Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
Zanotuj na podstawie treści audiobooka, które gatunki literackie i zabiegi artystyczne wykorzystywali reformatorzy.
Zanotuj na podstawie treści audiobooka, które gatunki literackie i zabiegi artystyczne wykorzystywali reformatorzy.
R10PwE2qocRHy
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Wynotuj główne cele oświeceniowych reformatorów.

R1JUMTARz9Imk
(Uzupełnij).
R1KaXogUgWWDc
Nagranie dźwiękowe dotyczące oświeceniowej polityki językowej.
Źródła: [1] Franciszek Bohomolec, Kawalerowie modni, [w:] tegoż, Komedie konwiktowe, oprac. i wstęp J. Kott, Warszawa 1959, s. 427–429.
[2] Komisja Edukacji Narodowej, Przepis do szkół parafialnych [1774], [w:] Ludzie oświecenia o języku i stylu, oprac. Z. Florczak, L. Pszczołowska, red. M.R. Mayenowa, Warszawa 1958, t. 2, s. 426.
[3] Przepis Komisyi Edukacyi Narodowej na szkoły wojewódzkie [1774], [w:] Ludzie oświecenia o języku i stylu, oprac. Z. Florczak, L. Pszczołowska, red. M.R. Mayenowa, Warszawa 1958, t. 2, s. 427.
[4] Ignacy Krasicki, [Doskonałość narodu od kształcenia i rozszerzenia rodowitej mowy zawisła], [w:] tegoż, O języku ojczystym, teatrze i edukacji. Wybór z „Monitora” (1765–1772), wstęp i oprac. J. Rudnicka, Olsztyn 1995, s. 5.