Pielęgnacja owłosionej skóry głowy
FRK.04. Wykonywanie zabiegów kosmetycznych – technik usług kosmetycznych 514207
Przewodnik dla uczącego się
Spis treści
Struktura e‑materiałuStruktura e‑materiału
Jak korzystać z e‑materiału?Jak korzystać z e‑materiału?
Wymagania techniczneWymagania techniczne
1. Struktura e‑materiału
Niniejszy e‑materiał składa się z trzech części: wprowadzenia, materiałów multimedialnych oraz obudowy dydaktycznej. Każda z nich zawiera powiązane tematycznie elementy składowe. Po opanowaniu danej partii materiału wykonaj ćwiczenia sprawdzające, aby dowiedzieć się, na co jeszcze powinieneś zwrócić uwagę.
Wprowadzenie
Przedstawia podstawowe informacje o e‑materiale, które ułatwią użytkownikowi wstępne zapoznanie się z zawartością materiału: odniesienia do podstawy programowej, zakres tematyczny oraz opis budowy e‑materiału.
Materiały multimedialne
Zawierają różnego rodzaje multimedia, które ułatwiają uczącemu się przyswojenie wiedzy. E‑materiał „Pielęgnacja owłosionej skóry głowy” składa się z dwóch materiałów multimedialnych.
Film edukacyjny „Zabiegi owłosionej skóry głowy i włosów”Film edukacyjny „Zabiegi owłosionej skóry głowy i włosów” prezentuje zadania zawodowe związane z wykonywaniem diagnozy trychologicznej, pokazuje w jaki sposób klient powinien przygotować się do diagnozy trychologicznej, pojawia się także prezentacja obsługi i zastosowania sprzętu wykorzystywanego do wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych na skórę głowy i włosów. Przedstawia wykonanie diagnozy trychologicznej, masażu owłosionej skóry głowy i zabiegów pielęgnacyjnych na schorzenia owłosionej skóry głowy i włosów z wykorzystaniem aparatów do mezoterapii igłowej, karboksyterapii, infuzji tlenowej; zawiera prezentację preparatów kosmetycznych wykorzystywanych do zabiegów pielęgnacyjnych owłosionej skóry głowy i włosów: peelingi, maski, ampułki/serum, preparaty myjące i oczyszczające.
E‑book „Pielęgnacja włosów i owłosionej skóry głowy”E‑book „Pielęgnacja włosów i owłosionej skóry głowy” prezentuje nazwy i rodzaje zabiegów pielęgnacyjnych włosów i owłosionej skóry głowy, a także preparaty kosmetyczne i ich składniki czynne wykorzystywane do zabiegów pielęgnacyjnych włosów i owłosionej skóry głowy.
Obudowa dydaktyczna
Interaktywne materiały sprawdzająceInteraktywne materiały sprawdzające pozwalają zweryfikować poziom opanowania wiedzy i umiejętności z zakresu podstawowych pojęć związanych z czynnikami fizykalnymi w kosmetyce. Aby prawidłowo je wykonać w dowolnym momencie możesz skorzystać z innych części e‑materiału, aby odnaleźć potrzebne informacje.
Słownik pojęćSłownik pojęć zawiera objaśnienia specjalistycznego słownictwa występującego w całym materiale. Będzie przydatny, kiedy napotkasz na specjalistyczne słownictwo oraz będziesz potrzebować ogólnych informacji z danego tematu, przygotowując się do lekcji lub przygotowując zadanie domowe.
Przewodnik dla nauczyciela Przewodnik dla nauczyciela zawiera sugestie do wykorzystania e‑materiału w ramach pracy dydaktycznej.
Przewodnik dla uczącego sięPrzewodnik dla uczącego się zawiera wskazówki i instrukcje dotyczące wykorzystania e‑materiału w ramach samodzielnej nauki.
Netografia i bibliografiaNetografia i bibliografia stanowi listę materiałów, na bazie których został opracowany e‑materiał. Skorzystaj z niej jeśli potrzebujesz dodatkowego źródła wiedzy.
Instrukcja użytkowania Instrukcja użytkowania objaśnia działanie zasobu oraz poszczególnych jego elementów.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
2. Jak korzystać z e‑materiału?
Opracowane w tym e‑materiale multimedia i ćwiczenia mają pomóc Ci w przygotowaniu do egzaminu zawodowego oraz pracy w zawodzie technik usług kosmetycznych.
