Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
Zapoznaj się z treścią nagrania. Odpowiedz, na czym polegała koncepcja dualizmu bytu w czasach przednowożytnych?
Zapoznaj się z treścią nagrania. Odpowiedz, na czym polegała koncepcja dualizmu bytu w czasach przednowożytnych?
Rpbef31eoysuI
(Uzupełnij).
R16Ll0ZrSlfNO
Nagranie dźwiękowe Rene Descartes Rozprawa o metodzie właściwego kierowania rozumem i poszukiwania prawdy w naukach.
Polecenie 2
Zapoznaj się z treścią nagrania i odpowiedz na pytanie: jak rozumiesz formułę Kartezjusza: jestem rzeczą myślącą?
Zapoznaj się z treścią nagrania i odpowiedz na pytanie: jak rozumiesz formułę Kartezjusza: jestem rzeczą myślącą?
RKraufdZfuHbh
(Uzupełnij).
R10unsXhwv7UH
Nagranie dźwiękowe Rene Descartes Medytacje o pierwszej filozofii (część 1).
Ruci8W6usb1BP
Nagranie dźwiękowe Rene Descartes Medytacje o pierwszej filozofii (część 2).
RiwvrGA9WwJXS
Ćwiczenie 1
Dopasuj pojęcia do definicji: racjonalizm Możliwe odpowiedzi: 1. pogląd, wedle którego nie można osiągnąć wiedzy uzasadnionej o świecie, 2. uznaje wyłącznie wiedzę opartą na intelekcie, przeciwstawiając ją wiedzy opartej na doświadczeniu, 3. stanowisko, że rozum jest ważniejszy od zdolności pozarozumowych (zmysłów, intuicji), 4. systematyczne „zawieszanie” niepewnych twierdzeń w celu wykrycia sądu niepodważalnego aprioryzm Możliwe odpowiedzi: 1. pogląd, wedle którego nie można osiągnąć wiedzy uzasadnionej o świecie, 2. uznaje wyłącznie wiedzę opartą na intelekcie, przeciwstawiając ją wiedzy opartej na doświadczeniu, 3. stanowisko, że rozum jest ważniejszy od zdolności pozarozumowych (zmysłów, intuicji), 4. systematyczne „zawieszanie” niepewnych twierdzeń w celu wykrycia sądu niepodważalnego sceptycyzm Możliwe odpowiedzi: 1. pogląd, wedle którego nie można osiągnąć wiedzy uzasadnionej o świecie, 2. uznaje wyłącznie wiedzę opartą na intelekcie, przeciwstawiając ją wiedzy opartej na doświadczeniu, 3. stanowisko, że rozum jest ważniejszy od zdolności pozarozumowych (zmysłów, intuicji), 4. systematyczne „zawieszanie” niepewnych twierdzeń w celu wykrycia sądu niepodważalnego sceptycyzm metodyczny Możliwe odpowiedzi: 1. pogląd, wedle którego nie można osiągnąć wiedzy uzasadnionej o świecie, 2. uznaje wyłącznie wiedzę opartą na intelekcie, przeciwstawiając ją wiedzy opartej na doświadczeniu, 3. stanowisko, że rozum jest ważniejszy od zdolności pozarozumowych (zmysłów, intuicji), 4. systematyczne „zawieszanie” niepewnych twierdzeń w celu wykrycia sądu niepodważalnego
R1dm8UkOiYNmW
Ćwiczenie 2
Rozstrzygnij, które twierdzenia są prawdziwe, a które są fałszywe. W ujęciu Kartezjusza podmiot myślący stał się twórcą samego siebie. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Wola jednostki stała się punktem wyjścia do tworzenia prawa i ustroju. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Jedynym pewnym bytem jest ludzkie ciało. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz. Koncepcja cogito prowadziła do uznania konieczności władzy absolutnej.. Możliwe odpowiedzi: Prawda, Fałsz
Ćwiczenie 3

Zinterpretuj stwierdzenie Kartezjusza: Myślę, więc jestem.

R1ROzSG8X4qsu
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 4

Czym jest autonomia jednostki w państwie nowożytnym?

R8pd5XsFFqc9J
(Uzupełnij).