Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Polecenie 1

Zagraj i sprawdź swoją wiedzę na temat poszukiwania idei oraz redukcja ejdetycznej. Na odpowiedź na wszystkie pytania masz 5 minut. Jeżeli zdarzyło ci się popełnić błąd, po zakończonym teście sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, i spróbuj jeszcze raz.

Zagraj i sprawdź swoją wiedzę na temat poszukiwania idei oraz redukcja ejdetycznej. Jeżeli zdarzyło ci się popełnić błąd, po zakończonym teście sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe, i spróbuj jeszcze raz.

1
RRHpOydh3kJZk1Zagraj i sprawdź swoją wiedzę na temat redukcji ejdetycznej, biorąc udział w grze.155100Gratulacje!Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe i spróbuj jeszcze raz.1
Test

Zagraj i sprawdź swoją wiedzę na temat redukcji ejdetycznej, biorąc udział w grze.

Liczba pytań:
5
Limit czasu:
5 min
Twój ostatni wynik:
-
R1KxHDd5CN2dP1
Ćwiczenie 1
Greckie słowo eidos oznacza: Możliwe odpowiedzi: 1. istotę rzeczy, 2. byt, 3. ideę, 4. rzecz
R1a0mYLXS4A6k1
Ćwiczenie 2
Poznanie fenomenologiczne ukierunkowane jest na to, co: Możliwe odpowiedzi: 1. immanentne, 2. transcendentne, 3. empirycznie dane, 4. konkretne
R9rO4F6BYPwyc1
Ćwiczenie 3
W akcie świadomości polegającym na myśleniu o kolacji, samo myślenie jest: Możliwe odpowiedzi: 1. noezą, 2. poematem, 3. ideą, 4. redukcją
R50L9dPyZVzCh1
Ćwiczenie 4
Istota rzeczy uchwytywana w redukcji ejdetycznej jest: Możliwe odpowiedzi: 1. jednostkowa i ogólna, 2. jednostkowa i empiryczna, 3. jednostkowa i konkretna, 4. duchowa i niezmienna
RDovUJNSREbsS1
Ćwiczenie 5
W wyniku redukcji ejdetycznej przedmiot dany jest świadomości: Możliwe odpowiedzi: 1. bezpośrednio i naocznie, 2. jako pojęcie, 3. jako wyabstrahowana idea, 4. za pośrednictwem intelektu
RFOsodrCOltex2
Ćwiczenie 6
W teorii poznania Husserl jest przedstawicielem: Możliwe odpowiedzi: 1. idealizmu, 2. realizmu, 3. empiryzmu, 4. psychologizmu
R1YIPjA6Fp5Vp2
Ćwiczenie 7
Stanowisko zgodnie z którym jedynym dostępnym poznaniu przedmiotem są myśli i odczucia podmiotu to: Możliwe odpowiedzi: 1. psychologizm, 2. idealizm transcendentalny, 3. empiryzm genetyczny, 4. realizm
R1G1vRUS4Xddu2
Ćwiczenie 8
W założeniach Husserla, fenomenologia jest metodą badania: Możliwe odpowiedzi: 1. czystej świadomości, 2. przedmiotów empirycznych, 3. zjawisk przyrodniczych, 4. rzeczy samych w sobie
RUVX0tbsOysfL2
Ćwiczenie 9
Źródłem zjawiającej się w poznaniu fenomenologicznym istoty rzeczy jest według Husserla: Możliwe odpowiedzi: 1. czysta świadomość, 2. sam istniejący niezależnie od świadomości przedmiot, 3. transcendentna idea przedmiotu, 4. przeżycia psychiczne podmiotu
RXvhGAkLlrVtV2
Ćwiczenie 10
Postępowanie polegające na wzięciu w nawias rzeczywistości empirycznej nazywane jest w fenomenologii: Możliwe odpowiedzi: 1. redukcją transcendentalną, 2. redukcją ejdetyczną, 3. obiektywizacją, 4. subiektywizacją
RLXqmpWvIaOVK3
Ćwiczenie 11
Opis fenomenologiczny ma za zadanie ująć: Możliwe odpowiedzi: 1. sens zjawiającego się w świadomości przedmiotu, 2. subiektywne wrażenia podmiotu, 3. pierwotne właściwości przedmiotu, 4. wtórne właściwości przedmiotu
R1UhOWQR0fZxZ3
Ćwiczenie 12
Przedmiotem, który według Husserla dany jest w sposób bezpośredni i oczywisty jest: Możliwe odpowiedzi: 1. świadomość, 2. rzecz materialna, 3. wrażenie zmysłowe, 4. odczucie psychiczne
RlRjoeJHBTcsb3
Ćwiczenie 13
Przedmiot, na który ukierunkowany jest akt świadomości nazywany jest: Możliwe odpowiedzi: 1. noematem, 2. noezą, 3. obiektem, 4. rzeczą
R1eF68b2snHXf3
Ćwiczenie 14
Intencjonalność aktu świadomości oznacza, że jest on: Możliwe odpowiedzi: 1. ukierunkowany na przedmiot, 2. zwrócony ku samemu sobie, 3. zależny od woli, 4. zanieczyszczony przez subiektywne odczucia
R1L53Mhj4QPjy3
Ćwiczenie 15
Celem redukcji w fenomenologii jest: Możliwe odpowiedzi: 1. uniezależnienie poznania od empirycznego kontekstu, 2. uzależnienie poznania od empirycznego kontekstu, 3. ograniczenie poznania do przeżyć psychicznych, 4. ograniczenie poznania do przedmiotów empirycznych