Nanoszenie powłok lakierniczych na elementy nadwozi pojazdów samochodowych
MOT.03. Diagnozowanie i naprawa powłok lakierniczych - Lakiernik samochodowy 713203
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e- materiału?Jak korzystać z e- materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
Struktura e‑materiału
1. Wprowadzenie
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
2. Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaju multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. W materiale znajdują się następujące e‑materiały:
Film instruktażowy - tutorial
Metody wykorzystywane w technikach lakierowania samochodowego, obsługa urządzeń i narzędzi lakierniczych
Film instruktażowy - tutorialMetody wykorzystywane w technikach lakierowania samochodowego, obsługa urządzeń i narzędzi lakierniczych
, który dotyczy sposobów przeprowadzenia lakierowania pojazdu samochodowego i używanych przy tym narzędzi.Wirtualna wycieczka
Lakiernia samochodowa
Wirtualna wycieczkaLakiernia samochodowa
, w której jest zaprezentowana lakiernia samochodowa – pomieszczenia, narzędzia czy też kabina lakiernicza.Animacja 3D
Czynności pomocnicze podczas lakierowania, techniki wykańczające oraz artystyczne (np. areografia, technika klejowa, foliowa, kalkomania, rozlewania, pinstriping, gliding)
Animacja 3DCzynności pomocnicze podczas lakierowania, techniki wykańczające oraz artystyczne (np. areografia, technika klejowa, foliowa, kalkomania, rozlewania, pinstriping, gliding)
, w której będą przedstawione czynności pomocnicze w zakładzie lakierniczym.
3. Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzające
Interaktywne materiały sprawdzające
pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności zawartych w e‑materiale.Słownik pojęć dla e‑materiału
Słownik pojęć dla e‑materiału
zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale.Przwodnik dla nauczyciela
Przwodnik dla nauczyciela
zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.Przewodnik dla uczącego się
Przewodnik dla uczącego się
zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.Netografia i bibliografia
Netografia i bibliografia
stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał.Instrukcja użytkowania
Instrukcja użytkowania
objaśnia działanie materiału oraz poszczególnych jego elementów.
- Wprowadzenie
Metody wykorzystywane w technikach lakierowania samochodowego, obsługa urządzeń i narzędzi lakierniczychFilm instruktażowy - tutorial
Lakiernia samochodowaWirtualna wycieczka
Czynności pomocnicze podczas lakierowania, techniki wykańczające oraz artystyczne (np. areografia, technika klejowa, foliowa, kalkomania, rozlewania, pinstriping, gliding)Animacja 3D
Interaktywne materiały sprawdzające
Słownik pojęć dla e-materiału
Przewodnik dla nauczyciela
Netografia i bibliografia
Instrukcja użytkowania
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia, interaktywne materiały sprawdzające i słownik pojęć mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz do pracy w zawodzie lakiernik samochodowy. W skład multimediów wchodzą film instruktażowy – tutorial, wycieczka wirtualna i animacja 3D. Przybliżają one wiadomości z zakresu diagnozowania i naprawy powłok lakierniczych.
Film instruktażowy (tutorial)
Metody wykorzystywane w technikach lakierowania samochodowego, obsługa urządzeń i narzędzi lakierniczych
, który dotyczy sposobów przeprowadzenia lakierowania pojazdu samochodowego i używanych przy tym narzędzi.Wycieczka wirtualna
Lakiernia samochodowa
, w której jest zaprezentowana lakiernia samochodowa – pomieszczenia, narzędzia czy też kabina lakiernicza.Animacja 3D
Czynności pomocnicze podczas lakierowania, techniki wykańczające oraz artystyczne (np. areografia, technika klejowa, foliowa, kalkomania, rozlewania, pinstriping, gliding)
, w której będą przedstawione czynności pomocnicze w zakładzie lakierniczym.
Interaktywne materiały sprawdzające umożliwiają samodzielne sprawdzenie poziomu wiedzy oraz przyswojenie informacji zawartych w multimediach. Ponadto każde ćwiczenie zawiera informację zwrotną, dzięki której dowiesz się, co już wiesz, a co należy jeszcze uzupełnić.
