Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zapoznaj się z miniwykładem dr. Krzysztofa Kowaluka i wykonaj ćwiczenia.

R1A4G0Qi6rsyK
Nagranie filmowe lekcji pod tytułem Państwa upadłe.
Ćwiczenie 1
R16137HlyFaEX
Przedstaw, jakie negatywne skutki przyniosła ze sobą niekontrolowana dekolonizacja. (Uzupełnij).
Ćwiczenie 2
R1bpRjFhvtY7F
Oceń, czy i w jaki sposób można odbudować zaufanie obywateli do władz w państwach upadłych. (Uzupełnij).
Polecenie 2

Zapoznaj się z mapą myśli i wykonaj ćwiczenie.

Wojna informacyjna

RbnrHlsdcKPk31
Mapa myśli. Lista elementów: Nazwa kategorii: charakterystyka wojny informacyjnejElementy należące do kategorii charakterystyka wojny informacyjnejNazwa kategorii: celem jest uzyskanie przewagi nad przeciwnikiemNazwa kategorii: przeciwnik jest niewidzialnyNazwa kategorii: podstawową formą walki są cyberataki oraz szerzenie propagandyNazwa kategorii: obiektem cyberataków jest krytyczna infrastruktura państwa oraz systemów obronyNazwa kategorii: atak można przeprowadzić z każdego miejsca na ziemiNazwa kategorii: może mieć nieograniczony zasięgKoniec elementów należących do kategorii charakterystyka wojny informacyjnej
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ćwiczenie 3
R1Lve0zTBjFTk
Wskaż, która wojna wydaje ci się bardziej wyniszczająca dla społeczeństwa: informacyjna czy klasyczna. Uzasadnij swoją odpowiedź. (Uzupełnij).