Audiobook + sprawdź się
Zapoznaj się z audiobookiem. Czym Roosevelt uzasadniał sens wojny z Hiszpanią oraz interwencje na Kubie?
Napisz, jakie straty mogli ponieść Amerykanie na Kubie w związku toczącą się tam wojną.
Na podstawie audiobooka powiedz, czy zgadzasz się z opinią Roosevelta, że działania Amerykanów na Kubie były bezinteresowne? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Na podstawie audiobooka spróbuj określić, jak Roosevelt postrzegał rolę swojego kraju w polityce międzynarodowej.
Wyjaśnij, czym była amerykańska teoria pogranicza. Jaki według niej wpływ pogranicze miało na mentalność Amerykanów?
Na przykładzie Ameryki Północnej oraz Australii i Oceanii wskaż charakterystyczne cechy postępowania Europejskich osadników z rdzennymi mieszkańcami tych ziem. Dokonaj ich oceny.
Zapoznaj się z zamieszczoną niżej ilustracją, a następnie wykonaj polecenie.
![Napisy na karcie menu: kubański stek, portorykańska wieprzowina, Wyspy Filipińskie, Hawaje [w jęz. ang. gra słów: Sandwich Islands, czyli Wyspy Kanapkowe]. Napis pod ilustracją: Cóż, naprawdę nie mogę się zdecydować, co wziąć jako pierwsze!](https://static.zpe.gov.pl/portal/f/res-minimized/R7yPiiqRb8L2A/1640295205/BRtC6G6WMec6ESZpSNwkGi853HCfgX7H.jpg)
Sandwich Islands, czyli
Wyspy Kanapkowe]. Napis pod ilustracją:
Cóż, naprawdę nie mogę się zdecydować, co wziąć jako pierwsze!
Zapoznaj się ze źródłami, a następnie wykonaj polecenie.
Źródło A

Źródło B
Polityka, jaką prowadzimy w stosunku do Europy, od początku wojen, które tak długo zaprzątały tę część globu, pozostała ta sama: polegała ona na niewtrącaniu się w sprawy wewnętrzne jakiegokolwiek państwa, na uważaniu rządu de facto za rząd prawowity względem nas. (…) Jednakże, w sprawach dotyczących tych kontynentów [amerykańskich] zmieniają się okoliczności. Jest niemożliwe, aby mocarstwa sprzymierzone chciały narzucić swój system polityczny jakiejś części tych kontynentów bez zagrożenia naszemu szczęściu i naszemu pokojowi (…).
Cytat za: Wiek XIX w źródłach. Wybór tekstów źródłowych z propozycjami metodycznymi dla nauczycieli historii, studentów i uczniów, red. M. Sobańska-Bondaruk, B. Lenard, Warszawa 1998, s. 94.