Film edukacyjny
Zapoznaj się z wykładem prof. Andrzeja Chwalby, a następnie wykonaj kolejne polecenia.
Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DsxcNWOt9
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Kultura Młodej Polski. Nurty w sztuce przełomu wieków, część pierwsza.
Jaki nurt sztuki młodopolskiej rozwinął się w Zakopanem? Podaj jego nazwę i go opisz.
Wybierz jednego z artystów/artystek, który zdobył/- ła sławę za granicą w okresie modernizmu i opisz jej/jego karierę.
Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DsxcNWOt9
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Kultura Młodej Polski. Nurty w sztuce przełomu wieków, część druga.
Wyjaśnij, dlaczego artyści młodopolscy zaczęli tworzyć sztukę użytkową.
Jesteś kuratorem wystawy, na której będą prezentowane różne dzieła okresu Młodej Polski: fragmenty utworów literackich, rękopisy, dzieła sztuki itd. Stwórz afisz, który zachęciłby do odwiedzenia wystawy przez osoby w twoim wieku. Skup się wyłącznie na przekazie treści pisanej.
Film dostępny pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DsxcNWOt9
Film nawiązujący do treści materiału - dotyczy kultury Młodej Polski.
Wyobraź sobie, że jesteś przedstawicielem środowiska warszawskich pozytywistów. Napisz krótką polemikę z założeniami ideowymi twórców Młodej Polski. Odwołaj się do idei wymienionych przez eksperta.
Wymień najważniejszych artystów młodopolskich.