Polecenie 1

Zapoznaj się z audiobookiem, a następnie wykonaj polecenia.

RNEHwStiQFmPq
Nagranie dźwiękowe lekcji pod tytułem Mikołaj Kopernik o znaczeniu pieniądza w gospodarce nowożytnej.
Źródło: Wiek XVI–XVIII w źródłach. Wybór tekstów źródłowych z propozycjami metodycznymi dla nauczycieli historii, studentów i uczniów, oprac. M. Sobańska‑Bondaruk, S.B. Lenard, Warszawa 1999, s. 71–72.
Polecenie 2

W epoce nowożytnej większość władców europejskich nadal, podobnie jak w średniowieczu, miała wyłączne prawo bicia monety. Prowadziło to do licznych nadużyć, w wyniku których realna wartość pieniądza malała, dając jednak monarchom krótkotrwałe korzyści finansowe. Na podstawie tekstu Mikołaja Kopernika przygotuj wypowiedź, w której zniechęcisz monarchę do „psucia” monety.

R13GvSkXiTrAE
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Na podstawie treści audiobooka opisz w kilku zdaniach, jakie różnice dostrzegasz między nowożytnym a współczesnym pojmowaniem funkcji pieniądza.

R1UJ2knMnPaPY
(Uzupełnij).