Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
bg‑cyan

Konstruowanie pracy na temat:
Wykorzystując wnioski z interpretacji wiersza Jana Andrzeja Morsztyna Do tejże, przedstaw sposób barokowego pisania o miłości.

Polecenie 1

Zapoznaj się z wierszem Jana Andrzeja Morsztyna Do tejże. Zastanów się i zanotuj, co zwróciło w nim twoją uwagę jako dziwne i nietypowe, bądź też co cię zaintrygowało.

ROttCwtPFDuye
(Uzupełnij).
Polecenie 2

Podaj trzy synonimy wyrazu koncept. Wyjaśnij, w jakim celu poeci barokowi, m.in. Jan Andrzej Morsztyn, wykorzystywali koncept, pisząc o miłości. Jaki efekt poeci barokowi uzyskują w praktyce?

R1BZkmSjp3e4u
(Uzupełnij).
RsSxf6Snrnd9e
Nagranie dźwiękowe dotyczące analizy wiersza.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., Autorka tekstu: Teresa Kosyra-Cieślak, licencja: CC BY-SA 3.0.
1
Ćwiczenie 1

Sformułuj hipotezę interpretacyjną wiersza Do tejże. Zaproponuj argumenty uzasadniające twoje stanowisko. Pamiętaj, że dalszy tok twojej pracy będzie uzależniony od postawionej hipotezy.

uzupełnij treść
1
Ćwiczenie 2

Przeanalizuj formę wiersza, zastanów się nad celem zastosowania paralelizmu składniowego. W jaki sposób forma utworu koresponduje z jego treścią? 

uzupełnij treść