Ilustracja przedstawia dwa obrazy. Po lewej widać barwny obraz prezentujący trzech jeźdźców na koniach w chmurze unoszącej się nad miastem. Po prawej na czarno-białej grafice widać tłum uciekających i przerażonych ludzi na których spada deszcz gwiazd, a powyżej przyglądające się tej scenie anioły. Oznaczony na pierwszym obrazie z lewej interaktywny przycisk 1 z tekstem: Wizerunek czterech jeźdźców Apokalipsy na obrazie Arnolda Böcklin a różni się od opisu znanego z Apokalipsy św. Jana (nie zgadza się m.in. maść koni i atrybuty jeźdźców), jednak malarz zachowuje typowe elementy obrazowania apokaliptycznego: przedstawienie śmierci jako kościotrupa, ciemne nasycone barwy, ekspresyjną mimikę postaci, łunę pożaru i dymy opadające na spokojne miasteczko. Na Prawym obrazie umieszczono przyciski od 2 do 6. Pod przyciskiem nr 2, tekst: „ujrzałem pod ołtarzem dusze zabitych dla Słowa Bożego […]. I dano każdemu z nich białą szatę i powiedziano im, by jeszcze krótki czas odpoczęli” (Ap 6, 10–11). Przy grafice słońca przycisk nr 3 i tekst: „słońce stało się czarne jak włosienny wór” (Ap 6, 12), na przeciwko, przy rysunku księżyca, numer 4 i tekst: „cały księżyc stał się jak krew”. Przyciskiem numer 5 oznaczono scenę spadających na ludzi gwiazd, dołączono tekst: „I gwiazdy spadły z nieba na ziemię, podobnie jak drzewo figowe wstrząsane silnym wiatrem zrzuca na ziemię swe niedojrzałe owoce”. Numer 6 przy grafice rozstępujących się chmur z tekstem: „Niebo zostało usunięte jak księga, którą się zwija, a każda góra i wyspa z miejsc swych poruszone” (Ap 6, 14). Numer 7 umiejscowiono na dole obrazu na tel uciekających ludzi, dołączono tekst: „A królowie ziemscy, wielmoże i wodzowie, bogacze i możni, i każdy niewolnik, i wolny ukryli się do jaskiń i górskich skał. I mówią do gór i do skał: «Padnijcie na nas i zakryjcie nas przed obliczem Zasiadającego na tronie i przed gniewem Baranka”
Ilustracja przedstawia dwa obrazy. Po lewej widać barwny obraz prezentujący trzech jeźdźców na koniach w chmurze unoszącej się nad miastem. Po prawej na czarno-białej grafice widać tłum uciekających i przerażonych ludzi na których spada deszcz gwiazd, a powyżej przyglądające się tej scenie anioły. Oznaczony na pierwszym obrazie z lewej interaktywny przycisk 1 z tekstem: Wizerunek czterech jeźdźców Apokalipsy na obrazie Arnolda Böcklin a różni się od opisu znanego z Apokalipsy św. Jana (nie zgadza się m.in. maść koni i atrybuty jeźdźców), jednak malarz zachowuje typowe elementy obrazowania apokaliptycznego: przedstawienie śmierci jako kościotrupa, ciemne nasycone barwy, ekspresyjną mimikę postaci, łunę pożaru i dymy opadające na spokojne miasteczko. Na Prawym obrazie umieszczono przyciski od 2 do 6. Pod przyciskiem nr 2, tekst: „ujrzałem pod ołtarzem dusze zabitych dla Słowa Bożego […]. I dano każdemu z nich białą szatę i powiedziano im, by jeszcze krótki czas odpoczęli” (Ap 6, 10–11). Przy grafice słońca przycisk nr 3 i tekst: „słońce stało się czarne jak włosienny wór” (Ap 6, 12), na przeciwko, przy rysunku księżyca, numer 4 i tekst: „cały księżyc stał się jak krew”. Przyciskiem numer 5 oznaczono scenę spadających na ludzi gwiazd, dołączono tekst: „I gwiazdy spadły z nieba na ziemię, podobnie jak drzewo figowe wstrząsane silnym wiatrem zrzuca na ziemię swe niedojrzałe owoce”. Numer 6 przy grafice rozstępujących się chmur z tekstem: „Niebo zostało usunięte jak księga, którą się zwija, a każda góra i wyspa z miejsc swych poruszone” (Ap 6, 14). Numer 7 umiejscowiono na dole obrazu na tel uciekających ludzi, dołączono tekst: „A królowie ziemscy, wielmoże i wodzowie, bogacze i możni, i każdy niewolnik, i wolny ukryli się do jaskiń i górskich skał. I mówią do gór i do skał: «Padnijcie na nas i zakryjcie nas przed obliczem Zasiadającego na tronie i przed gniewem Baranka”
Od lewej: Arnold Böcklin , Czterej jeźdźcy Apokalipsy – Wojna , 1896 Albrecht Dürer , Objawienie św. Jana: złamanie piątej i szóstej pieczęci , 1497‑1498
Źródło: domena publiczna.