Galeria zdjęć interaktywnych
W galerii zdjęć interaktywnych podkreślone zostały informacje dotyczące przekroju osiowego stożka wpisanego w kulę. Znajdziemy tam także uporządkowane informacje dotyczące związków miarowych między odcinkami przekroju osiowego stożka wpisanego w kulę, które są pomocne przy rozwiązywaniu zadań. Po zapoznaniu się z zawartością galerii wykonaj polecenia.
W zeszycie wykreśl przekrój osiowy stożka wpisanego w kulę, w zależności od kąta rozwarcia stożka.
trójkąt równoramienny wpisany w koło, prostym, ostrym, rozwartym
Przekrojem osiowym stożka wpisanego w kulę jest ................................................................................... Kąt rozwarcia stożka wpisanego w kulę jest kątem .................................................................................., jeżeli długość promienia kuli jest krótsza od długości wysokości stożka. Kąt rozwarci stożka wpisanego w kulę jest kątem .................................................................................., jeżeli długość promienia kuli jest równa długości wysokości stożka. Kąt rozwarcia stożka wpisanego w kulę jest kątem .................................................................................., jeżeli długość promienia kuli jest dłuższa od długości wysokości stożka.
Dany jest przekrój osiowy stożka wpisanego w kulę. Przyjmij oznaczenia jak na rysunku i uzupełnij brakujące zależności:

długość wysokości stożka
długość promienia kuli
długość tworzącej stożka
długość średnicy podstawy stożka
miara kąta rozwarcia stożka
miara kąta między tworzącą stożka a płaszczyzną podstawy stożka
długość odcinka
, , , ,
Korzystając z twierdzenia sinusów w prawdziwa jest zależność
................................
Korzystając z twierdzenia cosinusów w prawdziwa jest zależność
................................
Długość odcinka ................................
Korzystając z twierdzenia Pitagorasa w prawdziwa jest zależność
................................
Korzystając z twierdzenia cosinusów w prawdziwa jest zależność ................................


