Polecenie 1

Zapoznaj się z infografiką przedstawiającą techniki, za pomocą których możemy zmieniać wygląd raportu i rozbudowywać go o nowe elementy. Zastanów się, jak ich zastosowanie może wpłynąć na użyteczność raportów.

Polecenie 1

Zapoznaj się z opisem infografiki przedstawiającej techniki, za pomocą których możemy zmieniać wygląd raportu i rozbudowywać go o nowe elementy. Zastanów się, jak ich zastosowanie może wpłynąć na użyteczność raportów.

RxXLt4tPlcwKs1
Ilustracja przedstawia grafikę interaktywną zatytułowaną: PROJEKTOWANIE RAPORTÓW. Podstawowe techniki tworzenia i działania raportów. W górze grafiki w zielonej ramce znajduje się wykres słupkowy zatytułowany: Średnie oceny uczniów. Obok nazwy znajduje się zdjęcie przedstawiające dzieci siedzące w ławkach w klasie. Wewnątrz ramki widoczny jest wykres słupkowy zatytułowany: Średnie klas z każdego przedmiotu szkolnego. Poniżej jestlegenda wykresu z kolorowymi kwadratami i nazwami przedmiotów, a niżej wykres – na osi x znajdują się symbole odpowiadające nazwie klasy, a na osi y oceny. Przy każdej klasie na osi x znajdują się słupki odpowiadające średniej ocen z poszczególnych przedmiotów. Pod ramką z wykresem widoczna jest tabela z nagłówkami: Nazwa klasy, Nazwa przedmiotu, Średnia ocen z przedmiotu. W treści tabeli w odpowiednich komórkach znajdują się symbole klas, nazwy przedmiotów oraz wartości liczbowe odpowiadającej średniej ocen. Z prawej i lewej strony grafiki znajduje się tekst oraz ikonki ukazujące techniki, za pomocą których możemy zmieniać wygląd raportu i rozbudowywać go o nowe elementy z podziałem na funkcjonalności programów Microsoft Access , LibreOffice Base . Pod spodem znajduje się lista z opcjami wyboru: Grafika, Motywy ( MS Access ), Numery stron, Wykresy Danych, Formatowanie warunkowe. Po kliknięciu na każdą z tych opcji pozostaje ona uwypuklona, a pozostała część grafiki robi się mniej wyraźna. Jest do nich przyporządkowana ikonka symbolizująca dany program, zakładkę z głównego menu oraz konkretną opcję z tej zakładki. Z lewej strony obrazka widoczne są opcje: GRAFIKA – MS Access : Projektowanie – Wstaw obraz, LibreOffice Base : Multimedia – Obraz, MOTYWY – MS Access : Projektowanie – Motywy, Kolory, Czcionki, NUMERY STRON – MS Access : Projektowanie – Numery stron, LibreOffice Base : Wstaw – Numery stron. Z prawej strony obrazka widoczne są opcje: DATA I GODZINA – MS Access : Projektowanie – Data i godzina, LibreOffice Base : Wstaw – Data i godzina, WYKRES DANYCH – MS Access : Projektowanie – Wstaw wykres nowoczesny, LibreOffice Base : Wstaw – Formanty raportu – Wykres. FORMATOWANIE WARUNKOWE – MS Access : Formatowanie – Formatowanie warunkowe, LibreOffice Base : Format – Formatowanie warunkowe.
Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.