Gra edukacyjna
Polecenie 1
Rozwiąż quiz i sprawdź swoją wiedzę na temat rodzajów liści.
Test
Sprawdź swoją wiedzę
Liczba pytań:
15
Limit czasu:
4 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Sprawdź swoją wiedzę
Pytanie
1/15
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.
Wybierz jedno nowe słowo poznane podczas dzisiejszej lekcji i ułóż z nim zdanie.Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.
Wymyśl pytanie na kartkówkę związane z tematem materiału.Sprawdź swoją wiedzę na temat liści.
Test
Sprawdź swoją wiedzę
Liczba pytań:
5
Limit czasu:
min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Sprawdź swoją wiedzę
Pytanie
1/5
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
rośliny wilgociolubne, zajmujące środowiska o dużej wilgotności gleby i powietrza
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
rośliny wodne, całkowicie lub częściowo zanurzone w wodzie
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
rośliny sucholubne, przystosowane fizjologicznie i anatomicznie do życia w środowisku ubogim w wodę
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
struktura wykształcająca się po obu stronach nasady ogonka liściowego; zwykle przylistki są dwa, najczęściej po rozwinięciu się liścia odpadają, ale u roślin, u których blaszka liściowa rozwija się w wąs, przejmują funkcje asymilacyjne
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofityrośliny wilgociolubne, zajmujące środowiska o dużej wilgotności gleby i powietrza
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
rośliny wodne, całkowicie lub częściowo zanurzone w wodzie
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
rośliny sucholubne, przystosowane fizjologicznie i anatomicznie do życia w środowisku ubogim w wodę
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
struktura wykształcająca się po obu stronach nasady ogonka liściowego; zwykle przylistki są dwa, najczęściej po rozwinięciu się liścia odpadają, ale u roślin, u których blaszka liściowa rozwija się w wąs, przejmują funkcje asymilacyjne
rośliny wilgociolubne, zajmujące środowiska o dużej wilgotności gleby i powietrza
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
rośliny wodne, całkowicie lub częściowo zanurzone w wodzie
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
rośliny sucholubne, przystosowane fizjologicznie i anatomicznie do życia w środowisku ubogim w wodę
1. nerw, 2. kserofity, 3. hydrofity, 4. przylistek, 5. higrofity
struktura wykształcająca się po obu stronach nasady ogonka liściowego; zwykle przylistki są dwa, najczęściej po rozwinięciu się liścia odpadają, ale u roślin, u których blaszka liściowa rozwija się w wąs, przejmują funkcje asymilacyjne
Połącz w pary. sklerofity Możliwe odpowiedzi: 1. ośliny sucholubne, należące do kserofitów, przystosowane do życia w środowisku ubogim w wodę; mają liście miękkie, soczyste, zdolne do gromadzenia i magazynowania wody w tkance wodnej, 2. rośliny sucholubne, należące do kserofitów, przystosowane do życia w środowisku ubogim w wodę; mają twarde, skórzaste i błyszczące liście sukulenty Możliwe odpowiedzi: 1. ośliny sucholubne, należące do kserofitów, przystosowane do życia w środowisku ubogim w wodę; mają liście miękkie, soczyste, zdolne do gromadzenia i magazynowania wody w tkance wodnej, 2. rośliny sucholubne, należące do kserofitów, przystosowane do życia w środowisku ubogim w wodę; mają twarde, skórzaste i błyszczące liście
Połącz w pary. sklerofity Możliwe odpowiedzi: 1. ośliny sucholubne, należące do kserofitów, przystosowane do życia w środowisku ubogim w wodę; mają liście miękkie, soczyste, zdolne do gromadzenia i magazynowania wody w tkance wodnej, 2. rośliny sucholubne, należące do kserofitów, przystosowane do życia w środowisku ubogim w wodę; mają twarde, skórzaste i błyszczące liście sukulenty Możliwe odpowiedzi: 1. ośliny sucholubne, należące do kserofitów, przystosowane do życia w środowisku ubogim w wodę; mają liście miękkie, soczyste, zdolne do gromadzenia i magazynowania wody w tkance wodnej, 2. rośliny sucholubne, należące do kserofitów, przystosowane do życia w środowisku ubogim w wodę; mają twarde, skórzaste i błyszczące liścieUzupełnij tekst: Liście mogą być 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (z tylko jedną blaszką) lub 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (blaszka liściowa podzielona jest na kilka mniejszych listków, ułożonych w jednej płaszczyźnie). Liście proste występują m.in. u 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (Populus) i 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (Fagus). Liście złożone mają np. 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (Acacia) i 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (Fraxinus), u którego występują liście pierzastozłożone.
Uzupełnij tekst: Liście mogą być 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (z tylko jedną blaszką) lub 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (blaszka liściowa podzielona jest na kilka mniejszych listków, ułożonych w jednej płaszczyźnie). Liście proste występują m.in. u 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (Populus) i 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (Fagus). Liście złożone mają np. 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (Acacia) i 1. złożone, 2. rosiczki, 3. jesion, 4. proste, 5. buka, 6. dziewanny, 7. topoli, 8. akacja (Fraxinus), u którego występują liście pierzastozłożone.Polecenie 2
Ułóż pytanie quizowe dotyczące rodzajów liści i daj je do rozwiązania swoim kolegom i koleżankom.
Ułóż pytanie dotyczące tematu tej lekcji i daj je do rozwiązania swoim kolegom.
Ułóż pytanie dotyczące tematu tej lekcji i daj je do rozwiązania swoim kolegom.