Ważne!

W tym e‑materiale przeanalizujemy, w jaki sposób działa system Blueprint Visual Scripting, czyli jedno z rozwiązań, służących usprawnieniu pracy twórców gier. Przećwiczymy jego stosowanie, dodając do gry nowy obiekt.

Polecenie 1

Zapoznaj się z filmem przedstawiającym podstawy pracy z modułem Blueprint i wykonaj polecenia. W filmie wyjaśnimy, w jaki sposób ruchy obiektów, zmiana kolorów, oświetlenie i wiele innych zależności i funkcji system można oddać za pomocą węzłów, gniazd i kabli.

RtTE8ZdOpjziR1
Film nawiązujący do treści materiału dotyczącej podstaw Blueprintu.
Ważne!

W filmie omawiamy również niebieskie wtyczki, choć w tym konkretnym projekcie nie są wykorzystywane.

Polecenie 2

Otwórz Blueprint postaci w swojej grze i przeanalizuj, z jakich elementów się składa.

R5F5bAGnFka0N
Polecenie 3

Zaplanuj stworzenie nowego obiektu w swojej grze. Zastanów się, jakiego typu komponenty trzeba zastosować, aby zaprogramować jego interakcje z bohaterem gry.

R5yaFIWxZxWjs
Polecenie 4
R1Kodnd4BrNlH