Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
Zapoznaj się z treścią audiobooka i scharakteryzuj bohatera, którego stworzył Hłasko.
Zapoznaj się z treścią audiobooka i scharakteryzuj bohatera, którego stworzył Hłasko.
R1KcJA4jLsPvN
(Uzupełnij).
R6bOe2CTieMKh
Nagranie dźwiękowe Polecenie 1 Zapoznaj się z treścią audiobooka i scharakteryzuj bohatera, którego stworzył Hłasko. Wysłuchaj audiobooka i scharakteryzuj bohatera, którego stworzył Hłasko. Jan Błoński Bezładne rozważania starego krytyka, który zastanawia się, jak napisałby historię prozy polskiej w latach istnienia Polski Ludowej.
Źródło tekstu: Jan Błoński, Bezładne rozważania starego krytyka, który zastanawia się, jak napisałby historię prozy polskiej w latach istnienia Polski Ludowej, „Teksty Drugie : teoria literatury, krytyka, interpretacja” 1990, nr 1, s. 19–22.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 2

Zapoznaj się z dwoma fragmentami Pięknych dwudziestoletnich. Następnie odpowiedz na pytania.

  • Jakimi motywami kierował się Marek Hłasko, aby pozostać na Zachodzie?

  • Jaki był i z czego wynikał stosunek Hłaski do szkoły i nauczycieli?

RpeRa4yHPvOvX
(Uzupełnij).
R1WYY71ipBWRS
Nagranie dźwiękowe Marek Hłasko Piękni dwudziestoletni, fragmenty.
Źródło tekstu: Marek Hłasko, Piękni dwudziestoletni s. 6–7, 25–26