bg‑azure

In this section, you are going to find out how one may deal with common problems at school. Although sometimes it seems quite difficult, you should remember you’re not alone, and there are things you can do if you feel helpless. If you want to know what other pupils (who have already dealt with such problems) advise, have a look at the quiz and try to guess the right answers!

W tej sekcji dowiesz się, jak można poradzić sobie z pewnymi szkolnymi problemami. I chociaż czasem może wydawać się to bardzo trudne, to pamiętaj, nie jesteś sam/sama. Nawet jeśli czujesz się bezradny/bezradna, to są rzeczy, które możesz zrobić. Jeśli chcesz się dowiedzieć, co radzą inni uczniowie (którzy rozwiązali podobne problemy), zrób quiz i spróbuj zgadnąć właściwe odpowiedzi!

R1E4gjYph8NBM
Let’s stop it together!
Powstrzymajmy to razem!
Źródło: dostępny w internecie: www.unsplash.com [dostęp 10.12.2021], domena publiczna.
1
Exercise 1

Complete the crossword.

R7VnSs9MCkvmm
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RvhP4fvzXHPsm
Exercise 1
Complete the crossword based on the pictures that appear below (click the fields to reveal them). What is the secret password?
Źródło: dostępny w internecie: https://unsplash.com/ [dostęp 10.12.2021], https://www.pexels.com/ [dostęp 19.10.2022], domena publiczna.
1
1
Exercise 2

Study the following questions and choose the correct answer.

Rn3PXYQjCxEsa
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

Play the game and do the exercises. 

Zagraj w grę i wykonaj ćwiczenia.

INSTRUKCJAazurewhite
Rikt21TzR1Q4F
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Exercise 2

Play the recordings. Then, choose all the correct answers. There may be more than one correct answer in each point.

R1MXkQp0pQxNV
Nagranie dźwiękowe
TRANSCRIPTazurewhite
R17pcPSb5SMqV
  1. The person used to:
    a) bully other students.
    b) play truant.
    c) be a good student.
    d) be a model.

  2. The man:
    a) is proud of himself.
    b) regrets doing the things he mentions.
    c) apologises to his schoolmates.
    d) seems to understand his mistakes.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RgKv0FAEGjGQe
Nagranie dźwiękowe
TRANSCRIPTazurewhite
R4FTyEDjU7Zq3
  1. The boy:
    a) started a fight.
    b) was hit by another boy.
    c) didn’t intend to hit another boy.
    d) was reported to his teacher.

  2. Suspending the boy resulted in:
    a) a rebellion.
    b) his misbehaviour.
    c) a situation that students found funny.
    d) angry teachers.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RlyaErMGh65Sw
Exercise 3
Create nouns out of verbs given below.
  1. To misbehave – Tu uzupełnij
  2. To bully – a Tu uzupełnij
  3. To rebel – a Tu uzupełnij
  4. To altercate – an Tu uzupełnij
  5. To fight – a Tu uzupełnij
  6. To act – an Tu uzupełnij
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.
RI3OwUWoTBnlY
Exercise 4
Think of the situations presented in the quiz. Fill in the gaps with the right words. Whatever your problem at school is, it’s always good to     4.1 Tu uzupełnij     to someone about it. It doesn’t matter if you are being     4.2 Tu uzupełnij     or you find it difficult to understand a teacher’s     4.3 Tu uzupełnij     truant or starting a     4.5 Tu uzupełnij.     A short conversation might not only help you but remember that you can also     4.6 Tu uzupełnij     somebody this way. While     4.7 Tu uzupełnij     stupid behaviour looks like a good idea, pretending you don’t see     4.8 Tu uzupełnij     people’s problems is not.
Źródło: GroMar Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.