Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Obejrzyj film i na jego podstawie opisz, jak wyobrażano sobie śmierć w epoce średniowiecza. Wynotuj również, jakie konwencjonalne atrybuty przypisywano śmierci.

Zapoznaj się z filmem i na jego podstawie opisz, jak wyobrażano sobie śmierć w epoce średniowiecza. Wynotuj również, jakie konwencjonalne atrybuty przypisywano śmierci.

R59hGqaeq5ADN
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Atrybuty śmierci.
R1dRbujYf9FFI
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Korzystając z dowolnych źródeł, odszukaj informacje o poemacie symfonicznym Camille’a Saint‑Saënsa Danse macabre i wyjaśnij, w jaki sposób kompozytor oddał w utworze taniec śmierci.

R1WRFyATCk58N
Felix Nussbaum, Triumf śmierci, ok. 1941
Źródło: domena publiczna.
R1IRdPIGNe7hI
Nagranie instrumentalne w wykonaniu orkiestry utworu muzycznego Danse Macabre.
RxLXEs06sYm7E
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Na podstawie filmu ułóż pytanie jednokrotnego wyboru dla koleżanki lub kolegi z klasy na temat motywu śmierci w literaturze lub w sztukach plastycznych.

RJt7JgoEGxE7k
(Uzupełnij).