Galeria zdjęć interaktywnych
Polecenie 1
Przeanalizuj galerię zdjęć interaktywnych, a następnie na papierze Letter w orientacji poziomej wydrukuj arkusz 2021 Kwartał I. Dostosuj dane w taki sposób, aby wszystkie informacje zmieściły się na jednej stronie.
Przycisk do pobrania pliku ZIP z arkuszem Excel do lekcji.
Przycisk do pobrania pliku ZIP z arkuszem Excel do lekcji. Pobierz załącznik
Plik ZIP o rozmiarze 75.78 KB w języku polskim
MS Excel
Grafika interaktywna z załączonym audio. 1. Załączony plik zawiera informacje na temat sytuacji rynkowej naszej firmy. Chcemy, aby zarząd mógł się z nimi zapoznać w formie papierowej na zebraniu. Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi.
Grafika interaktywna z załączonym audio. 1. Załączony plik zawiera informacje na temat sytuacji rynkowej naszej firmy. Chcemy, aby zarząd mógł się z nimi zapoznać w formie papierowej na zebraniu. Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Opisano pięć punktów interaktywnych. Do opisu grafiki dołączono nagrania audio.
1. Najpierw zajmiemy się nagłówkiem.
Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy
w której wybierzemy
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Opisano pięć punktów interaktywnych. Do opisu grafiki dołączono nagrania audio.
1. Najpierw zajmiemy się nagłówkiem.Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy
Ustawienia strony, a następnie przejdziemy do sekcji Nagłówek/stopka, w której wybierzemy Nagłówek niestandardowy. Na ilustracji jest fragment paska okna dialogowego. Wybrano: Ustawienia strony. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2. Następnie przejdziemy do sekcji Nagłówek/stopka. Ilustracja przedstawia fragment paska: do lewej napisy - Marginesy, Nagłówek/stopka, Arkusz. Wybrano: Nagłówek/stopka. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.w której wybierzemy
Nagłówek niestandardowy. Na ilustracji w oknie: Ustawienia strony, wybrano opcję: Nagłówek niestandardowy. Następnie zaznaczono: Skaluj z dokumentem oraz naciśnięto przycisk OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Pojawi się okno, w którym w polu Lewa sekcja dodamy informację o godzinie wydruku, a w Prawa sekcja zamieścimy datę. Na ilustracji jest okno zatytułowane: Nagłówek. Poniżej zdanie: Aby dostosować nagłówek lub stopkę, umieść kursor w tej sekcji, a następnie wybierz zawartość, którą chcesz wstawić. Poniżej znajdują się sekcje do wyboru: lewa, środkowa, prawa. W Lewej sekcji napis: &[ Czas], w środkowej &[Karta], w prawej &[Data]. Poniżej przycisk Anuluj oraz OK. Naciśnięto OK.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Pozostało jeszcze stworzenie stopki. W tym celu raz jeszcze naciśniemy na Ustawienia strony, gdzie wybierzemy zakładkę Nagłówek/stopka. Mamy teraz do wyboru dwie opcje. Na ilustracji jest wąskie okno z napisem Stopka. W liście rozwijanej zaznaczono: brak. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Ponieważ w stopce chcemy zawrzeć jedynie numer strony, opcję tę możemy wybrać z predefiniowanych typów stopki, tak jak na poniższym zdjęciu. Na ilustracji jest wąskie okno dotyczące stopki. Z listy rozwijanej wybrano opcję: Strona 1 z ?. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Możemy również wybrać opcję Stopka niestandardowa i tam ręcznie wprowadzić numer strony w dogodnej sekcji, tak jak na poniższym zdjęciu. Na ilustracji jest okno zatytułowane: Stopka. Poniżej zdanie: Aby dostosować nagłówek lub stopkę, umieść kursor w tej sekcji, a następnie wybierz zawartość, którą chcesz wstawić. Poniżej znajdują się sekcje do wyboru: lewa, środkowa, prawa. W środkowej sekcji napis: Strona &[Strona] z &[strony]. Poniżej przycisk Anuluj oraz OK. Naciśnięto OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy
Ustawienia strony, a następnie przejdziemy do sekcji Nagłówek/stopka, w której wybierzemy Nagłówek niestandardowy. Na ilustracji jest fragment paska okna dialogowego. Wybrano: Ustawienia strony. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2. Następnie przejdziemy do sekcji Nagłówek/stopka. Ilustracja przedstawia fragment paska: do lewej napisy - Marginesy, Nagłówek/stopka, Arkusz. Wybrano: Nagłówek/stopka. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.w której wybierzemy
