Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z wypowiedzią prof. Dariusza Dolińskiego i wykonaj ćwiczenia.

R1d7nroT5zqG0
Film nawiązujący do treści materiału Indywidualizm i kolektywizm.
Ćwiczenie 1
R1EmhcFV2hYZU
W filmie mowa jest o różnicach kulturowych – tych dotyczących spożywanego mięsa czy znaczenia gestów. Wskaż w filmie lub literaturze inne przykłady różnic kulturowych, z jakimi można spotkać się podczas podróży po świecie. (Uzupełnij).
1
Ćwiczenie 2
RKkuwgUst9Qfg
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Ćwiczenie 2
R1XTqhsdbpLNP
(Uzupełnij).
Ćwiczenie 3
R1FWNqfcFPQOX
Wskaż, co świadczy o tym, że polskie społeczeństwo jest kolektywistyczne. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 4
RNidpSLKuEKRH
Wskaż, co świadczy o tym, że polskie społeczeństwo jest indywidualistyczne. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 5
RILlwjgYmACvA
Przedstaw, w jaki sposób kolektywistyczna i indywidualistyczna kultura kształtuje nasze myślenie o nas samych i postrzeganie świata. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 6
R1EGruAtrwHaz
W filmie mowa jest o reklamowym haśle firmy L’Oreal „Jesteś tego warta!” jako o sloganie skierowanym do kobiet w społeczeństwach indywidualistycznych. Przedstaw, jakim hasłem powinna promować się firma L’Oreal w społeczeństwach kolektywistycznych. Podaj inne przykłady sloganów odwołujących się do jednego lub drugiego z omawianych społeczeństw. Wymyśl odpowiedniki haseł reklamowych dla tych samych produktów, ale przeznaczonych na rynek o odmiennym charakterze społeczeństwa. (Uzupełnij).