Film edukacyjny
W jaki sposób analizować etykiety produktów spożywczych, aby właściwie zaplanować posiłek pod kątem energetycznym
Obejrzyj zamieszczony poniżej film, który - mamy taką nadzieję - zachęci Cię do czytania etykiet umieszczonych na produktach spożywczych, a może nawet zainspiruje Cię do samodzielnych eksperymentów kulinarnych.
Zapoznaj się z zamieszczonym poniżej filmem, który - mamy taką nadzieję - zachęci Cię do zapoznania się z etykietami umieszczonymi na produktach spożywczych, a może nawet zainspiruje Cię do samodzielnych eksperymentów kulinarnych.
Zapoznaj się z poniższymi informacjami, które zostały spisane z etykiet dwóch serków homogenizowanych: naturalnego i czekoladowego, a następnie uzupełnij zamieszczone poniżej tabelki, które pomogą Ci w porównaniu wartości odżywczych zawartych w obu produktach.
Zawartość w 100 g produktu | Serek czekoladowy | Serek naturalny |
---|---|---|
Wartość energetyczna | 138 kcal | 114 kcal |
Białko | 7 g | 8,2 g |
Węglowodany | 15 g | 4,5 g |
Tłuszcz | 5,5 g | 7,0 g |
A) Ile każdego z tych serków należy zjeść, aby posiłek miał wartość energetyczną równą 300 kcal? Wynik podaj w zaokrągleniu do pełnych gramów [g].
Serek czekoladowy [g] | Serek naturalny [g] |
---|---|
B) Średnie, dzienne zapotrzebowanie energetyczne nastolatków w wieku 16-18 lat wynosi: w przypadku dziewcząt - 2300 kcal, a w przypadku chłopców - 3500 kcal. Ile procent tego zapotrzebowania pokrywa porcja 200 g każdego z tych serków? Wyniki podaj z dokładnością do jednej cyfry po przecinku.
Serek czekoladowy [%] | Serek naturalny [%] | |
---|---|---|
Dziewczęta | ||
Chłopcy |
C) W przypadku chłopców w wieku 16-18 lat dzienne zapotrzebowanie na białko wynosi ok. 100 g, a w przypadku dziewcząt z tej samej grupy wiekowej - 80 g. Oblicz ile procent tego zapotrzebowania pokrywa porcja 200 g każdego z tych serków. Wyniki podaj z dokładnością do jednej cyfry po przecinku.
Serek czekoladowy [%] | Serek naturalny [%] | |
---|---|---|
Dziewczęta | ||
Chłopcy |