Nagłówek niestandardowy. Na ilustracji w oknie: Ustawienia strony, wybrano opcję: Nagłówek niestandardowy. Następnie zaznaczono: Skaluj z dokumentem oraz naciśnięto przycisk OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Pojawi się okno, w którym w polu Lewa sekcja dodamy informację o godzinie wydruku, a w Prawa sekcja zamieścimy datę. Na ilustracji jest okno zatytułowane: Nagłówek. Poniżej zdanie: Aby dostosować nagłówek lub stopkę, umieść kursor w tej sekcji, a następnie wybierz zawartość, którą chcesz wstawić. Poniżej znajdują się sekcje do wyboru: lewa, środkowa, prawa. W Lewej sekcji napis: &[ Czas], w środkowej &[Karta], w prawej &[Data]. Poniżej przycisk Anuluj oraz OK. Naciśnięto OK.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Pozostało jeszcze stworzenie stopki. W tym celu raz jeszcze naciśniemy na Ustawienia strony, gdzie wybierzemy zakładkę Nagłówek/stopka. Mamy teraz do wyboru dwie opcje. Na ilustracji jest wąskie okno z napisem Stopka. W liście rozwijanej zaznaczono: brak. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Ponieważ w stopce chcemy zawrzeć jedynie numer strony, opcję tę możemy wybrać z predefiniowanych typów stopki, tak jak na poniższym zdjęciu. Na ilustracji jest wąskie okno dotyczące stopki. Z listy rozwijanej wybrano opcję: Strona 1 z ?. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Możemy również wybrać opcję Stopka niestandardowa i tam ręcznie wprowadzić numer strony w dogodnej sekcji, tak jak na poniższym zdjęciu. Na ilustracji jest okno zatytułowane: Stopka. Poniżej zdanie: Aby dostosować nagłówek lub stopkę, umieść kursor w tej sekcji, a następnie wybierz zawartość, którą chcesz wstawić. Poniżej znajdują się sekcje do wyboru: lewa, środkowa, prawa. W środkowej sekcji napis: Strona &[Strona] z &[strony]. Poniżej przycisk Anuluj oraz OK. Naciśnięto OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna zawierająca dziewięć punktów interaktywnych wraz z nagraniami audio. Ilustracja główna to zrzut ekranu okna dotyczącego Ustawienia strony. U góry okna do wyboru zakładki: Strona, Marginesy, Nagłówek/stopka, Arkusz. Otwarto: Arkusz. W Arkuszu można wybrać: Obszar wydruku (wpisano A1:G34), Tytuły wydruku, U góry powtarzaj wiersze (wpisano $3:$3), Z lewej powtarzaj kolumny ($A:$A), Drukuj: Linie siatki, Tryb czarno-biały, Jakość robocza, Nagłówki wierszy i kolumn. W Komentarzach można rozwinąć listę oraz w Błędach komórek jako - tu zaznaczono: wyświetlane. Pod hasłem: Kolejność drukowania są: Najpierw pionowo, potem poziomo lub Najpierw poziomo, potem pionowo. Na dole okna są przyciski: Drukuj, Podgląd wydruku, Opcje, Anuluj, OK. Zaznaczono OK.
1. W
Ilustracja główna zawierająca dziewięć punktów interaktywnych wraz z nagraniami audio. Ilustracja główna to zrzut ekranu okna dotyczącego Ustawienia strony. U góry okna do wyboru zakładki: Strona, Marginesy, Nagłówek/stopka, Arkusz. Otwarto: Arkusz. W Arkuszu można wybrać: Obszar wydruku (wpisano A1:G34), Tytuły wydruku, U góry powtarzaj wiersze (wpisano $3:$3), Z lewej powtarzaj kolumny ($A:$A), Drukuj: Linie siatki, Tryb czarno-biały, Jakość robocza, Nagłówki wierszy i kolumn. W Komentarzach można rozwinąć listę oraz w Błędach komórek jako - tu zaznaczono: wyświetlane. Pod hasłem: Kolejność drukowania są: Najpierw pionowo, potem poziomo lub Najpierw poziomo, potem pionowo. Na dole okna są przyciski: Drukuj, Podgląd wydruku, Opcje, Anuluj, OK. Zaznaczono OK.
1. W Ustawieniach strony mamy również możliwość zdefiniowania dodatkowych opcji wydruku dla każdego z arkuszy oddzielnie.
2. W zakładce Arkusz, w jej górnej części widzimy:
3. Obszar wydruku – podgląd adresu zakresu obszaru wydruku arkusza.
4. Tytuły wydruku: U góry powtarzaj wiersze – podgląd adresu zakresu wiersza etykiet, który będzie drukować się na górze każdej strony;Z lewej powtarzaj kolumny – podgląd adresu zakresu kolumny etykiet, która będzie drukować z lewej strony każdej strony.
5. Wyżej wymienione zakresy definiujemy na karcie Układ strony, wybierając Obszar wydruku lub Tytuły wydruku: Na ilustracji jest fragment paska narzędzi. Zaznaczono Układ strony - Obszar wydruku oraz Tytuły wydruku. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
6. Linie siatki – włączenie/wyłączenie linii siatki; Tryb czarno-biały – włączenie/wyłącznie trybu czarno-białego;Jakość robocza – włączenie/wyłączenie mniejszej jakości wydruku (ta opcja nie ma wpływu na drukarkę, jeśli nie ma ona trybu jakości roboczej); Nagłówki wierszy i kolumn – włączenie/wyłączenie nagłówków arkusza.
