Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
Zapoznaj się z wykładem profesora Mariana Ursela i wyjaśnij, czym charakteryzowały się salony literackie w okresie romantyzmu.
Zapoznaj się z wykładem profesora Mariana Ursela i wyjaśnij, czym charakteryzowały się salony literackie w okresie romantyzmu.
RXSddb1onYZMA
{duzpole}.
Rxv4f2ie93Bv9
Film nawiązujący do treści materiału pod tytułem Obraz romantycznego salony.
Polecenie 2

Wymień co najmniej trzy przykłady salonów literackich. Kto je prowadził?

R1MGoSgoN39xA
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Napisz, czym różniły się wpisy do sztambuchów autorstwa Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego i Cypriana Norwida. Zwróć uwagę na funkcję, jaką w kulturze salonowej pełniły sztambuchy.

R1H5UkJyaBhwW
(Uzupełnij).
Polecenie 4

Wyjaśnij, dlaczego w XIX wieku broniono autonomii salonów literacko‑artystycznych prowadzonych na ziemiach polskich i w jaki sposób to robiono.

RRlZehvVVxcvi
(Uzupełnij).
Polecenie 5

Na podstawie wykładu profesora oraz korzystając z innych dowolnych źródeł, zdefiniuj, czym jest dandyzm. Zwróć uwagę na to, w jaki sposób ten styl bycia łączył się z popularną w okresie romantyzmu kulturą salonową.

RJkSPEfbpgfmo
(Uzupełnij).