Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Udowodnij, że wskazówki ze pierwszego tekstu stały w sprzeczności z Deklaracją Praw Człowieka i Obywatela.

RpytH2bmK2cNp
Nagranie dźwiękowe lekcji.
Źródło: Wskazówki Komitetu Ocalenia Publicznego dla sądów, maj 1794 roku, [w:] A.M. Skałkowski, Okres Wielkiej Rewolucji Francuskiej w świetle źródeł, Warszawa 1923, s. 19;
Oblicza Wielkiego Terroru, [w:] A.M. Cisek, Kłamstwo Bastylii, Warszawa 2012, s. 149–151;
Sowietolog Richard Pipes o tzw. „rewolucji październikowej”, [w:] R. Pipes, Rewolucja rosyjska, Warszawa 1994, s. 307.
R1HyxzaeFbYcV
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).

Wykaż, że kreowanie atmosfery powszechnego strachu było metodą sprawowania władzy w okresie Wielkiego Terroru.

RX0ivnpAhAC2E
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).
Polecenie 2

Rozważ, czy stosowane w historiografii określenie: „rewolucja październikowa” jest odpowiednim instrumentem opisu rzeczywistości historycznej.

RFdMGkDAoosZh
Twoja odpowiedź: (Uzupełnij).