R1v1olqurb27x
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie. Są to kostki sześcienne z różnych odcieni drewna, drewniane figury przestrzenne, labirynty drewniane i tablice z ruchomymi, drewnianym puzzlami.

Materiały – Unreal Engine, etap IV

Źródło: Jonathan Kemper, dostępny w internecie: unsplash.com, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unreal Engine.

Korzystając z programu Unreal Engine, stworzymy trzecioosobową grę zręcznościową w technologii 3D. W przyjętej formule grający będzie prowadził postać przez tor składający się z platform, ruchomych przeszkód i obiektów do przesunięcia. O wygranej przesądzi doprowadzenie postaci w określone miejsce. Po drodze gracz może stracić panowanie nad bohaterem, np. spadając z platformy czy zderzając się z przeszkodą. W takiej sytuacji postać odradza się na początku gry.

W e‑materiale Kontrola obiektów – Unreal Engine, etap IIIPgQfs9ZnKKontrola obiektów – Unreal Engine, etap III rozpoczęliśmy tworzenie gry. Analizowaliśmy zagadnienia związane z kontrolą obiektów, zaimportowaliśmy modele z Quixel Bridge, stworzyliśmy prostą mapę. Dowiedzieliśmy się również, w jaki sposób można zmieniać kolory i materiały obiektów. W tym e‑materiale rozwiniemy ten ostatni wątek, tworząc i edytując nowy materiał.

Podstawowe informacje o programie Unreal Engine zostały zawarte w e‑materiałach:

Pozostałe e‑materiały z serii dotyczącej tworzenia gry:

Już wiesz

W poprzednim e‑materiale zapoznaliśmy się z podstawowymi kwestiami związanymi z obsługą programu. Przyjrzeliśmy się zagadnieniu kontroli obiektów. Ponadto zaimportowaliśmy modele z Quixel Bridge, stworzyliśmy prostą mapę oraz wyjaśniliśmy, w jaki sposób można zmieniać kolory i materiały obiektów.

Twoje cele
  • Przeanalizujesz narzędzia pozwalające edytować materiały.

  • Stworzysz nowe materiały.

  • Uatrakcyjnisz wizualnie projekt swojej gry, nadając użytym w nim materiałom cechy takie jak metaliczność, szorstkość itd.