Film edukacyjny
Zapoznaj się z filmami opisującymi sytuację polityczną w Europie pod koniec XIX w., a następnie wykonaj dołączone do nich polecenia.

Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DWc6pl1Lq
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Rywalizacja mocarstw — część 1.
Scharakteryzuj cele polityki francuskiej w drugiej połowie XIX wieku.
Wyjaśnij, dlaczego doszło do zbliżenia między Francją a Rosją.

Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DWc6pl1Lq
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Rywalizacja mocarstw — część 2.
Wyjaśnij, dlaczego Wielka Brytania zdecydowała się na sojusz z Francją, a nie z Niemcami.
Sformułuj na podstawie usłyszanych argumentów dotyczących niemieckiej polityki własną ocenę osoby Wilhelma II. Czy twoim zdaniem zasłużył on na opinię człowieka niepoważnego, niedojrzałego emocjonalnie, nienadającego się do cesarskiej funkcji
, którą w 1996 r. w audycji radiowej sformułował historyk prof. Marian Wojciechowski? Uzasadnij swoją odpowiedź.
Sformułuj na podstawie zapoznanych argumentów dotyczących niemieckiej polityki własną ocenę osoby Wilhelma II. Czy twoim zdaniem zasłużył on na opinię człowieka niepoważnego, niedojrzałego emocjonalnie, nienadającego się do cesarskiej funkcji
, którą w 1996 r. w audycji radiowej sformułował historyk prof. Marian Wojciechowski? Uzasadnij swoją odpowiedź.

Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DWc6pl1Lq
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Kryzysy militarno‑polityczne na początku XX wieku.
Wyjaśnij, w jaki sposób kraje europejskie chciały zapewnić sobie pozycję i bezpieczeństwo na arenie międzynarodowej.
Czy wojna światowa była nieunikniona? Przedstaw swoją opinię wraz z uzasadnieniem.