Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z animacją, a następnie odpowiedz na pytanie: co to znaczy, że zdanie ma wartość logiczną?

R1CuCxWkENzqM
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Zdanie logiczne a zdanie gramatyczne.
Polecenie 2

Przypomnij sobie zdania, od których rozpoczęliśmy lekcję. Czy wiesz już, dlaczego obie przytoczone wypowiedzi nie są argumentami? Które z użytych w nich zdań nie są stwierdzeniami?

  1. Zastanawiam się, czy dzisiaj będzie padać. Jak myślisz, Zosiu? W każdym razie proszę, żebyś wzięła parasol.

  2. Ruszaj się szybciej! Nie widzisz, która jest godzina? Chcesz, żebyśmy się spóźnili? Na pewno się przez ciebie spóźnimy. Ja nie będę za ciebie świecił oczyma!

RpwwTwCAl40th
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Zastanów się, jaki procent wypowiadanych przez ciebie na co dzień zdań to zdania w sensie logicznym. Zapisz swoje obserwacje i poddaj je refleksji.

RU73Y5OiWFE0j
(Uzupełnij).