Galeria zdjęć interaktywnych
Polecenie 1
Przeanalizuj galerię zdjęć interaktywnych, a następnie na papierze Letter
w orientacji poziomej wydrukuj arkusz 2021 Kwartał I
. Dostosuj dane w taki sposób, aby wszystkie informacje zmieściły się na jednej stronie.
Przycisk do pobrania pliku ZIP z arkuszem Excel do lekcji.
Przycisk do pobrania pliku ZIP z arkuszem Excel do lekcji. Pobierz załącznik
Plik ZIP o rozmiarze 75.78 KB w języku polskim
MS Excel
Grafika interaktywna z załączonym audio. 1. Załączony plik zawiera informacje na temat sytuacji rynkowej naszej firmy. Chcemy, aby zarząd mógł się z nimi zapoznać w formie papierowej na zebraniu. Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi.
Grafika interaktywna z załączonym audio. 1. Załączony plik zawiera informacje na temat sytuacji rynkowej naszej firmy. Chcemy, aby zarząd mógł się z nimi zapoznać w formie papierowej na zebraniu. Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Opisano pięć punktów interaktywnych. Do opisu grafiki dołączono nagrania audio.
1. Najpierw zajmiemy się nagłówkiem.
Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy
w której wybierzemy
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Opisano pięć punktów interaktywnych. Do opisu grafiki dołączono nagrania audio.
1. Najpierw zajmiemy się nagłówkiem.Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy
Ustawienia strony
, a następnie przejdziemy do sekcji Nagłówek/stopka
, w której wybierzemy Nagłówek niestandardowy
. Na ilustracji jest fragment paska okna dialogowego. Wybrano: Ustawienia strony. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2. Następnie przejdziemy do sekcji Nagłówek/stopka
. Ilustracja przedstawia fragment paska: do lewej napisy - Marginesy, Nagłówek/stopka, Arkusz. Wybrano: Nagłówek/stopka. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.w której wybierzemy
Nagłówek niestandardowy
. Na ilustracji w oknie: Ustawienia strony, wybrano opcję: Nagłówek niestandardowy. Następnie zaznaczono: Skaluj z dokumentem oraz naciśnięto przycisk OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Pojawi się okno, w którym w polu Lewa sekcja
dodamy informację o godzinie wydruku, a w Prawa sekcja
zamieścimy datę. Na ilustracji jest okno zatytułowane: Nagłówek. Poniżej zdanie: Aby dostosować nagłówek lub stopkę, umieść kursor w tej sekcji, a następnie wybierz zawartość, którą chcesz wstawić. Poniżej znajdują się sekcje do wyboru: lewa, środkowa, prawa. W Lewej sekcji napis: &[ Czas], w środkowej &[Karta], w prawej &[Data]. Poniżej przycisk Anuluj oraz OK. Naciśnięto OK.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Pozostało jeszcze stworzenie stopki. W tym celu raz jeszcze naciśniemy na Ustawienia strony
, gdzie wybierzemy zakładkę Nagłówek/stopka
. Mamy teraz do wyboru dwie opcje. Na ilustracji jest wąskie okno z napisem Stopka. W liście rozwijanej zaznaczono: brak. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Ponieważ w stopce chcemy zawrzeć jedynie numer strony, opcję tę możemy wybrać z predefiniowanych typów stopki, tak jak na poniższym zdjęciu. Na ilustracji jest wąskie okno dotyczące stopki. Z listy rozwijanej wybrano opcję: Strona 1 z ?. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Możemy również wybrać opcję Stopka niestandardowa
i tam ręcznie wprowadzić numer strony w dogodnej sekcji, tak jak na poniższym zdjęciu. Na ilustracji jest okno zatytułowane: Stopka. Poniżej zdanie: Aby dostosować nagłówek lub stopkę, umieść kursor w tej sekcji, a następnie wybierz zawartość, którą chcesz wstawić. Poniżej znajdują się sekcje do wyboru: lewa, środkowa, prawa. W środkowej sekcji napis: Strona &[Strona] z &[strony]. Poniżej przycisk Anuluj oraz OK. Naciśnięto OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy
Ustawienia strony
, a następnie przejdziemy do sekcji Nagłówek/stopka
, w której wybierzemy Nagłówek niestandardowy
. Na ilustracji jest fragment paska okna dialogowego. Wybrano: Ustawienia strony. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2. Następnie przejdziemy do sekcji Nagłówek/stopka
. Ilustracja przedstawia fragment paska: do lewej napisy - Marginesy, Nagłówek/stopka, Arkusz. Wybrano: Nagłówek/stopka. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.w której wybierzemy
Nagłówek niestandardowy
. Na ilustracji w oknie: Ustawienia strony, wybrano opcję: Nagłówek niestandardowy. Następnie zaznaczono: Skaluj z dokumentem oraz naciśnięto przycisk OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Pojawi się okno, w którym w polu Lewa sekcja
