Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
Rgtb8Gq359OmA1
Symulacja interaktywna przedstawia wpływ niedoboru danego mikroelementu na roślinę. Po naciśnięciu napisu cynk na liściach rośliny pojawiają się ciemnobrązowe plamy, a ich krawędzie żółcieją. Po naciśnięciu napisu miedź liście stają się obwisłe i przybierają pomarańczowo‑brązowy kolor. Natomiast po naciśnięciu napisu żelazo, liście stają się jasnozielone, z żółtymi krawędziami.
Skutki niedoboru wybranych mikropierwiastków u roślin.
Źródło: Englishsquare.pl sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
Polecenie 1
RfnWmtiPUw5nd
Wyjaśnij, na dowolnym przykładzie, na czym polega prawo minimum Liebiga. (Uzupełnij).
Polecenie 2
RJmtbMOxx5DEh
Wymień, jakie znasz skutki niedoboru mikropierwiastków u roślin (inne niż przedstawione na powyższej symulacji). (Uzupełnij).
Polecenie 3

W dostępnych ci źródłach wiedzy naukowej znajdź badania związane z mikroelementami. Zaprojektuj doświadczenie, które dzięki hodowli hydroponicznej (uprawie roślin w pojemnikach wypełnionych wodną pożywką zamiast w glebie) pozwoli na zbadanie wpływu nadmiaru lub niedoboru różnych mikropierwiastków na rozwój wybranej rośliny. 
Pamiętaj o:

  • ustaleniu problemu badawczego;

  • postawieniu hipotezy;

  • zaplanowaniu przebiegu doświadczenia;

  • zapisaniu wyników;

  • wyciągnięciu wniosków.

Planując doświadczenie, pomyśl, jaki sprzęt będzie ci potrzebny i jak długo będziesz prowadzić obserwacje.

RwULaK61qJteF
Analiza doświadczenia:. Problem badawczy:. Hipoteza:. Próba (Uzupełnij). Wyniki (Uzupełnij). Wnioski (Uzupełnij).