Film edukacyjny
Polecenie 1
Opisz, na postawie filmu dialog Herberta z kulturą antyczną.
Polecenie 2
Wyjaśnij, dlaczego poniższy fragment wiersza Dedal i Ikar można uznać za kluczowy dla całego utworu.
Mówi Ikar:
Ramiona bolą ojcze od tego bicia w próżnię
nogi drętwieją i tęsknią do kolców i ostrych kamieni
nie mogę patrzeć się w słońce tak jak ty patrzysz się ojcze
ja zatopiony cały w ciemnych promieniach ziemi
Ćwiczenie 1
Oceń prawdziwość zdań. Zaznacz w tabeli P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe. Herbert miał nieufny stosunek do języka i wyobraźni.. Możliwe odpowiedzi: PRAWDA, FAŁSZ. Doczesność, materialność i cielesność w twórczości Herberta są wartościami ważniejszymi niż wątpliwa i zbyt abstrakcyjna transcendencja. Możliwe odpowiedzi: PRAWDA, FAŁSZ. Herbert idealizował świat kultury antycznej. Możliwe odpowiedzi: PRAWDA, FAŁSZ. Odwoływanie się do mitów i do postaci z kultury antycznej bywały dla Herberta sposobem na poradzenie sobie z cenzurą w okresie PRL-u. Możliwe odpowiedzi: PRAWDA, FAŁSZ
Oceń prawdziwość zdań. Zaznacz w tabeli P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe.
PRAWDA | FAŁSZ | |
Herbert miał nieufny stosunek do języka i wyobraźni. | P □ | F □ |
Doczesność, materialność i cielesność w twórczości Herberta są wartościami ważniejszymi niż abstrakcja oraz mistyka. | P □ | F □ |
Herbert idealizował świat kultury antycznej. | P □ | F □ |
Odwoływanie się do mitów i do postaci z kultury antycznej bywały dla Herberta sposobem na poradzenie sobie z cenzurą w okresie PRL-u. | P □ | F □ |
Ćwiczenie 2