Ilustracja interaktywna
Stwórz mapę myśli w której wypiszesz hasła określające symbolikę w poezji tyrtejskiej.
Stwórz wypunktowaną listę z hasłami określającymi symbolikę w poezji tyrtejskiej.
Zapoznaj się z mapą ilustrującą obszary działań Armii Krajowej i wyjaśnij, jakie zadania stawiali sobie żołnierze Armii Krajowej oraz jaka była ich rola społeczna.
Zapoznaj się z opisem mapy ilustrującej obszary działań Armii Krajowej i wyjaśnij, jakie zadania stawiali sobie żołnierze Armii Krajowej oraz jaka była ich rola społeczna.
Zapoznaj się z poniższym tekstem piosenki Krystyny Krahelskiej Hej, chłopcy, bagnet na broń. Na podstawie informacji z powyższej ilustracji interaktywnej oraz tekstu wypisz hasła, które według ciebie nadają mu charakter hymnu bojowego w czasie powstania warszawskiego oraz w obozach jenieckich i partyzantom.
Hej, chłopcy, bagnet na brońHej, chłopcy, bagnet na broń!
Długa droga, daleka, przed nami,
Mocne serca, a w ręku karabin,
Granaty w dłoniach i bagnet na broni.Jasny świt się roztoczy,
Wiatr owieje nam oczy
I odetchnąć da płucom i rozgorzeć da krwi,
I piosenkę, jak tęczę, nad nami roztoczy
W równym rytmie marsza: raz, dwa, trzy...Hej, chłopcy, bagnet na broń!
Długa droga, daleka, przed nami trud i znój,
Po zwycięstwo my, młodzi, idziemy na bój,
Granaty w dłoniach i bagnet na broni.Ciemna noc się nad nami
Roziskrzyła gwiazdami,
Białe wstęgi dróg w pyle, długie noce i dni,
Nowa Polska, Zwycięska, jest w nas i przed nami
W równym rytmie marsza: raz, dwa, trzy...Hej, chłopcy, bagnet na broń!
Bo kto wie, czy to jutro, pojutrze, czy dziś
Przyjdzie rozkaz, że już, że już trzeba nam iść…
Granaty w dłoniach i bagnet na broni!