dodamy informację o godzinie wydruku, a w Prawa sekcja
zamieścimy datę. Na ilustracji jest okno zatytułowane: Nagłówek. Poniżej zdanie: Aby dostosować nagłówek lub stopkę, umieść kursor w tej sekcji, a następnie wybierz zawartość, którą chcesz wstawić. Poniżej znajdują się sekcje do wyboru: lewa, środkowa, prawa. W Lewej sekcji napis: &[ Czas], w środkowej &[Karta], w prawej &[Data]. Poniżej przycisk Anuluj oraz OK. Naciśnięto OK.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Pozostało jeszcze stworzenie stopki. W tym celu raz jeszcze naciśniemy na Ustawienia strony
, gdzie wybierzemy zakładkę Nagłówek/stopka
. Mamy teraz do wyboru dwie opcje. Na ilustracji jest wąskie okno z napisem Stopka. W liście rozwijanej zaznaczono: brak. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Ponieważ w stopce chcemy zawrzeć jedynie numer strony, opcję tę możemy wybrać z predefiniowanych typów stopki, tak jak na poniższym zdjęciu. Na ilustracji jest wąskie okno dotyczące stopki. Z listy rozwijanej wybrano opcję: Strona 1 z ?. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Możemy również wybrać opcję Stopka niestandardowa
i tam ręcznie wprowadzić numer strony w dogodnej sekcji, tak jak na poniższym zdjęciu. Na ilustracji jest okno zatytułowane: Stopka. Poniżej zdanie: Aby dostosować nagłówek lub stopkę, umieść kursor w tej sekcji, a następnie wybierz zawartość, którą chcesz wstawić. Poniżej znajdują się sekcje do wyboru: lewa, środkowa, prawa. W środkowej sekcji napis: Strona &[Strona] z &[strony]. Poniżej przycisk Anuluj oraz OK. Naciśnięto OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna zawierająca dziewięć punktów interaktywnych wraz z nagraniami audio. Ilustracja główna to zrzut ekranu okna dotyczącego Ustawienia strony. U góry okna do wyboru zakładki: Strona, Marginesy, Nagłówek/stopka, Arkusz. Otwarto: Arkusz. W Arkuszu można wybrać: Obszar wydruku (wpisano A1:G34), Tytuły wydruku, U góry powtarzaj wiersze (wpisano $3:$3), Z lewej powtarzaj kolumny ($A:$A), Drukuj: Linie siatki, Tryb czarno-biały, Jakość robocza, Nagłówki wierszy i kolumn. W Komentarzach można rozwinąć listę oraz w Błędach komórek jako - tu zaznaczono: wyświetlane. Pod hasłem: Kolejność drukowania są: Najpierw pionowo, potem poziomo lub Najpierw poziomo, potem pionowo. Na dole okna są przyciski: Drukuj, Podgląd wydruku, Opcje, Anuluj, OK. Zaznaczono OK.
1. W
Ilustracja główna zawierająca dziewięć punktów interaktywnych wraz z nagraniami audio. Ilustracja główna to zrzut ekranu okna dotyczącego Ustawienia strony. U góry okna do wyboru zakładki: Strona, Marginesy, Nagłówek/stopka, Arkusz. Otwarto: Arkusz. W Arkuszu można wybrać: Obszar wydruku (wpisano A1:G34), Tytuły wydruku, U góry powtarzaj wiersze (wpisano $3:$3), Z lewej powtarzaj kolumny ($A:$A), Drukuj: Linie siatki, Tryb czarno-biały, Jakość robocza, Nagłówki wierszy i kolumn. W Komentarzach można rozwinąć listę oraz w Błędach komórek jako - tu zaznaczono: wyświetlane. Pod hasłem: Kolejność drukowania są: Najpierw pionowo, potem poziomo lub Najpierw poziomo, potem pionowo. Na dole okna są przyciski: Drukuj, Podgląd wydruku, Opcje, Anuluj, OK. Zaznaczono OK.
1. W Ustawieniach strony
mamy również możliwość zdefiniowania dodatkowych opcji wydruku dla każdego z arkuszy oddzielnie.
2. W zakładce Arkusz
, w jej górnej części widzimy:
3. Obszar wydruku
– podgląd adresu zakresu obszaru wydruku arkusza.
4. Tytuły wydruku
: U góry powtarzaj wiersze
– podgląd adresu zakresu wiersza etykiet, który będzie drukować się na górze każdej strony;Z lewej powtarzaj kolumny
– podgląd adresu zakresu kolumny etykiet, która będzie drukować z lewej strony każdej strony.
5. Wyżej wymienione zakresy definiujemy na karcie Układ strony
, wybierając Obszar wydruku
lub Tytuły wydruku
: Na ilustracji jest fragment paska narzędzi. Zaznaczono Układ strony - Obszar wydruku oraz Tytuły wydruku. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
6. Linie siatki
– włączenie/wyłączenie linii siatki; Tryb czarno-biały
– włączenie/wyłącznie trybu czarno-białego;Jakość robocza
– włączenie/wyłączenie mniejszej jakości wydruku (ta opcja nie ma wpływu na drukarkę, jeśli nie ma ona trybu jakości roboczej); Nagłówki wierszy i kolumn
– włączenie/wyłączenie nagłówków arkusza.
7. Komentarze – sposób prezentacji komentarzy na wydruku, dostępne są trzy opcje: (brak)
, Na końcu arkusza
, Tak jak w arkuszu
.
8. Błędy komórek jako
– sposób prezentacji błędów w komórkach na wydruku, dostępne są cztery opcje:wyświetlane
,,
--
,#N/D!
