Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z wykładem ekspertki dr hab. Justyny Bajdy. Na jego podstawie wyjaśnij znaczenie terminu „młodopolszczyzna” i wskaż jej najważniejsze cechy.

RKzHhsEaMMjuR
(Uzupełnij).
Polecenie 2

W poetyce młodopolskiej istotnym celem było wyrażenie nastroju podmiotu lirycznego tekstów. Podaj środki, którymi osiągano ten cel.

RKzHhsEaMMjuR
(Uzupełnij).
R1FEfNqEQeqvD
Ćwiczenie 1
Młodopolska maniera stała się obiektem kpin twórców poźniejszych epok. Zaznacz zdania, które opisują przyczyny tego stanu: Możliwe odpowiedzi: 1. Wyszukane słownictwo, np. terminy francuskie, spowodowało, że wiersze młodpolan były niezrozumiałe i sztuczne., 2. Każdy mógł napisać młodopolski wiersz, wystarczyło tylko użyć odpowiednio dużej liczby epitetów i metafor., 3. W późniejszych epokach emocje i nastroje podmiotu lirycznego przestały być dla twórców ważne., 4. W zbyt przeładowanej formie ginął sens młodopolskich wierszy.
Ćwiczenie 2
Zapoznaj się jeszcze raz z końcowym fragmentem wykładu ekspertki. Napisz krótki wiersz zgodny z zasadami poetyki młodopolskiej lub parodię wiersza młodopolskiego.
Zapoznaj się jeszcze raz z końcowym fragmentem wykładu ekspertki. Napisz krótki wiersz zgodny z zasadami poetyki młodopolskiej lub parodię wiersza młodopolskiego.
RKzHhsEaMMjuR
(Uzupełnij).
RjwrQOlXqB9WU
Film opowiada o cechach stylu młodopolskiego