Rgtb8Gq359OmA1
Symulacja interaktywna przedstawia wpływ niedoboru danego mikroelementu na roślinę. Po naciśnięciu napisu cynk na liściach rośliny pojawiają się ciemnobrązowe plamy, a ich krawędzie żółcieją. Po naciśnięciu napisu miedź liście stają się obwisłe i przybierają pomarańczowo‑brązowy kolor. Natomiast po naciśnięciu napisu żelazo, liście stają się jasnozielone, z żółtymi krawędziami.
Skutki niedoboru wybranych mikropierwiastków u roślin.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 1
RfnWmtiPUw5nd
Wyjaśnij, na dowolnym przykładzie, na czym polega prawo minimum Liebiga. (Uzupełnij).
Polecenie 2
RJmtbMOxx5DEh
Wymień, jakie znasz skutki niedoboru mikropierwiastków u roślin (inne niż przedstawione na powyższej symulacji). (Uzupełnij).
Polecenie 3

W dostępnych ci źródłach wiedzy naukowej znajdź badania związane z mikroelementami. Zaprojektuj doświadczenie, które dzięki hodowli hydroponicznej (uprawie roślin w pojemnikach wypełnionych wodną pożywką zamiast w glebie) pozwoli na zbadanie wpływu nadmiaru lub niedoboru różnych mikropierwiastków na rozwój wybranej rośliny. 
Pamiętaj o:

  • ustaleniu problemu badawczego;

  • postawieniu hipotezy;

  • zaplanowaniu przebiegu doświadczenia;

  • zapisaniu wyników;

  • wyciągnięciu wniosków.

Planując doświadczenie, pomyśl, jaki sprzęt będzie ci potrzebny i jak długo będziesz prowadzić obserwacje.

RwULaK61qJteF
Analiza doświadczenia:. Problem badawczy:. Hipoteza:. Próba (Uzupełnij). Wyniki (Uzupełnij). Wnioski (Uzupełnij).