Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z audiobookiem. Czym Roosevelt uzasadniał sens wojny z Hiszpanią oraz interwencje na Kubie?

R1Xsw8aZbMTYi
Polecenie 1 = Twoja odpowiedź (Uzupełnij) Polecenie 2 = Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
RyZAhyqiP09uO
Nagranie dźwiękowe przedstawiające fragmenty Wspomnień Theodore'a Roosevelta.
Źródło: Wspomnienia Theodore’a Roosevelta (fragmenty), przeł. M. Gąsiorowska.
Polecenie 2

Napisz, jakie straty mogli ponieść Amerykanie na Kubie w związku toczącą się tam wojną.

R18K8lFkPTriq
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
Polecenie 3

Na podstawie audiobooka powiedz, czy zgadzasz się z opinią Roosevelta, że działania Amerykanów na Kubie były bezinteresowne? Uzasadnij swoją odpowiedź.

RBmliAKDtXfGn
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
Polecenie 4

Na podstawie audiobooka spróbuj określić, jak Roosevelt postrzegał rolę swojego kraju w polityce międzynarodowej.

RPh504erZZlv7
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
11
Ćwiczenie 1

Wyjaśnij, czym była amerykańska teoria pogranicza. Jaki według niej wpływ pogranicze miało na mentalność Amerykanów?

RXHD0iKHbjp0N
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 2

Na przykładzie Ameryki Północnej oraz Australii i Oceanii wskaż charakterystyczne cechy postępowania Europejskich osadników z rdzennymi mieszkańcami tych ziem. Dokonaj ich oceny.

RxmXRFy871Ra0
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
31
Ćwiczenie 3

Zapoznaj się z zamieszczoną niżej ilustracją, a następnie wykonaj polecenie.

R7yPiiqRb8L2A
Napisy na karcie menu: kubański stek, portorykańska wieprzowina, Wyspy Filipińskie, Hawaje [w jęz. ang. gra słów: Sandwich Islands, czyli Wyspy Kanapkowe]. Napis pod ilustracją: Cóż, naprawdę nie mogę się zdecydować, co wziąć jako pierwsze!
Źródło: Wikimedia Commons, domena publiczna.
RIHzTG1U6RQ5u
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 3
RArKuzhJbKrSt
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
311
Ćwiczenie 4

Zapoznaj się ze źródłami, a następnie wykonaj polecenie.

Źródło A

R12d6n4EfquQC
Źródło: Krystian Chariza i zespół, licencja: CC BY-SA 3.0.

Źródło B

Polityka, jaką prowadzimy w stosunku do Europy, od początku wojen, które tak długo zaprzątały tę część globu, pozostała ta sama: polegała ona na niewtrącaniu się w sprawy wewnętrzne jakiegokolwiek państwa, na uważaniu rządu de facto za rząd prawowity względem nas. (…) Jednakże, w sprawach dotyczących tych kontynentów [amerykańskich] zmieniają się okoliczności. Jest niemożliwe, aby mocarstwa sprzymierzone chciały narzucić swój system polityczny jakiejś części tych kontynentów  bez zagrożenia naszemu szczęściu i naszemu pokojowi (…).

A Cytat za: Wiek XIX w źródłach. Wybór tekstów źródłowych z propozycjami metodycznymi dla nauczycieli historii, studentów i uczniów, red. M. Sobańska-Bondaruk, B. Lenard, Warszawa 1998, s. 94.
RZKX1nQidVSdz
(Uzupełnij).