. 9. W dolnej sekcji zakładkiArkusz
możemy zdefiniowaćKolejność drukowania
stron, na które arkusz został podzielny:Najpierw pionowo, potem poziomo
lubNajpierw poziomo, potem pionowo
.
Ustawieniach strony
mamy również możliwość zdefiniowania dodatkowych opcji wydruku dla każdego z arkuszy oddzielnie.
2. W zakładce Arkusz
, w jej górnej części widzimy:
3. Obszar wydruku
– podgląd adresu zakresu obszaru wydruku arkusza.
4. Tytuły wydruku
: U góry powtarzaj wiersze
– podgląd adresu zakresu wiersza etykiet, który będzie drukować się na górze każdej strony;Z lewej powtarzaj kolumny
– podgląd adresu zakresu kolumny etykiet, która będzie drukować z lewej strony każdej strony.
5. Wyżej wymienione zakresy definiujemy na karcie Układ strony
, wybierając Obszar wydruku
lub Tytuły wydruku
: Na ilustracji jest fragment paska narzędzi. Zaznaczono Układ strony - Obszar wydruku oraz Tytuły wydruku. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
6. Linie siatki
– włączenie/wyłączenie linii siatki; Tryb czarno-biały
– włączenie/wyłącznie trybu czarno-białego;Jakość robocza
– włączenie/wyłączenie mniejszej jakości wydruku (ta opcja nie ma wpływu na drukarkę, jeśli nie ma ona trybu jakości roboczej); Nagłówki wierszy i kolumn
– włączenie/wyłączenie nagłówków arkusza.
7. Komentarze – sposób prezentacji komentarzy na wydruku, dostępne są trzy opcje: (brak)
, Na końcu arkusza
, Tak jak w arkuszu
.
8. Błędy komórek jako
– sposób prezentacji błędów w komórkach na wydruku, dostępne są cztery opcje:wyświetlane
,,
--
,#N/D!
. 9. W dolnej sekcji zakładkiArkusz
możemy zdefiniowaćKolejność drukowania
stron, na które arkusz został podzielny:Najpierw pionowo, potem poziomo
lubNajpierw poziomo, potem pionowo
.
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny z załączonym audio. 1. Teraz chcemy wydrukować plik. Dlatego z menu w zakładce
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny z załączonym audio. 1. Teraz chcemy wydrukować plik. Dlatego z menu w zakładce Plik
wybieramy opcję Drukuj
. Ilustracja przedstawia fragment menu z wybraną ikoną drukarki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Plik
wybieramy opcję Drukuj
. Ilustracja przedstawia fragment menu z wybraną ikoną drukarki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Zrzut ekranu okna dotyczącego drukowania. Po lewej stronie wyświetla się strona do wydruku. Zawiera ona wykres dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Po prawej stronie można rozwijać listy dotyczące wyboru drukarki, ustawień, liczby kopii, opcji: czarno-białe, dwustronne, wyboru stron, rozmiaru papieru. Następnie z listy rozwijanej wybrano Excel, następnie zaznaczono: Sortuj arkusze. Drukuj: Aktywne arkusze. Marginesy: Marginesy niestandardowe. Orientacja: Pionowa. Na dole strony są dwa przyciski: Anuluj i Drukuj. Wybrano: Drukuj. Ilustracja główna zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. W skoroszycie znajduje się wiele informacji finansowych na temat firmy; są one rozmieszczone na różnych arkuszach. Chcemy wydrukować wszystkie, dlatego wybieramy opcję
Zrzut ekranu okna dotyczącego drukowania. Po lewej stronie wyświetla się strona do wydruku. Zawiera ona wykres dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Po prawej stronie można rozwijać listy dotyczące wyboru drukarki, ustawień, liczby kopii, opcji: czarno-białe, dwustronne, wyboru stron, rozmiaru papieru. Następnie z listy rozwijanej wybrano Excel, następnie zaznaczono: Sortuj arkusze. Drukuj: Aktywne arkusze. Marginesy: Marginesy niestandardowe. Orientacja: Pionowa. Na dole strony są dwa przyciski: Anuluj i Drukuj. Wybrano: Drukuj. Ilustracja główna zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. W skoroszycie znajduje się wiele informacji finansowych na temat firmy; są one rozmieszczone na różnych arkuszach. Chcemy wydrukować wszystkie, dlatego wybieramy opcję Drukuj cały skoroszyt
. Ilustracja przedstawia listę. Od góry: Zaznaczenie, Aktywne arkusze, Cały skoroszyt. Zaznaczono: Cały skoroszyt. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Drukuj cały skoroszyt
. Ilustracja przedstawia listę. Od góry: Zaznaczenie, Aktywne arkusze, Cały skoroszyt. Zaznaczono: Cały skoroszyt. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami w roku dwa tysiące dwudziestym pierwszym i dwa tysiące dwudziestym drugim. Ilustracja zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Jeżeli szczególnie ważne informacje znajdują się w arkuszach 2022 Kwartał II oraz 2022 Kwartał III, a nie chcemy drukować całego skoroszytu, możemy wydrukować tylko te, które zaznaczymy.
Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami w roku dwa tysiące dwudziestym pierwszym i dwa tysiące dwudziestym drugim. Ilustracja zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Jeżeli szczególnie ważne informacje znajdują się w arkuszach 2022 Kwartał II oraz 2022 Kwartał III, a nie chcemy drukować całego skoroszytu, możemy wydrukować tylko te, które zaznaczymy.Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem
SHIFT
. Ilustracja przedstawia dolną część arkusza Excela. Jest tam kilka zakładek. Każda dotyczy innego kwartału roku dwa tysiące dwudziestego pierwszego i dwa tysiące dwudziestego drugiego. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem
SHIFT
. Ilustracja przedstawia dolną część arkusza Excela. Jest tam kilka zakładek. Każda dotyczy innego kwartału roku dwa tysiące dwudziestego pierwszego i dwa tysiące dwudziestego drugiego. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna to zrzut ekranu okna dotyczącego drukowania. Po lewej stronie wyświetla się strona do wydruku. Zawiera ona wykres dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Po prawej stronie można rozwijać listy dotyczące wyboru drukarki, ustawień, liczby kopii, opcji: czarno-białe, dwustronne, wyboru stron, rozmiaru papieru. Następnie z listy rozwijanej wybrano Excel, następnie nie zaznaczono: Sortuj astrony. Z Drukuj wybrano: Aktywne arkusze. Marginesy: Marginesy niestandardowe. Orientacja: Pionowa. Na dole strony są dwa przyciski: Anuluj i Drukuj. Wybrano: Drukuj. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio.
1. Wybierzmy opcję
W przypadku, gdy w naszych arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej.
Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn
Szeroki margines mógłby być dobrym pomysłem, gdybyśmy chcieli, aby członkowie zarządu nanieśli na swoje papierowe kopie arkuszy komentarze i uwagi. Załóżmy jednak, że kopie mają mieć wyłącznie charakter poglądowy, a wszelkie kwestie związane z uwagami zostaną przekazane ustnie. Wybierzmy więc
Ilustracja główna to zrzut ekranu okna dotyczącego drukowania. Po lewej stronie wyświetla się strona do wydruku. Zawiera ona wykres dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Po prawej stronie można rozwijać listy dotyczące wyboru drukarki, ustawień, liczby kopii, opcji: czarno-białe, dwustronne, wyboru stron, rozmiaru papieru. Następnie z listy rozwijanej wybrano Excel, następnie nie zaznaczono: Sortuj astrony. Z Drukuj wybrano: Aktywne arkusze. Marginesy: Marginesy niestandardowe. Orientacja: Pionowa. Na dole strony są dwa przyciski: Anuluj i Drukuj. Wybrano: Drukuj. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio.
1. Wybierzmy opcję Drukuj aktywne arkusze
. Ilustracja przedstawia listę: Zaznaczenie, Aktywne arkusze, Cały skoroszyt. Zaznaczono: Aktywne arkusze. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2. Jeżelibyśmy drukowali wiele stron, moglibyśmy wybrać, czy wydrukowane strony mają być posortowane. Zdecydowanie łatwiej będzie wręczyć każdemu członkowi zarządu dwie kartki na raz, niż rozdawać najpierw pierwszą stronę, a potem drugą. Z tego powodu wybierzemy opcję Posortowane
. Ilustracja przedstawia fragment okna dotyczącego drukowania. Fragment zawiera listę, z której wybrano Excel. Następnie zaznaczono: Sortuj strony. Drukuj: Aktywne arkusze. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Gdy wybraliśmy już opcję wydruku, musimy określić, w jaki sposób arkusze mają zostać dopasowane do strony. Zaczniemy od orientacji.W przypadku, gdy w naszych arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej.
Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn
orientacja pionowa
będzie najlepszym rozwiązaniem. Na ilustracji jest lista: Pionowa, Pozioma. Zaznaczono opcję: Pionowa. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Następnie zajmiemy się marginesami.Szeroki margines mógłby być dobrym pomysłem, gdybyśmy chcieli, aby członkowie zarządu nanieśli na swoje papierowe kopie arkuszy komentarze i uwagi. Załóżmy jednak, że kopie mają mieć wyłącznie charakter poglądowy, a wszelkie kwestie związane z uwagami zostaną przekazane ustnie. Wybierzmy więc
Marginesy wąskie
. Na ilustracji jest rozwinięta lista. Zawiera opcje do wyboru: Marginesy normalne, Marginesy szerokie, Marginesy wąskie, Zarządzaj marginesami niestandardowymi. Wybrano: Marginesy wąskie. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Przyjmijmy jednak, że w ostatniej chwili okazało się, że jeden z członków zarządu, którego miało nie być na zebraniu, jednak się na nim pojawi. Jest on znany z tego, że robi notatki na marginesie podanych mu arkuszy poglądowych, a konkretnie na prawym marginesie. Aby dostosować jeden z wydruków do jego preferencji, w ustawieniach wybierzemy Margines niestandardowy
. Pojawi się wtedy okno, w którym ustawimy odpowiednio szeroki prawy margines – tę wersję pliku musimy wydrukować niezależnie od wydruków z innymi ustawieniami. Ilustracja przedstawia okno z Ustawieniami strony. Z opcji ustawień strony wybrano marginesy. Zaznaczono szerokość marginesów góra, dół, lewa, prawa strona. Obok opcji: Góra, jest wybór nagłówka. Obok opcji Dół jest wybór stopki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Drukuj aktywne arkusze
. Ilustracja przedstawia listę: Zaznaczenie, Aktywne arkusze, Cały skoroszyt. Zaznaczono: Aktywne arkusze. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
2. Jeżelibyśmy drukowali wiele stron, moglibyśmy wybrać, czy wydrukowane strony mają być posortowane. Zdecydowanie łatwiej będzie wręczyć każdemu członkowi zarządu dwie kartki na raz, niż rozdawać najpierw pierwszą stronę, a potem drugą. Z tego powodu wybierzemy opcję Posortowane
. Ilustracja przedstawia fragment okna dotyczącego drukowania. Fragment zawiera listę, z której wybrano Excel. Następnie zaznaczono: Sortuj strony. Drukuj: Aktywne arkusze. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Gdy wybraliśmy już opcję wydruku, musimy określić, w jaki sposób arkusze mają zostać dopasowane do strony. Zaczniemy od orientacji.W przypadku, gdy w naszych arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej.
Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn
orientacja pionowa
będzie najlepszym rozwiązaniem. Na ilustracji jest lista: Pionowa, Pozioma. Zaznaczono opcję: Pionowa. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Następnie zajmiemy się marginesami.Szeroki margines mógłby być dobrym pomysłem, gdybyśmy chcieli, aby członkowie zarządu nanieśli na swoje papierowe kopie arkuszy komentarze i uwagi. Załóżmy jednak, że kopie mają mieć wyłącznie charakter poglądowy, a wszelkie kwestie związane z uwagami zostaną przekazane ustnie. Wybierzmy więc
Marginesy wąskie
. Na ilustracji jest rozwinięta lista. Zawiera opcje do wyboru: Marginesy normalne, Marginesy szerokie, Marginesy wąskie, Zarządzaj marginesami niestandardowymi. Wybrano: Marginesy wąskie. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Przyjmijmy jednak, że w ostatniej chwili okazało się, że jeden z członków zarządu, którego miało nie być na zebraniu, jednak się na nim pojawi. Jest on znany z tego, że robi notatki na marginesie podanych mu arkuszy poglądowych, a konkretnie na prawym marginesie. Aby dostosować jeden z wydruków do jego preferencji, w ustawieniach wybierzemy Margines niestandardowy
. Pojawi się wtedy okno, w którym ustawimy odpowiednio szeroki prawy margines – tę wersję pliku musimy wydrukować niezależnie od wydruków z innymi ustawieniami. Ilustracja przedstawia okno z Ustawieniami strony. Z opcji ustawień strony wybrano marginesy. Zaznaczono szerokość marginesów góra, dół, lewa, prawa strona. Obok opcji: Góra, jest wybór nagłówka. Obok opcji Dół jest wybór stopki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
LibreOffice Calc
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Do opisu punktu pierwszego załączono nagranie audio. 1. Załączony plik zawiera informacje na temat sytuacji rynkowej naszej firmy. Chcemy, aby zarząd mógł się z nimi zapoznać w formie papierowej na zebraniu.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Do opisu punktu pierwszego załączono nagranie audio. 1. Załączony plik zawiera informacje na temat sytuacji rynkowej naszej firmy. Chcemy, aby zarząd mógł się z nimi zapoznać w formie papierowej na zebraniu. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Wiersz w kolumnie oznaczonej jako A został zaznaczony kolorem czerwonym. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio. 1. Najpierw zajmiemy się nagłówkiem. Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w drugim kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Wiersz w kolumnie oznaczonej jako A został zaznaczony kolorem czerwonym. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio. 1. Najpierw zajmiemy się nagłówkiem. Firma wymaga, aby w każdym nagłówku zamieszczone były: data (po prawej stronie) oraz godzina (po lewej). W celu dodania dwóch informacji do nagłówka naciśniemy Format
, a następnie Styl strony...
. Pojawi się okno, w którym wybierzemy zakładkę Główka
. Na ilustracji jest fragment okna z napisem: Styl strony. Następnie wybrano z paska: Główkę. Zaznaczono z listy, która się rozwinęła: Włącz główkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Poniżej jest możliwość ustawienia lewego i prawego marginesu. Tu wynosi zero centymetrów.
2. Następnie zaznaczymy Włącz główkę
, na ilustracji jest fragment okna z napisem: Styl strony. Następnie wybrano z paska: Główkę. Zaznaczono z listy, która się rozwinęła: Włącz główkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Poniżej jest możliwość ustawienia lewego i prawego marginesu. Tu wynosi zero centymetrów. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. i klikniemy przycisk Edycja...
. Na ilustracji jest fragment okna dotyczący wysokości. Zaznaczono: Autodopasowanie wysokości oraz przycisk: Edycja. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Pojawi się okno, w którym w polu Lewy obszar
dodamy informację o godzinie wydruku, a w Prawy obszar
zamieścimy datę. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Główki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Lewym obszarze wpisano 00:00:00. W Środkowym obszarze wpisano: 2022 Kwartał Drugi, w Prawym obszarze wpisano: 00.00.0000. Poniżej obszarów jest napis: Główka, z listy rozwijanej wybrano: Dostosowanie. Następnie jest Główka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Pozostało jeszcze stworzenie stopki. W tym celu raz jeszcze naciśniemy na Format
, a następnie Strona...
, gdzie wybierzemy zakładkę Stopka
. Zaznaczamy opcję Włącz stopkę
. Ilustracja przedstawia fragment okna dotyczącego Stopki. Zaznaczono: Włącz stopkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Ponieważ w stopce chcemy zawrzeć jedynie numer strony, po kliknięciu Edycja...
możemy potwierdzić, że jest to opcja domyślnie włączona. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Stopki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Środkowym obszarze wpisano: Strona 1. Poniżej obszarów jest napis: Stopka, z listy rozwijanej wybrano: Strona 1. Następnie jest Stopka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Możemy również wybrać opcję Stopka niestandardowa
i tam ręcznie wprowadzić numer strony w dogodnej sekcji, tak jak na poniższym zdjęciu. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Stopki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Środkowym obszarze wpisano: Strona 1. Poniżej obszarów jest napis: Stopka, z listy rozwijanej wybrano: Strona 1. Następnie jest Stopka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Format
, a następnie Styl strony...
. Pojawi się okno, w którym wybierzemy zakładkę Główka
. Na ilustracji jest fragment okna z napisem: Styl strony. Następnie wybrano z paska: Główkę. Zaznaczono z listy, która się rozwinęła: Włącz główkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Poniżej jest możliwość ustawienia lewego i prawego marginesu. Tu wynosi zero centymetrów.
2. Następnie zaznaczymy Włącz główkę
, na ilustracji jest fragment okna z napisem: Styl strony. Następnie wybrano z paska: Główkę. Zaznaczono z listy, która się rozwinęła: Włącz główkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Poniżej jest możliwość ustawienia lewego i prawego marginesu. Tu wynosi zero centymetrów. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. i klikniemy przycisk Edycja...
. Na ilustracji jest fragment okna dotyczący wysokości. Zaznaczono: Autodopasowanie wysokości oraz przycisk: Edycja. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
3. Pojawi się okno, w którym w polu Lewy obszar
dodamy informację o godzinie wydruku, a w Prawy obszar
zamieścimy datę. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Główki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Lewym obszarze wpisano 00:00:00. W Środkowym obszarze wpisano: 2022 Kwartał Drugi, w Prawym obszarze wpisano: 00.00.0000. Poniżej obszarów jest napis: Główka, z listy rozwijanej wybrano: Dostosowanie. Następnie jest Główka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
4. Pozostało jeszcze stworzenie stopki. W tym celu raz jeszcze naciśniemy na Format
, a następnie Strona...
, gdzie wybierzemy zakładkę Stopka
. Zaznaczamy opcję Włącz stopkę
. Ilustracja przedstawia fragment okna dotyczącego Stopki. Zaznaczono: Włącz stopkę oraz Ta sama zawartość na lewych i prawych stronach. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Ponieważ w stopce chcemy zawrzeć jedynie numer strony, po kliknięciu Edycja...
możemy potwierdzić, że jest to opcja domyślnie włączona. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Stopki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Środkowym obszarze wpisano: Strona 1. Poniżej obszarów jest napis: Stopka, z listy rozwijanej wybrano: Strona 1. Następnie jest Stopka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
5. Możemy również wybrać opcję Stopka niestandardowa
i tam ręcznie wprowadzić numer strony w dogodnej sekcji, tak jak na poniższym zdjęciu. Ilustracja przedstawia okno dialogowe dotyczące Stopki. Można wybrać trzy opcje: Lewy obszar, Środkowy obszar, Prawy obszar. W Środkowym obszarze wpisano: Strona 1. Poniżej obszarów jest napis: Stopka, z listy rozwijanej wybrano: Strona 1. Następnie jest Stopka niestandardowa. Obok kilka ikon, między innymi litera A, kalendarz, zegar. Następnie jest napis: Notatka. Użyj przycisków, aby zmienić czcionkę lub wstawić pola poleceń, takie jak pola daty, godziny itp. Na samym dole okna są przyciski: Help, Cancel, OK. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Na ilustracji jest okno dialogowe. Zaznaczono zakładkę: Arkusz. Następnie w Kolejności stron wybrano opcję: Od góry do dołu, następnie w prawo. W drukowaniu wybrano opcję: Obiekty/obrazy, Wykresy, Obiekty rysunkowe, Wartości zerowe. W Skali, Tryb skalowania zaznaczono z listy rozwijanej: Pomniejsz/powiększ wydruk. Poniżej wybrano Współczynnik skalowania: 100%. Na dole okna są przyciski: Help, Resetuj, Cancel, OK. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio. 1. W zakładce
Na ilustracji jest okno dialogowe. Zaznaczono zakładkę: Arkusz. Następnie w Kolejności stron wybrano opcję: Od góry do dołu, następnie w prawo. W drukowaniu wybrano opcję: Obiekty/obrazy, Wykresy, Obiekty rysunkowe, Wartości zerowe. W Skali, Tryb skalowania zaznaczono z listy rozwijanej: Pomniejsz/powiększ wydruk. Poniżej wybrano Współczynnik skalowania: 100%. Na dole okna są przyciski: Help, Resetuj, Cancel, OK. Na ilustracji jest pięć punktów interaktywnych wraz z audio. 1. W zakładce Arkusz
, w jej górnej części widzimy:
2. W górnej sekcji zakładki Arkusz
możemy zdefiniować Kolejność stron
, na które arkusz został podzielny:Od góry do dołu, następnie w prawo
lub Od lewej do prawej, następnie w dół
. Można również zmienić numer pierwszej strony.