Film edukacji oraz e‑book zawierają informacje istotne dla treści omawianych podczas zajęć. W celu przygotowania się do zajęć spróbuj przygotować po trzy pytania do każdego rozdziału e‑booka oraz wypisz zagadnienia, które są dla Ciebie zrozumiałe oraz te, które wymagają poszukania odpowiedzi w pozycjach z bibliografii.
Przykładowo, np. w postaci mapy myśli, zapisz nazwy i rodzaje zabiegów pielęgnacyjnych włosów i owłosionej skóry głowy (wybierz 5, Twoim zdaniem najciekawszych, zapisz dlaczego, je wybierasz – w ten sposób usystematyzujesz wiedzę). Poza tym opisz preparaty kosmetyczne i ich składniki czynne wykorzystywane do zabiegów pielęgnacyjnych włosów i owłosionej skóry głowy – wybierz 4‑5 preparatów, które wcześniej nie były Ci znane i zapisz na temat każdego z nich 2‑3 wiadomości kluczowe (możesz zrobić to metodą słów kluczowych i mapy myśli).
Zastanów się, jakie kompetencje i cechy charakteru są wymagane od osoby, która zamierza wykonywać zawód technika usług kosmetycznych. Które, Twoim zdaniem są najważniejsze, a które dyskwalifikują osobę, która w przyszłości chce wykonywać ten zawód. Niżej zapisz, które z cech Ty posiadasz i co musisz poprawić, aby myśleć o pracy trychologa.
W ramach porządkowania informacji do każdego rozdziału e‑booka wymyśl po trzy słowa klucze, które najlepiej oddają sens prezentowanych zagadnień. Postaraj się zaproponować własne tytuły rozdziałów, które stanowią treść e‑booka.
Po zapoznaniu się z treścią e‑booka, przygotuj w dowolnej formie notatki, podsumowujące ich treść. Poszczególne rozdziały mogą być podsumowane w dowolnej formie, może to być mapa mentalna, słowa klucze, hasła do krzyżówki, pytania, które zadasz kolegom podczas lekcji.
Natomiast po zapoznaniu się z materiałami multimedialnymi stwórz słownik z trudnymi pojęciami oraz ich wyjaśnieniem. Zaproponuj listę zagadnień, które wymagają obszerniejszego wyjaśnienia i pogłębienia podczas kolejnych zajęć. Podczas oglądania filmu przedstaw zadania zawodowe związane z wykonywaniem diagnozy trychologicznej. Napisz w punktach krótkie poradniki „Poradnik trychologa – 5 cech dobrego badania trychologicznego”, „Przygotowanie do diagnozy trychologicznej – 5 rad dla klientów”. Zastanów się w nich, na czym polega diagnoza trychologiczna, masaż owłosionej skóry głowy i zabiegi pielęgnacyjne na schorzenia owłosionej skóry głowy i włosów z wykorzystaniem aparatów do mezoterapii igłowej, karboksyterapii, infuzji tlenowej. Poszukaj samodzielnie w sieci informacji na temat obsługi i zastosowania sprzętu wykorzystywanego do wykonywania zabiegów pielęgnacyjnych na skórę głowy i włosów: kamery do oceny rodzaju i stanu włosów oraz skóry głowy (mikrokamera, trichokamera), aparatów do mezoterapii igłowej (np. mezopen), karboksyterapii, infuzji tlenowej. O każdym urządzeniu zapisz 4‑5 podstawowych informacji w postaci notatki wizualnej, możesz dodać grafikę lub zdjęcie urządzeń. Twoja notatka może być elektroniczna, jeśli będzie to dla Ciebie wygodniejsze.
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści
3. Wymagania techniczne
Wymagania sprzętowe niezbędne do korzystania z poradnika oraz innych materiałów platformy zpe.gov.pl.
System operacyjny:
Windows 7 lub nowszy
OS X 10.11.6 lub nowszy
GNU/Linux z jądrem w wersji 4.0 lub nowszej 3GB RAM
Przeglądarka internetowa we wskazanej wersji lub nowszej:
Chrome w wersji 69.0.3497.100
Firefox w wersji 62.0.2
Safari w wersji 11.1
Opera w wersji 55.0.2994.44
Microsoft Edge w wersji 42.17134.1.0
Internet Explorer w wersji 11.0.9600.18124
Urządzenia mobilne:
2GB RAM iPhone/iPad z systemem iOS 11 lub nowszym
Tablet/Smartphone z systemem Android 4.1 (lub nowszym) z przeglądarką kompatybilną z Chromium 69 (lub nowszym) np. Chrome 69, Samsung Browser 10.1, szerokość co najmniej 420 px
Powrót do spisu treściPowrót do spisu treści

