Gra edukacyjna
Dla nauczyciela
Gra edukacyjna
Odpowiedz na pytania w grze edukacyjnej. Przy każdym pytaniu uzasadnij wybór odpowiedzi.
Gra edukacyjna
Poziom II
Gra edukacyjna
Poziom II
Poziom II574Gratulacje!Sprawdź, które odpowiedzi są nieprawidłowe i spróbuj jeszcze raz.
Gra edukacyjna Poziom II
Gra edukacyjna Poziom II
Do wymienionych er dopasuj wydarzenia.
powstawanie kratonów (trzonów płyt litosfery), fałdowanie kaledońskie, utworzenie wapieni Jury Krakowsko-Częstochowskiej, powstanie węgla kamiennego, utworzenie platformy we wschodniej części Polski, zlodowacenie skandynawskie, fałdowanie hercyńskie, fałdowanie fliszu karpackiego
era prekambryjska | |
---|---|
era paleozoiczna | |
era mezozoiczna | |
era kenozoiczna |
Do wymienionych er dopasuj wydarzenia.
wyginięcie amonitów i belemnitów, pojawienie się mamutów, „era dinozaurów”, pojawienie się życia na lądzie, pojawienie się gatunku homo sapiens, pojawienie się ptaków, pojawienie się roślin okrytonasiennych, rozwój trylobitów, pojawienie się ssaków, pojawienie się życia w oceanach
era prekambryjska | |
---|---|
era paleozoiczna | |
era mezozoiczna | |
era kenozoiczna |
Podaj co najmniej dwie cechy skamieniałości przewodnich, które mają znaczenie w ustalaniu wieku względnego skał.
Krótki w znaczeniu geologicznym okres występowania organizmów (jako wynik szybkiej ewolucji)/krótki zasięg stratygraficzny.
Duży zasięg geograficzny organizmów.
Powszechne występowanie (dużo osobników na danym obszarze).
Obecność cech budowy pozwalających na identyfikację organizmu.