3. Główki kolumn i wierszy – do wydruku dodane zostaną nagłówki kolumn (A, B, C...) i numery wierszy; Siatka
– na wydruku będzie widoczna siatka kolumn i wierszy; Komentarze
– na wydruku będą widoczne komentarze;Obiekty/obrazy
– na wydruku będą widoczne wstawione przez użytkownika obrazy i obiekty.
4. Wykresy – na wydruku będą widoczne wykresy; Obiekty rysunkowe
– na wydruku będą obiekty rysunkowe takie jak prostokąty, krzywe, linie, okręgi; Formuły
– na wydruku będą widoczne formuły wprowadzone za pomocą narzędzia wstawiania formuł; Wartości zerowe
– na wydruku będą widoczne wartości zerowe dla funkcji, które normalnie nie byłyby widoczne na podglądzie arkusza.
5. Skala – są trzy dostępne opcje skalowania wydruku:Pomniejsz/powiększ wydruk
, Dopasuj zakres(y) wydruku do szerokości/wysokości
, Maks. liczba stron
.Arkusz
, w jej górnej części widzimy:
2. W górnej sekcji zakładki Arkusz
możemy zdefiniować Kolejność stron
, na które arkusz został podzielny:Od góry do dołu, następnie w prawo
lub Od lewej do prawej, następnie w dół
. Można również zmienić numer pierwszej strony.
3. Główki kolumn i wierszy – do wydruku dodane zostaną nagłówki kolumn (A, B, C...) i numery wierszy; Siatka
– na wydruku będzie widoczna siatka kolumn i wierszy; Komentarze
– na wydruku będą widoczne komentarze;Obiekty/obrazy
– na wydruku będą widoczne wstawione przez użytkownika obrazy i obiekty.
4. Wykresy – na wydruku będą widoczne wykresy; Obiekty rysunkowe
– na wydruku będą obiekty rysunkowe takie jak prostokąty, krzywe, linie, okręgi; Formuły
– na wydruku będą widoczne formuły wprowadzone za pomocą narzędzia wstawiania formuł; Wartości zerowe
– na wydruku będą widoczne wartości zerowe dla funkcji, które normalnie nie byłyby widoczne na podglądzie arkusza.
5. Skala – są trzy dostępne opcje skalowania wydruku:Pomniejsz/powiększ wydruk
, Dopasuj zakres(y) wydruku do szerokości/wysokości
, Maks. liczba stron
. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Ilustracja zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Teraz chcemy wydrukować plik. Dlatego z menu w zakładce
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Ilustracja zawiera jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Teraz chcemy wydrukować plik. Dlatego z menu w zakładce Plik
wybieramy opcję Drukuj
. Ilustracja przedstawia fragment paska narzędzi z zaznaczoną ikoną drukarki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Plik
wybieramy opcję Drukuj
. Ilustracja przedstawia fragment paska narzędzi z zaznaczoną ikoną drukarki. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia okno dialogowe dotyczące drukowania. Po lewej stronie okna jest wykres, który będzie drukowany. Po prawej stronie można zaznaczyć opcje wydruku. Z listy rozwijanej wybrano typ drukarki. Następnie w Zakresie i liczbie kopii zaznaczono: Wszystkie strony. W opcji Dołącz zaznaczono Strony parzyste i nieparzyste. W: Więcej, zaznaczono Z czego: Drukuj wszystkie arkusze. Strony papieru: Drukuj na jednej stronie (simpleks). Liczba kopii: 1. W opcji: Kolejność z listy nie wybrano żadnej możliwości. Na dole okna są przyciski: Help, Cancel, Drukuj. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. W skoroszycie znajduje się wiele informacji finansowych na temat naszej firmy; są one rozmieszczone na różnych arkuszach. Chcemy wydrukować wszystkie, dlatego wybieramy opcję: Drukuj wszystkie arkusze.
