Wiedza (kultura zaściankowa): 1. Obywatele nie widzą potrzeby, aby angażować się w życie polityczne; uważają, że należy to do obowiązków elit politycznych. 2. Obywatele interesują się jedynie problemami swoimi i swojej najbliższej rodziny. Nie absorbują ich sprawy państwa ani jego przyszłości. 3. Obywatele angażują się w sprawy publiczne, uważając, że są w stanie zmieniać otaczającą ich rzeczywistość społeczno-polityczną. 4. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego i rozumieją zachodzące w nim procesy. 5. Obywatele nie angażują się w sprawy publiczne, ważne są dla nich tylko ich własne problemy. 6. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego, ale nie rozumieją zachodzących w nim procesów.
Wiedza (kultura podporządkowania): 1. Obywatele nie widzą potrzeby, aby angażować się w życie polityczne; uważają, że należy to do obowiązków elit politycznych. 2. Obywatele interesują się jedynie problemami swoimi i swojej najbliższej rodziny. Nie absorbują ich sprawy państwa ani jego przyszłości. 3. Obywatele angażują się w sprawy publiczne, uważając, że są w stanie zmieniać otaczającą ich rzeczywistość społeczno-polityczną. 4. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego i rozumieją zachodzące w nim procesy. 5. Obywatele nie angażują się w sprawy publiczne, ważne są dla nich tylko ich własne problemy. 6. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego, ale nie rozumieją zachodzących w nim procesów.
Wiedza (kultura uczestnictwa): 1. Obywatele nie widzą potrzeby, aby angażować się w życie polityczne; uważają, że należy to do obowiązków elit politycznych. 2. Obywatele interesują się jedynie problemami swoimi i swojej najbliższej rodziny. Nie absorbują ich sprawy państwa ani jego przyszłości. 3. Obywatele angażują się w sprawy publiczne, uważając, że są w stanie zmieniać otaczającą ich rzeczywistość społeczno-polityczną. 4. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego i rozumieją zachodzące w nim procesy. 5. Obywatele nie angażują się w sprawy publiczne, ważne są dla nich tylko ich własne problemy. 6. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego, ale nie rozumieją zachodzących w nim procesów.
Zaangażowanie (kultura zaściankowa): 1. Obywatele nie widzą potrzeby, aby angażować się w życie polityczne; uważają, że należy to do obowiązków elit politycznych. 2. Obywatele interesują się jedynie problemami swoimi i swojej najbliższej rodziny. Nie absorbują ich sprawy państwa ani jego przyszłości. 3. Obywatele angażują się w sprawy publiczne, uważając, że są w stanie zmieniać otaczającą ich rzeczywistość społeczno-polityczną. 4. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego i rozumieją zachodzące w nim procesy. 5. Obywatele nie angażują się w sprawy publiczne, ważne są dla nich tylko ich własne problemy. 6. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego, ale nie rozumieją zachodzących w nim procesów.
Zaangażowanie (kultura podporządkowania): 1. Obywatele nie widzą potrzeby, aby angażować się w życie polityczne; uważają, że należy to do obowiązków elit politycznych. 2. Obywatele interesują się jedynie problemami swoimi i swojej najbliższej rodziny. Nie absorbują ich sprawy państwa ani jego przyszłości. 3. Obywatele angażują się w sprawy publiczne, uważając, że są w stanie zmieniać otaczającą ich rzeczywistość społeczno-polityczną. 4. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego i rozumieją zachodzące w nim procesy. 5. Obywatele nie angażują się w sprawy publiczne, ważne są dla nich tylko ich własne problemy. 6. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego, ale nie rozumieją zachodzących w nim procesów.
Zaangażowanie (kultura uczestnictwa): 1. Obywatele nie widzą potrzeby, aby angażować się w życie polityczne; uważają, że należy to do obowiązków elit politycznych. 2. Obywatele interesują się jedynie problemami swoimi i swojej najbliższej rodziny. Nie absorbują ich sprawy państwa ani jego przyszłości. 3. Obywatele angażują się w sprawy publiczne, uważając, że są w stanie zmieniać otaczającą ich rzeczywistość społeczno-polityczną. 4. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego i rozumieją zachodzące w nim procesy. 5. Obywatele nie angażują się w sprawy publiczne, ważne są dla nich tylko ich własne problemy. 6. Obywatele mają wiedzę na temat życia społeczno-politycznego, ale nie rozumieją zachodzących w nim procesów.
Przykład (kultura zaściankowa): a. Sonda uliczna 1, b. Sonda uliczna 2, c. Sonda uliczna 3
Przykład (kultura podporządkowania): a. Sonda uliczna 1, b. Sonda uliczna 2, c. Sonda uliczna 3
Przykład (kultura uczestnictwa): a. Sonda uliczna 1, b. Sonda uliczna 2, c. Sonda uliczna 3