R1ErTf5HZCQX2
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie.

Blueprint – Unreal Engine, etap VI

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Znaczącym ułatwieniem pracy, które oferuje silniksilnik gry komputerowejsilnik Unreal Engine 5, jest Blueprint Visual Scripting, czyli system programowania typu przeciągnij i upuśćprzeciągnij i upuśćprzeciągnij i upuść. Nie wymaga on pisania kodu. Ruchy obiektów, zmiana kolorów, oświetlenie i wiele innych zależności i funkcji system oddaje za pomocą węzłów, gniazd i kabli. Ten e‑materiał jest temu poświęcony.

Ten e‑materiał jest kolejną częścią serii, w której, korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:

Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:

Już wiesz

Dotychczas w serii e‑materiałów dowiedzieliśmy się, jak dodawać i kontrolować obiekty, a także jak tworzyć i edytować materiały. Zaprojektowaliśmy również nowy poziom gry, w którym stworzyliśmy mapę pokrytą atrakcyjnym wizualnie terenem.

Twoje cele
  • Wyjaśnisz, czym jest system Blueprint.

  • Przeanalizujesz Blueprint postaci.

  • Stworzysz nowy obiekt i zaprogramujesz jego interakcje z innymi elementami gry, korzystając z systemu Blueprint.

silnik gry komputerowej
silnik gry komputerowej

zintegrowane środowisko programistyczne stworzone dla osób projektujących gry komputerowe

przeciągnij i upuść
przeciągnij i upuść

(ang. drag and drop) udogodnienie dostępne w graficznych interfejsach użytkownika polegające na wykonywaniu przez użytkownika określonych operacji na obiektach za pomocą pojedynczego ruchu myszą