Ważne!

W tym e‑materiale poznamy narzędzia, dzięki którym określimy rodzaj tworzywa, z jakich zrobione są edytowane obiekty. Następnie stworzymy własne materiały, by uczynić grę atrakcyjniejszą, np. drewniany blat stołu czy kulę pokrytą rdzą.

Polecenie 1

Zapoznaj się z filmem edukacyjnym, w którym przedstawiamy, w jaki sposób nałożyć teksturę na obiekt. Następnie wykonaj pozostałe polecenia.

R1GVLemQQbnum1
Film nawiązujący do treści materiału - dotyczy tworzenia nowych materiałów.
Polecenie 2

Stwórz materiał, który będzie odwzorowywał szary metal. Poeksperymentuj z parametrami MetaliicRoughness, dobierając poziom metaliczności i chropowatości, które będą najbardziej odpowiadać twoim preferencjom.

Polecenie 3

Zmodyfikuj stworzony przez siebie materiał tak, aby w nieznacznym stopniu pokryty był rdzą.

Polecenie 4
RIwdf7ioXgRab
xxx
Polecenie 5
R4tlgGbrBXhz8
xxx
Polecenie 6

Zapoznaj się ze zrzutem ekranu, na którym widać kadr z przygotowanej gry. Przyjrzyj się teksturom. Jakie materiały imitują?

Zapoznaj się ze zrzutem ekranu, na którym widać kadr z przygotowanej gry. Jakie materiały imitują tekstury?

Ro5vJun9L8Ov2
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.