Weź pod uwagę dotychczasowe rozważania z Badania 1, wykonanych ćwiczeń oraz przedstawionych materiałów, i ponownie odpowiedz na trzy pytania, wybierając jedną z zaproponowanych odpowiedzi.
RmrZkYULSfNOm Ćwiczenie 1
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: bicie dziecka jest niezgodne z prawem? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: bicie dziecka jest niezgodne z prawem?
Zdecydowanie tak
Raczej tak
Raczej nie
Zdecydowanie nie
Oprac. na podst. badania TNS OBOP z sierpnia 2011 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka.
R1BQwbsApER5j Ćwiczenie 2
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: są takie sytuacje, kiedy dziecku trzeba dać klapsa? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: są takie sytuacje, kiedy dziecku trzeba dać klapsa?
Zdecydowanie tak
Raczej tak
Raczej nie
Zdecydowanie nie
Oprac. na podst. badania TNS OBOP z sierpnia 2011 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka.
RayHUxh1jiMob Ćwiczenie 3
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: „lanie” jeszcze nikomu specjalnie nie zaszkodziło? Możliwe odpowiedzi: 1. Zdecydowanie tak, 2. Raczej tak, 3. Raczej nie, 4. Zdecydowanie nie
Czy zgadzasz się, czy też nie zgadzasz z twierdzeniem: „lanie” jeszcze nikomu specjalnie nie zaszkodziło?
Zdecydowanie tak
Raczej tak
Raczej nie
Zdecydowanie nie
Oprac. na podst. badania TNS OBOP z sierpnia 2011 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka.
Porównanie sondaży i wyników badań Ćwiczenie 4
Przeanalizuj różnice w procentowych rozkładach odpowiedzi w sondażu przeprowadzonym przez TNS OBOP i badaniach w twojej klasie.
RPiMbnrU1IKcT Wykres skumulowany. Czy zgadza się Pan/Pani, czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami: . Lista elementów: 1. zestaw danych:pytanie: bicie dziecka jest niezgodne z prawemzdecydowanie tak: 37raczej tak: 37raczej nie: 12zdecydowanie nie: 4trudno powiedzieć: 102. zestaw danych:pytanie: są takie sytuacje, kiedy dziecku trzeba dać klapsazdecydowanie tak: 19raczej tak: 50raczej nie: 18zdecydowanie nie: 9trudno powiedzieć: 43. zestaw danych:pytanie: „lanie” jeszcze nikomu specjalnie nie zaszkodziłozdecydowanie tak: 9raczej tak: 27raczej nie: 34zdecydowanie nie: 22trudno powiedzieć: 8
Wykres skumulowany. Czy zgadza się Pan/Pani, czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami: . Lista elementów: 1. zestaw danych:pytanie: bicie dziecka jest niezgodne z prawemzdecydowanie tak: 37raczej tak: 37raczej nie: 12zdecydowanie nie: 4trudno powiedzieć: 102. zestaw danych:pytanie: są takie sytuacje, kiedy dziecku trzeba dać klapsazdecydowanie tak: 19raczej tak: 50raczej nie: 18zdecydowanie nie: 9trudno powiedzieć: 43. zestaw danych:pytanie: „lanie” jeszcze nikomu specjalnie nie zaszkodziłozdecydowanie tak: 9raczej tak: 27raczej nie: 34zdecydowanie nie: 22trudno powiedzieć: 8
Czy zgadza się Pan/Pani, czy też nie zgadza z następującymi stwierdzeniami:
pytanie : bicie dziecka jest niezgodne z prawem
pytanie : są takie sytuacje, kiedy dziecku trzeba dać klapsa
pytanie : „lanie” jeszcze nikomu specjalnie nie zaszkodziło
Oprac. na podst. badania TNS OBOP z sierpnia 2011 r. na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka.
Źródło: Englishsquare .pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RNtzabfkn7AAO W pierwszym kroku porównaj rozkłady odpowiedzi trzech pytań z badań zrealizowanych przez TNS OBOP na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków i zastanów się nad przyczyną różnic we wskazaniach procentowych. W tym celu zaokrąglij odpowiedzi twierdzące i przeczące (zdecydowanie i raczej) do uproszczonej formy tak i nie. Zwróć uwagę na „odwrócenie” znaczenia zgody i niezgody w pytaniu pierwszym w porównaniu z pytaniami drugim i trzecim. (Uzupełnij). W drugim kroku porównaj rozkłady procentowe odpowiedzi z badań zrealizowanych przez TNS OBOP na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków z rozkładami odpowiedzi twojej klasy w Badaniu 1. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy wy jako grupa różnicie się czymś od społeczeństwa polskiego jako całości? Co uzasadnia te różnice? (Uzupełnij). W trzecim kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań, i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij. (Uzupełnij).
W pierwszym kroku porównaj rozkłady odpowiedzi trzech pytań z badań zrealizowanych przez TNS OBOP na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków i zastanów się nad przyczyną różnic we wskazaniach procentowych. W tym celu zaokrąglij odpowiedzi twierdzące i przeczące (zdecydowanie i raczej) do uproszczonej formy tak i nie. Zwróć uwagę na „odwrócenie” znaczenia zgody i niezgody w pytaniu pierwszym w porównaniu z pytaniami drugim i trzecim.
W drugim kroku porównaj rozkłady procentowe odpowiedzi z badań zrealizowanych przez TNS OBOP na ogólnopolskiej próbie dorosłych Polaków z rozkładami odpowiedzi twojej klasy w Badaniu 1. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy wy jako grupa różnicie się czymś od społeczeństwa polskiego jako całości? Co uzasadnia te różnice?
W trzecim kroku porównaj odpowiedzi z obu sondaży przeprowadzonych w klasie. Rozważ ewentualne przyczyny w różnicach poszczególnych wskaźników procentowych (jeśli uznasz je za istotne). Czy refleksja nad pytaniami po pierwszym sondażu oraz treści zamieszczonych materiałów mogły wpłynąć na zmianę wskazań części z was? Jeśli tak, przedstaw, których wskazań, i uzasadnij dlaczego. Jeśli nie, również uzasadnij.