Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Wysłuchaj audiobooka i dokonaj porównania miłości romantycznej i miłości ukazywanej w literaturze młodopolskiej.

Zapoznaj się z treścią audiobooka i dokonaj porównania miłości romantycznej i miłości ukazywanej w literaturze młodopolskiej.

REiU4Q4zwefCX
(Uzupełnij).
R1aSE03aNoayM
Nagranie dźwiękowe Zbigniew Płażewski Eros młodopolski.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 2

Scharakteryzuj wizerunek kobiety, który Kazimierz Przerwa‑Tetmajer ukazuje w wierszu Lubię, kiedy kobieta… Odpowiedz na pytanie, czy przedstawia ją przedmiotowo? Swoją odpowiedź uzasadnij.

RMrikEkCLo9XC
(Uzupełnij).
RyhJ6HDm2Ecp7
Ćwiczenie 1
Dlaczego liryki miłosne Tetmajera zyskały taką przychylność czytelniczek? Zaznacz prawidłową odpowiedź. Możliwe odpowiedzi: 1. cechował je subtelny nastrój, który współgrał z kobiecą naturą, 2. można w nich było dostrzec zalążki feminizmu
Rks85iIZfiZXV
Ćwiczenie 2
W jaki sposób literatura modernizmu nobilitowała miłosne uniesienia? Zaznacz prawidłowe odpowiedzi. Możliwe odpowiedzi: 1. uwolniła erotykę od ciężaru niewybrednych utworów odczytywanych w