Film edukacyjny
Polecenie 1
Zapoznaj się z pierwszą częścią wykładu profesora Michała Kuziaka. Wyjaśnij, w jaki sposób zróżnicowanie stylistyczne Pana Tadeusza odzwierciedla romantyczny pogląd na świat.
Polecenie 2
Uzasadnij tezę, że Pana Tadeusza można odczytywać jako dzieło ironii romantycznej.
Polecenie 3
Zapoznaj się z drugą częścią wykładu profesora Michała Kuziaka. Scharakteryzuj epopeję Mickiewicza jako dzieło wyobraźni i dokument etnograficzny.
Polecenie 4
Który ze sposobów oczytania Pana Tadeusza jest ci najbliższy? Uzasadnij swoją odpowiedź, wskazując na cechy dzieła Adama Mickiewicza.
Ćwiczenie 1
Na co podczas lektury Pana Tadeusza zwróci uwagę historyk, a na co – literaturoznawca? historyk Możliwe odpowiedzi: 1. konstrukcja tekstu, 2. język opisów, 3. opisy wydarzeń, 4. nazwy własne, 5. opisy obyczajów, 6. prozodia tekstu, 7. opisy strojów, 8. budowa świata przedstawionego, 9. wizja polskiej wspólnoty, 10. środki artystycznego wyrazu, 11. relacje społeczne literaturoznawca Możliwe odpowiedzi: 1. konstrukcja tekstu, 2. język opisów, 3. opisy wydarzeń, 4. nazwy własne, 5. opisy obyczajów, 6. prozodia tekstu, 7. opisy strojów, 8. budowa świata przedstawionego, 9. wizja polskiej wspólnoty, 10. środki artystycznego wyrazu, 11. relacje społeczne
Na co podczas lektury Pana Tadeusza zwróci uwagę historyk, a na co – literaturoznawca?
opisy strojów, prozodia tekstu, opisy obyczajów, relacje społeczne, środki artystycznego wyrazu, język opisów, konstrukcja tekstu, wizja polskiej wspólnoty, budowa świata przedstawionego, nazwy własne, opisy wydarzeń
historyk | |
---|---|
literaturoznawca |
Ćwiczenie 2