Dla nauczyciela
Imię i nazwisko autora: | Martyna Jakubowska |
Przedmiot: | Fizyka |
Temat zajęć: | Jak posługiwać się współrzędnymi wektora? |
Grupa docelowa: | III etap edukacyjny, liceum, technikum, zakres rozszerzony |
Podstawa programowa: | Cele kształcenia - wymagania ogólne |
Kształtowane kompetencje kluczowe: |
|
Cele operacyjne: |
|
Strategie i metody | – blended‑learning, |
Formy zajęć: | – film samouczek, |
Środki dydaktyczne: | – komputer z rzutnikiem, |
Materiały pomocnicze: | Zadania podobne do tych z Zestawu ćwiczeń, o zróżnicowanym stopniu trudności, przygotowane przez nauczyciela do podyktowania uczniom. |
PRZEBIEG LEKCJI | |
Faza wprowadzająca: | |
Rozpoznanie wiedzy ucznia: Czy uczeń słyszał już o wektorach, czy wie, czym są wektory (może zetknął się z tym pojęciem na matematyce?). | |
Faza realizacyjna: | |
Uczniowie samodzielnie czytają blok tekstowy. Nauczyciel sprawdza, czy uczniowie mają jakieś pytania do tekstu. Sprawdza, czy uczniowie potrafią zastosować regułę śruby prawoskrętnej, prosząc kilku uczniów o określenie zwrotu przykładowych wektorów będących wynikiem iloczynu wektorowego. | |
Faza podsumowująca: | |
Uczniowie dzielą się na 4 grupy, w których omawiają rozwiązania zadań. Wspólnie zastanawiają się nad tymi, które sprawiły im trudność. Każda z grup omawia 2 zadania „na forum klasy”. | |
Praca domowa: | |
Nauczyciel wybiera trzy zadania spośród przygotowanych przez siebie, analogiczne do tych, które uczniowie wskazali jako najtrudniejsze. Te poleca do rozwiązania w domu. | |
Wskazówki metodyczne opisujące różne zastosowania danego multimedium: | Multimedium może być wykorzystane jako wstęp do lekcji lub w czasie lekcji tak, jak pokazano w konspekcie. |