Blueprint – Unreal Engine, etap VI
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.
Znaczącym ułatwieniem pracy, które oferuje silniksilnik Unreal Engine 5, jest Blueprint Visual Scripting, czyli system programowania typu przeciągnij i upuśćprzeciągnij i upuść. Nie wymaga on pisania kodu. Ruchy obiektów, zmiana kolorów, oświetlenie i wiele innych zależności i funkcji system oddaje za pomocą węzłów, gniazd i kabli. Ten e‑materiał jest temu poświęcony.
Ten e‑materiał jest kolejną częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.
Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:
Wprowadzenie – Unreal Engine, etap Wprowadzenie – Unreal Engine, etap ,
Mapa i assety – Unreal Engine, etap Mapa i assety – Unreal Engine, etap .
Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:
Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap ,
Materiały – Unreal Engine, etap Materiały – Unreal Engine, etap ,
Modelowanie terenu – Unreal Engine, etap Modelowanie terenu – Unreal Engine, etap ,
Tworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap Tworzenie przeszkód – Unreal Engine, etap ,
Tworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap Tworzenie ruchomych przeszkód – Unreal Engine, etap ,
Warunki porażki i zwycięstwa –Unreal Engine, etap Warunki porażki i zwycięstwa –Unreal Engine, etap ,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap Ulepszenie projektu i eksport gry – Unreal Engine, etap .
Dotychczas w serii e‑materiałów dowiedzieliśmy się, jak dodawać i kontrolować obiekty, a także jak tworzyć i edytować materiały. Zaprojektowaliśmy również nowy poziom gry, w którym stworzyliśmy mapę pokrytą atrakcyjnym wizualnie terenem.
Wyjaśnisz, czym jest system Blueprint.
Przeanalizujesz Blueprint postaci.
Stworzysz nowy obiekt i zaprogramujesz jego interakcje z innymi elementami gry, korzystając z systemu Blueprint.