7. Komentarze – sposób prezentacji komentarzy na wydruku, dostępne są trzy opcje: (brak), Na końcu arkusza, Tak jak w arkuszu.
8. Błędy komórek jako – sposób prezentacji błędów w komórkach na wydruku, dostępne są cztery opcje:wyświetlane,,--,#N/D!. 9. W dolnej sekcji zakładkiArkuszmożemy zdefiniowaćKolejność drukowaniastron, na które arkusz został podzielny:Najpierw pionowo, potem poziomolubNajpierw poziomo, potem pionowo.
Ustawieniach strony mamy również możliwość zdefiniowania dodatkowych opcji wydruku dla każdego z arkuszy oddzielnie.
2. W zakładce Arkusz, w jej górnej części widzimy:
3. Obszar wydruku – podgląd adresu zakresu obszaru wydruku arkusza.
4. Tytuły wydruku: U góry powtarzaj wiersze – podgląd adresu zakresu wiersza etykiet, który będzie drukować się na górze każdej strony;Z lewej powtarzaj kolumny – podgląd adresu zakresu kolumny etykiet, która będzie drukować z lewej strony każdej strony.
5. Wyżej wymienione zakresy definiujemy na karcie Układ strony, wybierając Obszar wydruku lub Tytuły wydruku: Na ilustracji jest fragment paska narzędzi. Zaznaczono Układ strony - Obszar wydruku oraz Tytuły wydruku. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
6. Linie siatki – włączenie/wyłączenie linii siatki; Tryb czarno-biały – włączenie/wyłącznie trybu czarno-białego;Jakość robocza – włączenie/wyłączenie mniejszej jakości wydruku (ta opcja nie ma wpływu na drukarkę, jeśli nie ma ona trybu jakości roboczej); Nagłówki wierszy i kolumn – włączenie/wyłączenie nagłówków arkusza.
7. Komentarze – sposób prezentacji komentarzy na wydruku, dostępne są trzy opcje: (brak), Na końcu arkusza, Tak jak w arkuszu.
8. Błędy komórek jako – sposób prezentacji błędów w komórkach na wydruku, dostępne są cztery opcje:wyświetlane,,--,#N/D!. 9. W dolnej sekcji zakładkiArkuszmożemy zdefiniowaćKolejność drukowaniastron, na które arkusz został podzielny:Najpierw pionowo, potem poziomolubNajpierw poziomo, potem pionowo.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny z załączonym audio. 1. Teraz chcemy wydrukować plik. Dlatego z menu w zakładce
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny z załączonym audio. 1. Teraz chcemy wydrukować plik. Dlatego z menu w zakładce Plik wybieramy opcję Drukuj. Ilustracja przedstawia fragment menu z wybraną ikoną drukarki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Plik wybieramy opcję Drukuj. Ilustracja przedstawia fragment menu z wybraną ikoną drukarki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Zrzut ekranu okna dotyczącego drukowania. Po lewej stronie wyświetla się strona do wydruku. Zawiera ona wykres dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Po prawej stronie można rozwijać listy dotyczące wyboru drukarki, ustawień, liczby kopii, opcji: czarno-białe, dwustronne, wyboru stron, rozmiaru papieru. Następnie z listy rozwijanej wybrano Excel, następnie zaznaczono: Sortuj arkusze. Drukuj: Aktywne arkusze. Marginesy: Marginesy niestandardowe. Orientacja: Pionowa. Na dole strony są dwa przyciski: Anuluj i Drukuj. Wybrano: Drukuj. Ilustracja główna zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. W skoroszycie znajduje się wiele informacji finansowych na temat firmy; są one rozmieszczone na różnych arkuszach. Chcemy wydrukować wszystkie, dlatego wybieramy opcję
Zrzut ekranu okna dotyczącego drukowania. Po lewej stronie wyświetla się strona do wydruku. Zawiera ona wykres dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Po prawej stronie można rozwijać listy dotyczące wyboru drukarki, ustawień, liczby kopii, opcji: czarno-białe, dwustronne, wyboru stron, rozmiaru papieru. Następnie z listy rozwijanej wybrano Excel, następnie zaznaczono: Sortuj arkusze. Drukuj: Aktywne arkusze. Marginesy: Marginesy niestandardowe. Orientacja: Pionowa. Na dole strony są dwa przyciski: Anuluj i Drukuj. Wybrano: Drukuj. Ilustracja główna zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. W skoroszycie znajduje się wiele informacji finansowych na temat firmy; są one rozmieszczone na różnych arkuszach. Chcemy wydrukować wszystkie, dlatego wybieramy opcję Drukuj cały skoroszyt. Ilustracja przedstawia listę. Od góry: Zaznaczenie, Aktywne arkusze, Cały skoroszyt. Zaznaczono: Cały skoroszyt. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Drukuj cały skoroszyt. Ilustracja przedstawia listę. Od góry: Zaznaczenie, Aktywne arkusze, Cały skoroszyt. Zaznaczono: Cały skoroszyt. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami w roku dwa tysiące dwudziestym pierwszym i dwa tysiące dwudziestym drugim. Ilustracja zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Jeżeli szczególnie ważne informacje znajdują się w arkuszach 2022 Kwartał II oraz 2022 Kwartał III, a nie chcemy drukować całego skoroszytu, możemy wydrukować tylko te, które zaznaczymy.
Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami w roku dwa tysiące dwudziestym pierwszym i dwa tysiące dwudziestym drugim. Ilustracja zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Jeżeli szczególnie ważne informacje znajdują się w arkuszach 2022 Kwartał II oraz 2022 Kwartał III, a nie chcemy drukować całego skoroszytu, możemy wydrukować tylko te, które zaznaczymy.Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem
SHIFT. Ilustracja przedstawia dolną część arkusza Excela. Jest tam kilka zakładek. Każda dotyczy innego kwartału roku dwa tysiące dwudziestego pierwszego i dwa tysiące dwudziestego drugiego. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem
SHIFT. Ilustracja przedstawia dolną część arkusza Excela. Jest tam kilka zakładek. Każda dotyczy innego kwartału roku dwa tysiące dwudziestego pierwszego i dwa tysiące dwudziestego drugiego. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna to zrzut ekranu okna dotyczącego drukowania. Po lewej stronie wyświetla się strona do wydruku. Zawiera ona wykres dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Po prawej stronie można rozwijać listy dotyczące wyboru drukarki, ustawień, liczby kopii, opcji: czarno-białe, dwustronne, wyboru stron, rozmiaru papieru. Następnie z listy rozwijanej wybrano Excel, następnie nie zaznaczono: Sortuj astrony. Z Drukuj wybrano: Aktywne arkusze. Marginesy: Marginesy niestandardowe. Orientacja: Pionowa. Na dole strony są dwa przyciski: Anuluj i Drukuj. Wybrano: Drukuj. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio.
1. Wybierzmy opcję
W przypadku, gdy w naszych arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej.
Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn
Szeroki margines mógłby być dobrym pomysłem, gdybyśmy chcieli, aby członkowie zarządu nanieśli na swoje papierowe kopie arkuszy komentarze i uwagi. Załóżmy jednak, że kopie mają mieć wyłącznie charakter poglądowy, a wszelkie kwestie związane z uwagami zostaną przekazane ustnie. Wybierzmy więc
Ilustracja główna to zrzut ekranu okna dotyczącego drukowania. Po lewej stronie wyświetla się strona do wydruku. Zawiera ona wykres dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Po prawej stronie można rozwijać listy dotyczące wyboru drukarki, ustawień, liczby kopii, opcji: czarno-białe, dwustronne, wyboru stron, rozmiaru papieru. Następnie z listy rozwijanej wybrano Excel, następnie nie zaznaczono: Sortuj astrony. Z Drukuj wybrano: Aktywne arkusze. Marginesy: Marginesy niestandardowe. Orientacja: Pionowa. Na dole strony są dwa przyciski: Anuluj i Drukuj. Wybrano: Drukuj. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio.
1. Wybierzmy opcję Drukuj aktywne arkusze. Ilustracja przedstawia listę: Zaznaczenie, Aktywne arkusze, Cały skoroszyt. Zaznaczono: Aktywne arkusze. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2. Jeżelibyśmy drukowali wiele stron, moglibyśmy wybrać, czy wydrukowane strony mają być posortowane. Zdecydowanie łatwiej będzie wręczyć każdemu członkowi zarządu dwie kartki na raz, niż rozdawać najpierw pierwszą stronę, a potem drugą. Z tego powodu wybierzemy opcję Posortowane. Ilustracja przedstawia fragment okna dotyczącego drukowania. Fragment zawiera listę, z której wybrano Excel. Następnie zaznaczono: Sortuj strony. Drukuj: Aktywne arkusze. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Gdy wybraliśmy już opcję wydruku, musimy określić, w jaki sposób arkusze mają zostać dopasowane do strony. Zaczniemy od orientacji.W przypadku, gdy w naszych arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej.
Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn
orientacja pionowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Na ilustracji jest lista: Pionowa, Pozioma. Zaznaczono opcję: Pionowa. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Następnie zajmiemy się marginesami.Szeroki margines mógłby być dobrym pomysłem, gdybyśmy chcieli, aby członkowie zarządu nanieśli na swoje papierowe kopie arkuszy komentarze i uwagi. Załóżmy jednak, że kopie mają mieć wyłącznie charakter poglądowy, a wszelkie kwestie związane z uwagami zostaną przekazane ustnie. Wybierzmy więc
Marginesy wąskie. Na ilustracji jest rozwinięta lista. Zawiera opcje do wyboru: Marginesy normalne, Marginesy szerokie, Marginesy wąskie, Zarządzaj marginesami niestandardowymi. Wybrano: Marginesy wąskie. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Przyjmijmy jednak, że w ostatniej chwili okazało się, że jeden z członków zarządu, którego miało nie być na zebraniu, jednak się na nim pojawi. Jest on znany z tego, że robi notatki na marginesie podanych mu arkuszy poglądowych, a konkretnie na prawym marginesie. Aby dostosować jeden z wydruków do jego preferencji, w ustawieniach wybierzemy Margines niestandardowy. Pojawi się wtedy okno, w którym ustawimy odpowiednio szeroki prawy margines – tę wersję pliku musimy wydrukować niezależnie od wydruków z innymi ustawieniami. Ilustracja przedstawia okno z Ustawieniami strony. Z opcji ustawień strony wybrano marginesy. Zaznaczono szerokość marginesów góra, dół, lewa, prawa strona. Obok opcji: Góra, jest wybór nagłówka. Obok opcji Dół jest wybór stopki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Drukuj aktywne arkusze. Ilustracja przedstawia listę: Zaznaczenie, Aktywne arkusze, Cały skoroszyt. Zaznaczono: Aktywne arkusze. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2. Jeżelibyśmy drukowali wiele stron, moglibyśmy wybrać, czy wydrukowane strony mają być posortowane. Zdecydowanie łatwiej będzie wręczyć każdemu członkowi zarządu dwie kartki na raz, niż rozdawać najpierw pierwszą stronę, a potem drugą. Z tego powodu wybierzemy opcję Posortowane. Ilustracja przedstawia fragment okna dotyczącego drukowania. Fragment zawiera listę, z której wybrano Excel. Następnie zaznaczono: Sortuj strony. Drukuj: Aktywne arkusze. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Gdy wybraliśmy już opcję wydruku, musimy określić, w jaki sposób arkusze mają zostać dopasowane do strony. Zaczniemy od orientacji.W przypadku, gdy w naszych arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej.
Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn
orientacja pionowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Na ilustracji jest lista: Pionowa, Pozioma. Zaznaczono opcję: Pionowa. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Następnie zajmiemy się marginesami.Szeroki margines mógłby być dobrym pomysłem, gdybyśmy chcieli, aby członkowie zarządu nanieśli na swoje papierowe kopie arkuszy komentarze i uwagi. Załóżmy jednak, że kopie mają mieć wyłącznie charakter poglądowy, a wszelkie kwestie związane z uwagami zostaną przekazane ustnie. Wybierzmy więc
Marginesy wąskie. Na ilustracji jest rozwinięta lista. Zawiera opcje do wyboru: Marginesy normalne, Marginesy szerokie, Marginesy wąskie, Zarządzaj marginesami niestandardowymi. Wybrano: Marginesy wąskie. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Przyjmijmy jednak, że w ostatniej chwili okazało się, że jeden z członków zarządu, którego miało nie być na zebraniu, jednak się na nim pojawi. Jest on znany z tego, że robi notatki na marginesie podanych mu arkuszy poglądowych, a konkretnie na prawym marginesie. Aby dostosować jeden z wydruków do jego preferencji, w ustawieniach wybierzemy Margines niestandardowy. Pojawi się wtedy okno, w którym ustawimy odpowiednio szeroki prawy margines – tę wersję pliku musimy wydrukować niezależnie od wydruków z innymi ustawieniami. Ilustracja przedstawia okno z Ustawieniami strony. Z opcji ustawień strony wybrano marginesy. Zaznaczono szerokość marginesów góra, dół, lewa, prawa strona. Obok opcji: Góra, jest wybór nagłówka. Obok opcji Dół jest wybór stopki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
LibreOffice Calc
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Do opisu punktu pierwszego załączono nagranie audio. 1. Załączony plik zawiera informacje na temat sytuacji rynkowej naszej firmy. Chcemy, aby zarząd mógł się z nimi zapoznać w formie papierowej na zebraniu.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Do opisu punktu pierwszego załączono nagranie audio. 1. Załączony plik zawiera informacje na temat sytuacji rynkowej naszej firmy. Chcemy, aby zarząd mógł się z nimi zapoznać w formie papierowej na zebraniu. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Wiersz w kolumnie oznaczonej jako A został zaznaczony kolorem czerwonym. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio. 1. Najpierw zajmiemy się nagłówkiem. Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Wiersz w kolumnie oznaczonej jako A został zaznaczony kolorem czerwonym. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio. 1. Najpierw zajmiemy się nagłówkiem. Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy Format, a następnie Styl strony.... Pojawi się okno, w którym wybierzemy zakładkę Główka. Na ilustracji jest fragment okna z napisem: Styl strony. Następnie wybrano z paska: Główkę. Zaznaczono z listy, która się rozwinęła: Włącz główkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Poniżej jest możliwość ustawienia lewego i prawego marginesu. Tu wynosi zero centymetrów.
