Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
  1. Na ekranie przedstawiony jest deltoid ABCD oraz proste zawierające przekątne tego deltoidu.

  2. Poruszaj punktami A, B, D, aby uzyskać różne deltoidy i wklęsłe czworokąty deltoidalne.

  3. Poruszając punktem A zmieniasz figurę na podobną do niego (długości boków zmieniają się proporcjonalnie) możesz obrócić figurę.

  4. Punkty B i D mogą poruszać się wzdłuż prostej BD. Poruszając tymi punktami możesz dostać różne deltoidy oraz wklęsłe czworokąty deltoidalne.

Ru1etyPeT0TWZ
Na aplecie przedstawiono układ współrzędnych. Na poziomej osi X zaznaczono punkty B i D. Na pionowej osi Y zaznaczono punkty A i C. Po połączeniu punktów powstał deltoid. Punkty A, B, i D można dowolnie przesuwać wzdłuż osi, na których leżą. Poruszając punktem A, można dowolnie obracać całym układem współrzędnych. Konfiguracja parametrów pozwala uzyskać różne deltoidy, na przykład deltoid wklęsły, romb, kwadrat.
Polecenie 2

Ustaw punkty A, B, D tak, by:

  1. otrzymana figura była wklęsła

  2. otrzymana figura była deltoidem

  3. otrzymana figura była równoległobokiem

  4. otrzymana figura była kwadratem