Film
Polecenie 1
Wysłuchaj wykładu prof. Justyny Bajdy. Wyjaśnij, co znaczy pojęcie ut pictura poesis. Napisz, w jaki sposób realizowano ten horacjański topos w kolejnych epokach.
Zapoznaj się z wykładem profesor Justyny Bajdy. Wyjaśnij, co znaczy pojęcie ut pictura poesis. Napisz, w jaki sposób realizowano ten horacjański topos w kolejnych epokach.
Polecenie 2
Napisz, jak zdaniem Gottholda Ephraima Lessinga przedstawia przedmioty poezja, a jak sztuki plastyczne. Czym są te przedmioty w obu dziedzinach?
Polecenie 3
Wyjaśnij pojęcie ekfrazy.
Ćwiczenie 1
Wymień polskich poetów i pisarzy, którzy w swojej twórczości chętnie inspirowali się dziełami sztuki. Do twórczości jakich malarzy najchętniej sięgali?
Ćwiczenie 2
1. Dlaczego Ikar pragnął wznieść się jak najwyżej ponad ziemię? Jaki jest symboliczny sens tego czynu?
2. Jakie ideały i ludzkie marzenia uosabia Ikar?
Zapoznaj się z opisem obrazu, który został omówiony w wykładzie. Zinterpretuj to dzieło sztuki, a następnie samodzielnie odpowiedz na pytania zadane w filmie edukacyjnym.
1. Dlaczego Ikar pragnął wznieść się jak najwyżej ponad ziemię? Jaki jest symboliczny sens tego czynu?
2. Jakie ideały i ludzkie marzenia uosabia Ikar?
1. Dlaczego Ikar pragnął wznieść się jak najwyżej ponad ziemię? Jaki jest symboliczny sens tego czynu?
2. Jakie ideały i ludzkie marzenia uosabia Ikar?