2. Następnie zaznaczymy Włącz główkę, na ilustracji jest fragment okna z napisem: Styl strony. Następnie wybrano z paska: Główkę. Zaznaczono z listy, która się rozwinęła: Włącz główkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Poniżej jest możliwość ustawienia lewego i prawego marginesu. Tu wynosi zero centymetrów. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. i klikniemy przycisk Edycja.... Na ilustracji jest fragment okna dotyczący wysokości. Zaznaczono: Autodopasowanie wysokości oraz przycisk: Edycja. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Pojawi się okno, w którym w polu Lewy obszar dodamy informację o godzinie wydruku, a w Prawy obszar zamieścimy datę. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Główki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Lewym obszarze wpisano 00:00:00. W Środkowym obszarze wpisano: 2022 Kwartał Drugi, w Prawym obszarze wpisano: 00.00.0000. Poniżej obszarów jest napis: Główka, z listy rozwijanej wybrano: Dostosowanie. Następnie jest Główka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Pozostało jeszcze stworzenie stopki. W tym celu raz jeszcze naciśniemy na Format, a następnie Strona..., gdzie wybierzemy zakładkę Stopka. Zaznaczamy opcję Włącz stopkę. Ilustracja przedstawia fragment okna dotyczącego Stopki. Zaznaczono: Włącz stopkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Ponieważ w stopce chcemy zawrzeć jedynie numer strony, po kliknięciu Edycja... możemy potwierdzić, że jest to opcja domyślnie włączona. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Stopki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Środkowym obszarze wpisano: Strona 1. Poniżej obszarów jest napis: Stopka, z listy rozwijanej wybrano: Strona 1. Następnie jest Stopka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Możemy również wybrać opcję Stopka niestandardowa i tam ręcznie wprowadzić numer strony w dogodnej sekcji, tak jak na poniższym zdjęciu. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Stopki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Środkowym obszarze wpisano: Strona 1. Poniżej obszarów jest napis: Stopka, z listy rozwijanej wybrano: Strona 1. Następnie jest Stopka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Format, a następnie Styl strony.... Pojawi się okno, w którym wybierzemy zakładkę Główka. Na ilustracji jest fragment okna z napisem: Styl strony. Następnie wybrano z paska: Główkę. Zaznaczono z listy, która się rozwinęła: Włącz główkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Poniżej jest możliwość ustawienia lewego i prawego marginesu. Tu wynosi zero centymetrów.
2. Następnie zaznaczymy Włącz główkę, na ilustracji jest fragment okna z napisem: Styl strony. Następnie wybrano z paska: Główkę. Zaznaczono z listy, która się rozwinęła: Włącz główkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Poniżej jest możliwość ustawienia lewego i prawego marginesu. Tu wynosi zero centymetrów. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. i klikniemy przycisk Edycja.... Na ilustracji jest fragment okna dotyczący wysokości. Zaznaczono: Autodopasowanie wysokości oraz przycisk: Edycja. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Pojawi się okno, w którym w polu Lewy obszar dodamy informację o godzinie wydruku, a w Prawy obszar zamieścimy datę. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Główki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Lewym obszarze wpisano 00:00:00. W Środkowym obszarze wpisano: 2022 Kwartał Drugi, w Prawym obszarze wpisano: 00.00.0000. Poniżej obszarów jest napis: Główka, z listy rozwijanej wybrano: Dostosowanie. Następnie jest Główka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Pozostało jeszcze stworzenie stopki. W tym celu raz jeszcze naciśniemy na Format, a następnie Strona..., gdzie wybierzemy zakładkę Stopka. Zaznaczamy opcję Włącz stopkę. Ilustracja przedstawia fragment okna dotyczącego Stopki. Zaznaczono: Włącz stopkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Ponieważ w stopce chcemy zawrzeć jedynie numer strony, po kliknięciu Edycja... możemy potwierdzić, że jest to opcja domyślnie włączona. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Stopki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Środkowym obszarze wpisano: Strona 1. Poniżej obszarów jest napis: Stopka, z listy rozwijanej wybrano: Strona 1. Następnie jest Stopka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Możemy również wybrać opcję Stopka niestandardowa i tam ręcznie wprowadzić numer strony w dogodnej sekcji, tak jak na poniższym zdjęciu. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Stopki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Środkowym obszarze wpisano: Strona 1. Poniżej obszarów jest napis: Stopka, z listy rozwijanej wybrano: Strona 1. Następnie jest Stopka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Na ilustracji jest okno dialogowe. Zaznaczono zakładkę: Arkusz. Następnie w Kolejności stron wybrano opcję: Od góry do dołu, następnie w prawo. W drukowaniu wybrano opcję: Obiekty/obrazy, Wykresy, Obiekty rysunkowe, Wartości zerowe. W Skali, Tryb skalowania zaznaczono z listy rozwijanej: Pomniejsz/powiększ wydruk. Poniżej wybrano Współczynnik skalowania: 100%. Na dole okna są przyciski: Help, Resetuj, Cancel, OK. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio. 1. W zakładce
Na ilustracji jest okno dialogowe. Zaznaczono zakładkę: Arkusz. Następnie w Kolejności stron wybrano opcję: Od góry do dołu, następnie w prawo. W drukowaniu wybrano opcję: Obiekty/obrazy, Wykresy, Obiekty rysunkowe, Wartości zerowe. W Skali, Tryb skalowania zaznaczono z listy rozwijanej: Pomniejsz/powiększ wydruk. Poniżej wybrano Współczynnik skalowania: 100%. Na dole okna są przyciski: Help, Resetuj, Cancel, OK. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio. 1. W zakładce Arkusz, w jej górnej części widzimy:
2. W górnej sekcji zakładki Arkusz możemy zdefiniować Kolejność stron, na które arkusz został podzielny:Od góry do dołu, następnie w prawo lub Od lewej do prawej, następnie w dół. Można również zmienić numer pierwszej strony.