Ilustracja główna przedstawia okno dialogowe dotyczące drukowania. Po lewej stronie okna jest wykres, który będzie drukowany. Po prawej stronie można zaznaczyć opcje wydruku. Z listy rozwijanej wybrano typ drukarki. Następnie w Zakresie i liczbie kopii zaznaczono: Wszystkie strony. W opcji Dołącz zaznaczono Strony parzyste i nieparzyste. W: Więcej, zaznaczono Z czego: Drukuj wszystkie arkusze. Strony papieru: Drukuj na jednej stronie (simpleks). Liczba kopii: 1. W opcji: Kolejność z listy nie wybrano żadnej możliwości. Na dole okna są przyciski: Help, Cancel, Drukuj. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. W skoroszycie znajduje się wiele informacji finansowych na temat naszej firmy; są one rozmieszczone na różnych arkuszach. Chcemy wydrukować wszystkie, dlatego wybieramy opcję: Drukuj wszystkie arkusze. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Jeżeli szczególnie ważne informacje znajdują się w arkuszach 2022 Kwartał drugi oraz 2022 Kwartał trzeci, a nie chcemy drukować całego skoroszytu, możemy wydrukować tylko te, które zaznaczymy. Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem
Ilustracja główna przedstawia zrzut ekranu okna dialogowego. W oknie jest wykres dotyczący dochodu ze sprzedaży w czwartym kwartale dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Na dole okna są zakładki z kolejnymi kwartałami za rok dwa tysiące dwudziesty pierwszy i dwa tysiące dwudziesty drugi. Na czerwono zaznaczono wiersz z literą A jako początek pierwszej kolumny arkusza. Na ilustracji jest jeden punkt interaktywny wraz z audio. 1. Jeżeli szczególnie ważne informacje znajdują się w arkuszach 2022 Kwartał drugi oraz 2022 Kwartał trzeci, a nie chcemy drukować całego skoroszytu, możemy wydrukować tylko te, które zaznaczymy. Aktywujmy je, klikając na ich zakładki u dołu arkusza z wciśniętym klawiszem SHIFT
. Na ilustracji jest fragment dolnej części okna dialogowego. Są tam zakładki dotyczące kolejnych kwartałów dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Zaznaczono kwartał drugi i trzeci. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.SHIFT
. Na ilustracji jest fragment dolnej części okna dialogowego. Są tam zakładki dotyczące kolejnych kwartałów dwa tysiące dwudziestego drugiego roku. Zaznaczono kwartał drugi i trzeci. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Ilustracja główna przedstawia okno dialogowe dotyczące drukowania. Po lewej stronie okna jest wykres, który będzie drukowany. Po prawej stronie można zaznaczyć opcje wydruku. Skorzystano z zakładki: Ogólne. Z listy rozwijanej wybrano typ drukarki. Następnie w Zakresie i liczbie kopii zaznaczono: Wszystkie strony. W opcji Dołącz zaznaczono Strony parzyste i nieparzyste. W: Więcej, zaznaczono Z czego: Drukuj wszystkie arkusze. Strony papieru: Drukuj na jednej stronie (simpleks). Liczba kopii: 1. W opcji: Kolejność z listy nie wybrano żadnej możliwości. Układ strony - wybrano Rozmiar papieru A4 210 milimetrów na 297 milimetrów. W Orientacji z listy wybrano: Automatycznie. Z Więcej wybrano Stron na arkusz: 1. Kolejność: Od lewej do prawej, następnie w dół. Na dole okna są przyciski: Help, Cancel, Drukuj. Na ilustracji są trzy punkty interaktywne z audio. 1. Wybierzmy opcję
Ilustracja główna przedstawia okno dialogowe dotyczące drukowania. Po lewej stronie okna jest wykres, który będzie drukowany. Po prawej stronie można zaznaczyć opcje wydruku. Skorzystano z zakładki: Ogólne. Z listy rozwijanej wybrano typ drukarki. Następnie w Zakresie i liczbie kopii zaznaczono: Wszystkie strony. W opcji Dołącz zaznaczono Strony parzyste i nieparzyste. W: Więcej, zaznaczono Z czego: Drukuj wszystkie arkusze. Strony papieru: Drukuj na jednej stronie (simpleks). Liczba kopii: 1. W opcji: Kolejność z listy nie wybrano żadnej możliwości. Układ strony - wybrano Rozmiar papieru A4 210 milimetrów na 297 milimetrów. W Orientacji z listy wybrano: Automatycznie. Z Więcej wybrano Stron na arkusz: 1. Kolejność: Od lewej do prawej, następnie w dół. Na dole okna są przyciski: Help, Cancel, Drukuj. Na ilustracji są trzy punkty interaktywne z audio. 1. Wybierzmy opcję Drukuj zaznaczone arkusze
. 2. Jeżelibyśmy drukowali wiele stron, moglibyśmy wybrać, czy wydrukowane strony mają być zestawione, czyli posortowane. Zdecydowanie łatwiej będzie wręczyć każdemu członkowi zarządu dwie kartki na raz, niż rozdawać najpierw pierwszą stronę, a potem drugą. Z tego powodu zostawiamy zaznaczoną opcję Zestaw
. 3. Gdy wybraliśmy już opcję wydruku, musimy określić, w jaki sposób arkusze mają zostać dopasowane do strony. Zaczniemy od orientacji. W przypadku, gdy w arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej. Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn orientacja pionowa
będzie najlepszym rozwiązaniem. Na ilustracji jest fragment listy rozwijanej w opcji: Orientacja. Wybrano: Automatycznie. Można było wybrać także: Pionowo, Poziomo. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.Drukuj zaznaczone arkusze
. 2. Jeżelibyśmy drukowali wiele stron, moglibyśmy wybrać, czy wydrukowane strony mają być zestawione, czyli posortowane. Zdecydowanie łatwiej będzie wręczyć każdemu członkowi zarządu dwie kartki na raz, niż rozdawać najpierw pierwszą stronę, a potem drugą. Z tego powodu zostawiamy zaznaczoną opcję Zestaw
. 3. Gdy wybraliśmy już opcję wydruku, musimy określić, w jaki sposób arkusze mają zostać dopasowane do strony. Zaczniemy od orientacji. W przypadku, gdy w arkuszach znajduje się wiele kolumn z mniejszą liczbą wierszy, dobrym pomysłem będzie zastosowanie orientacji poziomej. Gdy jednak zestawienie zawiera wiele wierszy, a tylko kilka kolumn orientacja pionowa
będzie najlepszym rozwiązaniem. Na ilustracji jest fragment listy rozwijanej w opcji: Orientacja. Wybrano: Automatycznie. Można było wybrać także: Pionowo, Poziomo. Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0. Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 2