Galeria zdjęć interaktywnych
Przeanalizuj galerię zdjęć interaktywnych i zapoznaj się z przykładami sytuacji prowadzących do otrzymania oznaczonego układu równań liniowych.
Wykonaj samodzielnie umieszczone pod galerią polecenia.
1. {audio}Tyle wynosi różnica lat między dziewczynkami.
2. {audio} lat temu Magda miała razy więcej lat niż Ala.
3. {audio}Magda ma teraz razy tyle lat, ile Ala lat temu.
4. {audio}Sprawdź, czy podane liczby spełniają warunki zadania.
1. {audio}Ramiona większe o .
2. {audio}Podstawa mniejsza o .
3. {audio}Obwód większy o .
4. {audio}Sprawdź, czy podane liczby spełniają warunki zadania.
1. {audio}Zawartość soli w pierwszym roztworze.
2. {audio}Zawartość soli w drugim roztworze.
3. {audio}Zawartość soli w mieszaninie.
4. {audio}Sprawdź, czy podane liczby spełniają warunki zadania.
1. {audio}Podstawiamy dane do wzoru na prędkość.
2. {audio}Sprawdź, czy podane liczby spełniają warunki zadania.
1. {audio}Kwota z odsetkami z pierwszej lokaty.
2. {audio}Kwota z odsetkami z drugiej lokaty.
3. {audio}Sprawdź, czy podane liczby spełniają warunki zadania.
Dwa lata temu tata był pięć razy starszy od Krzysia, a za trzy lata Krzysiek będzie trzy razy młodszy od taty. Ile lat ma teraz tata, a ile Krzysiek?
Zapisz analizę zadania i odpowiedni układ równań.
– wiek taty,
– wiek Krzysia.
osoba | lata temu | Teraz | Za lata |
|---|---|---|---|
Tata | |||
Krzyś |
Zmieszano roztwór cukru o stężeniu z roztworem cukru o stężeniu i otrzymano roztworu o stężeniu .
Oblicz, ile zmieszano kilogramów roztworu ośmioprocentowego, a ile pięcioprocentowego.
Zapisz analizę i odpowiedni układ równań.
– liczba roztworu cukru o stężeniu ,
– liczba roztworu cukru o stężeniu .
.