W słowniku pojęć dla e‑materiału zawarte są wszystkie trudniejsze pojęcia występujące w e‑materiale. Dzięki niemu w prosty sposób możesz uzupełnić wiedzę o nowe zagadnienia, a także lepiej zrozumieć informacje zawarte w multimediach.
Na co powinieneś zwrócić uwagę?
Najpierw przejrzyj cały e‑materiał i zastanów się, co z tego materiału jest według Ciebie najważniejsze, co przede wszystkim masz opanować. Nie wiesz tego? Obejrzyj film instruktażowy — tutorial, wycieczkę wirtualną i animację 3D. Szukaj czegoś, co Cię zainteresuje i skupi Twoją uwagę. Zapisz to jako ważne i dodaj do planu uczenia się.
Zapoznaj się ze słownictwem fachowym. Jeśli nie będziesz znał jakichś specjalistycznych słów — zajrzyj do słownika pojęć.
Dopytuj siebie, dlaczego coś jest w tym, a nie innym miejscu — dociekaj i szukaj odpowiedzi na pytania w e‑materiale lub, jeśli nie znajdziesz w nim, w Internecie. Takie pytania pomagają znaleźć ciekawostki w każdym temacie.
Przejrzałeś - uszczegóławiaj. Po zapoznaniu się z e‑materiałami przychodzi pora na właściwe uczenie się.
Zapisuj zasadnicze hasła z filmu, wycieczki lub animacji. Notuj punkty, literaturę, pytania, podpunkty.
Zastanów się, czy to, o czym mowa w e‑materiale, to przypadek reprezentatywny, czy to tak jest zawsze. Dociekaj - zapytaj się i znajdź odpowiedź, np.: w Internecie, kiedy nie jest tak jak w opisie.
Dyskutuj z innymi, bo nic tak nie pomaga utrwalać i poszerzać swojej wiedzy. Po obejrzeniu i przeanalizowaniu materiału porozmawiaj o nim z innymi. Porównajcie notatki i uzupełnijcie luki.
Praca samodzielna
Pracując samodzielnie, pamiętaj:
Ćwiczenia multimedialne możesz potraktować jak działania w zakładzie pracy. Dobrze wtedy pamiętać o tym, jakie jest Twoje zadanie edukacyjne. Warto też podsumowywać swoje wygrane, ale i nieudane próby zdobycia wiedzy, zadając sobie pytanie: dlaczego.
Dzięki ćwiczeniom możesz:
zapoznać się z narzędziami używanymi w zakładzie lakierniczym,
przekonać się, jak teoria przekłada się na praktykę, jeśli porównasz informacje w e‑materiałach,
ćwiczyć różnorodnymi metodami, według pewnych procedur (e‑materiały powielają wiedzę, ale traktują ją wtedy z różnych stron). Dopasuj właściwą metodę do siebie. Jednak za każdym razem pamiętaj o tym, że Twoim zadaniem jest nabycie wiedzy i umiejętności. Indywidualnie, w zależności od preferencji, zależy, jak to zrobisz. Wszystko to może przydać Ci się w pracy zawodowej.
Realizując działania na e‑materiałach, możesz rozwinąć wiele umiejętności:
umiejętność identyfikacji i jasnego określenia celów — kiedy będziesz planował swoją naukę i analizował planowanie, o którym mowa w materiałach,
umiejętność dokładnej i wnikliwej obserwacji,
umiejętność notowania na różne sposoby, zapisując zdobyte dane,
umiejętność interpretowania danych i informacji zdobytych podczas analizy e‑materiałów,
umiejętność sporządzania notatek z odkryć i zapisywania swoich własnych wniosków,
Jeśli nie będziesz wiedział, jak użyć lub uruchomić funkcje danego e‑materiału, sięgnij po instrukcję użytkowania.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych zasobów platformy www.zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows lub nowszy
OS X lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji lub nowszej RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji
Firefox w wersji
Safari w wersji
Opera w wersji
Microsoft Edge w wersji
Internet Explorer w wersji
Urządzenia mobilne:
RAM iPhone/iPad z systemem iOS lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium (lub nowszym) np. Chrome , Samsung Browser , szerokość co najmniej
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści