Polecenie 1
 Opisz, na postawie filmu dialog Herberta z kulturą antyczną.
 Opisz, na postawie filmu dialog Herberta z kulturą antyczną.
R1VRyNjfyZCEe
(Uzupełnij).
Ru3dUSUbb69VQ
Film to analiza i interpretacja wiersza Zbigniewa Herberta pt. Dedal i Ikar
Polecenie 2

Wyjaśnij, dlaczego poniższy fragment wiersza Dedal i Ikar można uznać za kluczowy dla całego utworu.

1

Mówi Ikar:
Ramiona bolą ojcze od tego bicia w próżnię
nogi drętwieją i tęsknią do kolców i ostrych kamieni
nie mogę patrzeć się w słońce tak jak ty patrzysz się ojcze
ja zatopiony cały w ciemnych promieniach ziemi

R1Ol1hxXeAbBZ
(Uzupełnij).
R1aCym7v1GQ8t1
Ćwiczenie 1
Oceń prawdziwość zdań. Zaznacz w tabeli P, jeśli zdanie jest prawdziwe, lub F, jeśli jest fałszywe. Herbert miał nieufny stosunek do języka i wyobraźni.. Możliwe odpowiedzi: PRAWDA, FAŁSZ. Doczesność, materialność i cielesność w twórczości Herberta są wartościami ważniejszymi niż wątpliwa i zbyt abstrakcyjna transcendencja. Możliwe odpowiedzi: PRAWDA, FAŁSZ. Herbert idealizował świat kultury antycznej. Możliwe odpowiedzi: PRAWDA, FAŁSZ. Odwoływanie się do mitów i do postaci z kultury antycznej bywały dla Herberta sposobem na poradzenie sobie z cenzurą w okresie PRL-u. Możliwe odpowiedzi: PRAWDA, FAŁSZ
RPYZiR6NZljYI
Ćwiczenie 2
Zaznacz poprawne odpowiedzi. Stwierdzenie, że Herbert w swojej twórczości wraca do dziedzictwa kultury antycznej w sposób aktywny, oznacza, że... Możliwe odpowiedzi: 1. powtarza historie opisywane w mitach., 2. kształtuje swój własny stosunek do mitów i losów ich bohaterów., 3. wielokrotnie przywołuje postaci opisane w mitologii., 4. konfrontuje się z dziedzictwem kultury antycznej.