Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1
Zapoznaj się z wykładem. Zastanów się i wyjaśnij, czego możemy się dowiedzieć o Zygmuncie Krasińskim i jego czasach dzięki przemyśleniu jego listów do Delfiny Potockiej.
Zapoznaj się z wykładem. Zastanów się i wyjaśnij, czego możemy się dowiedzieć o Zygmuncie Krasińskim i jego czasach dzięki przemyśleniu jego listów do Delfiny Potockiej.
R1BPVerdxHWVI
(Uzupełnij).
RR7iEdddf6lJD
Film opowiada o specyfice korespondencji Zygmunta Krasińskiego do Delfiny Potockiej.
Polecenie 2
Wyjaśnij, co znaczą słowa profesora Kuziaka, że list staje się w XVIII i XIX wieku literaturą i gatunkiem tożsamościowym. Określ, jakie to niesie skutki.
Wyjaśnij, co znaczą słowa profesora Kuziaka, że list staje się w XVIII i XIX wieku literaturą i gatunkiem tożsamościowym. Określ, jakie to niesie skutki.
RTeGhOPdlp1s2
(Uzupełnij).
Polecenie 3

Zapisz, jaki wpływ na relację z Delfiną Potocką mógł mieć według profesora Kuziaka utwór Nie‑Boska komedia.

R1U4pWzmOqzHE
(Uzupełnij).
Polecenie 4

Napisz, jakie warstwy treściowe korespondencji wymienianej pomiędzy Krasińskim a Potocką wyróżnia prof. Kuziak i jakie funkcje owe warstwy pełniły.

RUgDfNFMVZald
(Uzupełnij).
Polecenie 5

Wyjaśnij, czym jest magnetyzm i jaki wpływ na korespondencję Krasińskiego miał fakt, że poeta wierzył w jego działanie.

RjTSq7mFC8N3h
(Uzupełnij).
1
Polecenie 6
Re1hUKvkDahyy
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.

Jakie znaczenie miał list dla relacji międzyludzkich w XVIII i XIX wieku?  Zapisz swoje odpowiedzi, a także cechy i przykłady listów tamtych czasów, uzupełniając mapę myśli.

R1JwMVEGeF3Rc
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.