Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z filmem i wykonaj kolejne polecenia.

RxYvKWbo4UVwP
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Podróż dookoła świata Ferdynanda Magellana.
Polecenie 2

Opisz zakładane i osiągnięte cele wyprawy Magellana. Czy się pokrywały?

Ry6H9fHgpPWSm
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
Polecenie 3

Wyjaśnij znaczenie wyprawy Magellana dla poszerzenia wiedzy naukowej ówczesnych Europejczyków.

RZojUMq6RVKWc
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
21
Ćwiczenie 1

Zinterpretuj zamieszczoną poniżej ilustrację z XVI w., przedstawiającą Ameriga Vespucciego (z lewej) oraz personifikację kontynentu amerykańskiego (z prawej).

RxzHkbYTw1kqU
Źródło: Jan van der Straet, Alegoria Ameryki, między 1575 a 1580 r., Wikimedia Commons, domena publiczna.
R168pxNrvO06V
Twoja odpowiedź (Uzupełnij).
Ćwiczenie 1
R1eH2poqK0y7x
(Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2

Przyporządkuj nazwiska nowożytnych żeglarzy do zamieszczonych niżej map z epoki, które ilustrują ich odkrycia. Dla ułatwienia wszystkie ilustracje zostały obrócone tak, aby odpowiadały ułożeniu współczesnych map.

RpXqzE5G4OfV5
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
R15aFB1mtrCbM
Ćwiczenie 2
Zaznacz, kto jako pierwszy uznał Amerykę za nowo odkryty kontynent. Możliwe odpowiedzi: 1. Krzysztof Kolumb, 2. Henryk Żeglarz, 3. Amerigo Vespucci, 4. Fryderyk Magellan