3. Główki kolumn i wierszy – do wydruku dodane zostaną nagłówki kolumn (A, B, C...) i numery wierszy; Siatka – na wydruku będzie widoczna siatka kolumn i wierszy; Komentarze – na wydruku będą widoczne komentarze;Obiekty/obrazy – na wydruku będą widoczne wstawione przez użytkownika obrazy i obiekty.
4. Wykresy – na wydruku będą widoczne wykresy; Obiekty rysunkowe – na wydruku będą obiekty rysunkowe takie jak prostokąty, krzywe, linie, okręgi; Formuły – na wydruku będą widoczne formuły wprowadzone za pomocą narzędzia wstawiania formuł; Wartości zerowe – na wydruku będą widoczne wartości zerowe dla funkcji, które normalnie nie byłyby widoczne na podglądzie arkusza.
5. Skala – są trzy dostępne opcje skalowania wydruku:Pomniejsz/powiększ wydruk, Dopasuj zakres(y) wydruku do szerokości/wysokości, Maks. liczba stron.Arkusz, w jej górnej części widzimy:
2. W górnej sekcji zakładki Arkusz możemy zdefiniować Kolejność stron, na które arkusz został podzielny:Od góry do dołu, następnie w prawo lub Od lewej do prawej, następnie w dół. Można również zmienić numer pierwszej strony.
3. Główki kolumn i wierszy – do wydruku dodane zostaną nagłówki kolumn (A, B, C...) i numery wierszy; Siatka – na wydruku będzie widoczna siatka kolumn i wierszy; Komentarze – na wydruku będą widoczne komentarze;Obiekty/obrazy – na wydruku będą widoczne wstawione przez użytkownika obrazy i obiekty.
4. Wykresy – na wydruku będą widoczne wykresy; Obiekty rysunkowe – na wydruku będą obiekty rysunkowe takie jak prostokąty, krzywe, linie, okręgi; Formuły – na wydruku będą widoczne formuły wprowadzone za pomocą narzędzia wstawiania formuł; Wartości zerowe – na wydruku będą widoczne wartości zerowe dla funkcji, które normalnie nie byłyby widoczne na podglądzie arkusza.
5. Skala – są trzy dostępne opcje skalowania wydruku:Pomniejsz/powiększ wydruk, Dopasuj zakres(y) wydruku do szerokości/wysokości, Maks. liczba stron. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Ilustracja zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Teraz chcemy wydrukować plik. Dlatego z menu w zakładce
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Ilustracja zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Teraz chcemy wydrukować plik. Dlatego z menu w zakładce Plik wybieramy opcję Drukuj. Ilustracja przedstawia fragment paska narzędzi z zaznaczoną ikoną drukarki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Plik wybieramy opcję Drukuj. Ilustracja przedstawia fragment paska narzędzi z zaznaczoną ikoną drukarki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia okno dialogowe dotyczące drukowania. Po lewej stronie okna jest wykres, który będzie drukowany. Po prawej stronie można zaznaczyć opcje wydruku. Z listy rozwijanej wybrano typ drukarki. Następnie w Zakresie i liczbie kopii zaznaczono: Wszystkie strony. W opcji Dołącz zaznaczono Strony parzyste i nieparzyste. W: Więcej, zaznaczono Z czego: Drukuj wszystkie arkusze. Strony papieru: Drukuj na jednej stronie (simpleks). Liczba kopii: 1. W opcji: Kolejność z listy nie wybrano żadnej możliwości. Na dole okna są przyciski: Help, Cancel, Drukuj. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. W skoroszycie znajduje się wiele informacji finansowych na temat naszej firmy; są one rozmieszczone na różnych arkuszach. Chcemy wydrukować wszystkie, dlatego wybieramy opcję: Drukuj wszystkie arkusze.
