należy wykonać. Po wybraniu lub uzupełnieniu odpowiedzi należy kliknąć przycisk „Sprawdź”. Nad poleceniem wyświetli się informacja, czy zadanie zostało poprawnie wykonane. W przypadku niepoprawnej odpowiedzi w informacji zwrotnej będzie zawarty tytuł multimedium, na podstawie którego można uzupełnić wiedzę, aby poprawnie rozwiązać zadanie. Po lewej stronie przycisku „Sprawdź” znajduje się symbol gumki, jego kliknięcie czyści odpowiedzi. Poniżej przycisku „Sprawdź” widnieje napis „Pokaż odpowiedź”. Umożliwia on poznanie poprawnego rozwiązania zadania. Po prawej stronie polecenia widoczny jest kolorowy sześciokąt. Jego kolor informuje o poziomie trudności zadania: kolor zielony oznacza zadanie łatwe, żółty – zadanie o średnim poziomie trudności, czerwony – zadanie trudne.

Rh8nO2PlFTxiJ
Widok ikon obrazujących poziom trudności ćwiczenia
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Niektóre zadania mają formę testu. Panel testu różni się od panelu zwykłego zadania. Zawiera on tytuł testu, liczbę pytań, czas, w którym należy rozwiązać test, oraz ostatni wynik. Przycisk „Uruchom” rozpoczyna test.

RcPqWKcAWoXoe
Wygląd panelu testu
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Panel pytania testowego składa się z numeru pytania, licznika czasu, który odmierza pozostały czas, oraz ostatniego uzyskanego wyniku. Poniżej znajduje się pytanie z odpowiedziami do wyboru. Po zaznaczeniu odpowiedzi należy kliknąć przycisk „Sprawdź”. W zależności od poprawności odpowiedzi wyświetli on pozytywną lub negatywną informację zwrotną. Żeby przejść do kolejnego pytania, należy kliknąć przycisk „Dalej”.

Rj7h9CmEjbTAc
Wygląd przykładowego zadania w panelu testowym
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Słownik pojęć dla e‑zasobu

SłownikD20ui6PIdSłownik ma strukturę listy. Znajdują się w nim występujące w e‑materiale pojęcia wraz z ich definicjami. Pod każdym pojęciem znajduje się link do odpowiedniego multimedium, w którym występuje dane pojęcie, oraz do Polskiego Słownika Archiwalnego.

W górnej części słownika znajdują się instrukcja korzystania ze słownika oraz pole do filtracji pojęć. Aby odnaleźć konkretne pojęcie, należy je wpisać w polu filtracji. Po wpisaniu widoczne będzie tylko to pojęcie wraz z definicją. Aby wrócić do listy wszystkich pojęć, należy kliknąć krzyżyk w prawej części pola filtracji.

R1bEsjJn9pVAN
Widok na górną część słownika z polem filtrowania haseł słownika
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Przewodnik dla nauczyciela

Przewodnik dla nauczycielaD1BUMOQaKPrzewodnik dla nauczyciela jest podzielony na pięć części. Każda z nich jest wyróżniona w interaktywnym spisie treści. Po kliknięciu na dany podrozdział przewodnika wyświetli się jego odpowiedni fragment.

Pierwsza część przedstawia cele i efekty kształcenia, szczegółowo wylicza kwalifikacje, dla których e‑materiał został przeznaczony. Druga część omawia strukturę e‑materiału, wymienia poszczególne zasoby oraz podaje, czego dotyczą. Hiperłącza i graficzny spis treści pozwalają na przejście do danej składowej e‑materiału. Trzecia część prezentuje powiązania między elementami e‑materiału. Czwarta część to wskazówki do wykorzystania e‑materiału w pracy dydaktycznej. Przedstawia przykładowe scenariusze pracy uczniów na zajęciach i poza zajęciami oraz indywidualnej pracy z uczniem. Na końcu wymienione są wymagania techniczne niezbędne do korzystania z e‑materiału.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Przewodnik dla uczącego się

Przewodnik dla uczącego sięDHD3sWwcYPrzewodnik dla uczącego się składa się z pięciu części. Każda z nich jest wyróżniona w interaktywnym spisie treści. Po kliknięciu na dany podrozdział przewodnika wyświetli się jego odpowiedni fragment.

Pierwsza część przedstawia cele uczącego się, druga zaś charakteryzuje strukturę e‑materiału i omawia po kolei każdy zasób występujący w e‑materiale. Hiperłącza i graficzny spis treści pozwalają na przejście do danej składowej e‑materiału. Trzecia część prezentuje powiązania między elementami e‑materiału. Czwarta zawiera informacje o tym, jak uczeń może korzystać z poszczególnych zasobów. Ostatnia część przewodnika to wymagania techniczne niezbędne do korzystania z e‑materiału.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

Netografia i bibliografia

Netografia i bibliografiaDqyEvxWlYNetografia i bibliografia jest to spis adresów internetowych oraz pozycji literatury, z których korzystano podczas pisania e‑materiału. Adresy internetowe zawierają hiperłącza, dzięki którym można przejść na daną stronę, oraz datę z ostatnim dostępem do linku.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

5
bg‑blue

2. Problemy techniczne z odtwarzaniem e‑materiałów

W przypadku problemów z wyświetlaniem się elementów w e‑materiale należy upewnić się, że urządzenie (komputer, laptop, smartfon itp.) ma dostęp do internetu. Czasami zbyt wolne łącze internetowe może spowalniać ładowanie się stron, szczególnie w przypadkach, gdy znajdują się na nich multimedia takie jak film, wizualizacje 3D lub animacje 3D. W takiej sytuacji zaleca się sprawdzenie, co może spowalniać internet. Najczęściej jest to otwarcie zbyt wielu zakładek w przeglądarce internetowej, przeciążenie systemu (zbyt wiele otwartych aplikacji).

Jeżeli użytkownik korzysta z internetu mobilnego, słaba jakość połączenia może być spowodowana wyczerpaniem się danych pakietowych w ofercie.

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

6
bg‑blue

3. Wymagania techniczne

Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.

System operacyjny:

  • Windows 7 lub nowszy

  • OS X 10.11.6 lub nowszy

  • GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3 GB RAM

Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:

  • Chrome w wersji 69.0.3497.100

  • Firefox w wersji 62.0.2

  • Safari w wersji 11.1

  • Opera w wersji 55.0.2994.44

  • Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0

  • Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124

Urządzenia mobilne:

  • 2 GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym

  • tablet/smartfon z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym), np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px

Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści