Polecenie 1

Spójrz na ostrosłup prawidłowy sześciokątny w aplecie. Chwytając za wierzchołek będziesz mógł zwiększyć lub zmniejszyć wysokość. Nazwij kąty β, γ, δ, które pojawiają się w aplecie.

Zapoznaj się z opisem apletu przedstawiającego ostrosłup prawidłowy. W ostrosłupie zaznaczone zostały kąty β, γ, δ. Spróbuj je nazwać.

R1exZKxTLypvE
Grafika przedstawia ostrosłup, którego podstawą jest sześciokąt. W ostrosłup wpisane zostały dwa trójkąty. Boki pierwszego z nich to: wysokość ostrosłupa, krawędź boczna ostrosłupa i linia łącząca wierzchołek podstawy z środkiem podstawy. Boki drugiego trójkąta to : wysokość ostrosłupa, linia będąca wysokością trójkąta, stanowiącego ścianę boczną ostrosłupa oraz linia łącząca środek podstawy ze środkiem krawędzi podstawy. Kąt pomiędzy wysokością ostrosłupa a płaszczyzną podstawy to kąt prosty. Kąt pomiędzy wysokością ściany bocznej ostrosłupa, a podstawą tej ściany to również kąt prosty. W ostrosłupie zaznaczono 3 kąty. Kąt beta, gamma i delta. Kąt beta znajduje się między wysokością ostrosłupa a wysokością trójkąta, będącego ścianą boczną ostrosłupa. Kąt gamma znajduje się pomiędzy wysokością ściany bocznej ostrosłupa a  linią łączącą środek podstawy ze środkiem krawędzi bocznej podstawy. Kąt gamma znajduje się pomiędzy krawędzią boczną ostrosłupa a linią łączącą środek podstawy z wierzchołkiem podstawy.
Polecenie 2

Zastanów się jak może włynąć zmiana wysokości ostrosłupa prawidłowego i spróbuj odpowiedzieć na pytania.

Odpowiedz na pytania.

1) Co dzieje się z kątem pomiędzy wysokością a ścianą boczną ostrosłupa prawidłowego sześciokątnego, gdy zwiększamy wysokość?

2) Co się dzieje z kątem pomiędzy krawędzią boczną a płaszczyzną podstawy, gdy zwiększamy wysokość?