Bonn, S., Steele, K., Hart, O. (2019). Zaburzenia dysocjacyjne po traumie. Trening umiejętności. Podręcznik pacjenta i terapeuty. Kraków: WUJ.

Bonn, S., Williams, M.B., Watkins, B.E. (2020). Życie po traumie. Zeszyt ćwiczeń terapeutycznych. Warszawa: Wydawnictwo Zwierciadło.

Briere, J., Scott, C. (2010). Podstawy terapii traumy. Diagnoza i metody terapeutyczne. Warszawa: Instytut Psychologii Zdrowia.

Cohen, A.J., Mannarino, P.J., Deblinger, E. (2011). Terapia traumy i traumatycznej żałoby u dzieci i młodzieży. Kraków: WUJ.

Foa, B.E. (2014). Przedłużona ekspozycja w terapii PTSD. Emocjonalne przetwarzanie traumatycznych doświadczeń. Podręcznik terapeuty. Sopot: GWP.

Foa, B.E., Gilboa‑Schechtman, E., Chrestman, K.R. (2013). Przedłużona ekspozycja w terapii PTSD nastolatków. Emocjonalne przetwarzanie traumatycznych doświadczeń. Podręcznik terapeuty. Sopot: GWP.

Januszewska, E. (2020). Depresja, osamotnienie a przeżyta trauma u dzieci i młodzieży. W: E. Chodźko, K. Talarek (red.), Wyzwania i problemy społeczeństwa w XXI wieku (T. 1; s. 97–113). Lublin: Wydawnictwo Naukowe Tygiel.

Kobylarczyk‑Kaczmarek, M. (2022). Psychospołeczne uwarunkowania negatywnych i pozytywnych skutków zdarzeń traumatycznych doświadczonych przez młodzież. Rozprawa doktorska. Łódź: Uniwersytet Łódzki.

Kulig, B., Saj, T. (2019). Szkoła wrażliwa na traumę. Jak wspierać dziecko z doświadczeniem traumy w procesie edukacji. Warszawa: Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce.

Odachowska, E., Woźniak‑Prus, M. (2018). Trudna diagnoza. Kontrowersje wokół PTSD i ADHD. Psychologia Wychowawcza, (13), 7–24.

Odachowska‑Rogalska, E. (2022). Dziecko pod wpływem traumy. Poradnik dla nauczycieli, pedagogów, placówek oświatowych i poradni psychologicznych. Warszawa: UNICEF Polska.

Olasov Rothbaum, B., Foa, B.E., Hembree, A.E. (2014). Odzyskaj życie po traumie. Przedłużona ekspozycja w terapii PTSD. Podręcznik pacjenta. Sopot: GWP.

Pudełko, K. (2022). Terapia traumy u dzieci i młodzieży. Poznań: Forum Media Polska.

Sikorska, I. (2014). Dziecięca trauma – psychologiczne konsekwencje dla dalszego rozwoju. Sztuka Leczenia, (3–4), 55–70.

Wiśniewska, L.A. (2016). Trauma dziecka a funkcjonowanie szkolne. Zeszyty Naukowe KSW, 43(15), 43–60.

R1BBJKSKPT3LV

Studium interwencji - Procedura postępowania dla nauczycieli specjalistów w przypadku uczniów, którzy doświadczyli traumy, z uwzględnieniem perspektywy międzysektorowej (do pobrania)
Plik PDF o rozmiarze 644.66 KB w języku polskim