Ilustracja główna przedstawia okno dialogowe dotyczące drukowania. Po lewej stronie okna jest wykres, który będzie drukowany. Po prawej stronie można zaznaczyć opcje wydruku. Z listy rozwijanej wybrano typ drukarki. Następnie w Zakresie i liczbie kopii zaznaczono: Wszystkie strony. W opcji Dołącz zaznaczono Strony parzyste i nieparzyste. W: Więcej, zaznaczono Z czego: Drukuj wszystkie arkusze. Strony papieru: Drukuj na jednej stronie (simpleks). Liczba kopii: 1. W opcji: Kolejność z listy nie wybrano żadnej możliwości. Na dole okna są przyciski: Help, Cancel, Drukuj. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. W skoroszycie znajduje się wiele informacji finansowych na temat naszej firmy; są one rozmieszczone na różnych arkuszach. Chcemy wydrukować wszystkie, dlatego wybieramy opcję: Drukuj wszystkie arkusze. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Jeżeli szczególnie ważne informacje znajdują się w arkuszach 2022 Kwartał drugi oraz 2022 Kwartał trzeci, a nie chcemy drukować całego skoroszytu, możemy wydrukować tylko te, które zaznaczymy. Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Jeżeli szczególnie ważne informacje znajdują się w arkuszach 2022 Kwartał drugi oraz 2022 Kwartał trzeci, a nie chcemy drukować całego skoroszytu, możemy wydrukować tylko te, które zaznaczymy. Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem SHIFT. Na ilustracji jest fragment dolnej części okna dialogowego. Są tam zakładki dotyczące kolejnych kwartałów dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Zaznaczono kwartał drugi i trzeci. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.SHIFT. Na ilustracji jest fragment dolnej części okna dialogowego. Są tam zakładki dotyczące kolejnych kwartałów dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Zaznaczono kwartał drugi i trzeci. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia okno dialogowe dotyczące drukowania. Po lewej stronie okna jest wykres, który będzie drukowany. Po prawej stronie można zaznaczyć opcje wydruku. Skorzystano z zakładki: Ogólne. Z listy rozwijanej wybrano typ drukarki. Następnie w Zakresie i liczbie kopii zaznaczono: Wszystkie strony. W opcji Dołącz zaznaczono Strony parzyste i nieparzyste. W: Więcej, zaznaczono Z czego: Drukuj wszystkie arkusze. Strony papieru: Drukuj na jednej stronie (simpleks). Liczba kopii: 1. W opcji: Kolejność z listy nie wybrano żadnej możliwości. Układ strony - wybrano Rozmiar papieru A4 210 milimetrów na 297 milimetrów. W Orientacji z listy wybrano: Automatycznie. Z Więcej wybrano Stron na arkusz: 1. Kolejność: Od lewej do prawej, następnie w dół. Na dole okna są przyciski: Help, Cancel, Drukuj. Na ilustracji są trzy punkty interaktywne z audio. 1. Wybierzmy opcję
Ilustracja główna przedstawia okno dialogowe dotyczące drukowania. Po lewej stronie okna jest wykres, który będzie drukowany. Po prawej stronie można zaznaczyć opcje wydruku. Skorzystano z zakładki: Ogólne. Z listy rozwijanej wybrano typ drukarki. Następnie w Zakresie i liczbie kopii zaznaczono: Wszystkie strony. W opcji Dołącz zaznaczono Strony parzyste i nieparzyste. W: Więcej, zaznaczono Z czego: Drukuj wszystkie arkusze. Strony papieru: Drukuj na jednej stronie (simpleks). Liczba kopii: 1. W opcji: Kolejność z listy nie wybrano żadnej możliwości. Układ strony - wybrano Rozmiar papieru A4 210 milimetrów na 297 milimetrów. W Orientacji z listy wybrano: Automatycznie. Z Więcej wybrano Stron na arkusz: 1. Kolejność: Od lewej do prawej, następnie w dół. Na dole okna są przyciski: Help, Cancel, Drukuj. Na ilustracji są trzy punkty interaktywne z audio. 1. Wybierzmy opcję Drukuj zaznaczone arkusze. 2. Jeżelibyśmy drukowali wiele stron, moglibyśmy wybrać, czy wydrukowane strony mają być zestawione, czyli posortowane. Zdecydowanie łatwiej będzie wręczyć każdemu członkowi zarządu dwie kartki na raz, niż rozdawać najpierw pierwszą stronę, a potem drugą. Z tego powodu zostawiamy zaznaczoną opcję Zestaw. 3. Gdy wybraliśmy już opcję wydruku, musimy określić, w jaki sposób arkusze mają zostać dopasowane do strony. Zaczniemy od orientacji. W przypadku, gdy w arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej. Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn orientacja pionowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Na ilustracji jest fragment listy rozwijanej w opcji: Orientacja. Wybrano: Automatycznie. Można było wybrać także: Pionowo, Poziomo. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Drukuj zaznaczone arkusze. 2. Jeżelibyśmy drukowali wiele stron, moglibyśmy wybrać, czy wydrukowane strony mają być zestawione, czyli posortowane. Zdecydowanie łatwiej będzie wręczyć każdemu członkowi zarządu dwie kartki na raz, niż rozdawać najpierw pierwszą stronę, a potem drugą. Z tego powodu zostawiamy zaznaczoną opcję Zestaw. 3. Gdy wybraliśmy już opcję wydruku, musimy określić, w jaki sposób arkusze mają zostać dopasowane do strony. Zaczniemy od orientacji. W przypadku, gdy w arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej. Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn orientacja pionowa będzie najlepszym rozwiązaniem. Na ilustracji jest fragment listy rozwijanej w opcji: Orientacja. Wybrano: Automatycznie. Można było wybrać także: Pionowo, Poziomo. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 2