Obsługa operacyjna portu lotniczego i współpraca ze służbami żeglugi powietrznej — Technik lotniskowych służb operacyjnych
bg‑azure
Interaktywne materiały sprawdzające
1
Ćwiczenie 1. - Praca służb żeglugi powietrznej - Test
Ćwiczenie 1. - Praca służb żeglugi powietrznej - Test3D13zc9R5P
Praca służb żeglugi powietrznej193070Brawo! Znasz już podstawy współpracy ze służbami żeglugi powietrznej.Niestety, nie udało ci się zaliczyć testu. Wróć do wcześniejszych materiałów i spróbuj jeszcze raz.
Test
Praca służb żeglugi powietrznej
Liczba pytań:
19
Limit czasu:
30 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Praca służb żeglugi powietrznej
Pytanie
1/19
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Organy te wu er to:
Kto wydaje pozwolenie na przejazd przez aktywną drogę startową ? Możliwe odpowiedzi: 1. Kontroler lotniska., 2. Kontroler zbliżania., 3. Dowódca służby ochrony lotniska., 4. Dyżurny operacyjny portu lotniczego.
Opracowanie Instrukcji Operacyjnej Lotniska (INOP) jest obowiązkiem Możliwe odpowiedzi: 1. zarządzającego lotniskiem, 2. kontrolera ruchu lotniczego, 3. dyżurnego technika lotniska, 4. dyżurnego operacyjnego portu lotniczego
Speedway na lotnisku to droga Możliwe odpowiedzi: 1. peronowa, 2. szybkiego zjazdu, 3. przyspieszonego startu i lądowania, 4. przecinająca główną drogę startową
Strefa ruchu lotniskowego określana jest skrótem Możliwe odpowiedzi: 1. TSA, 2. TRA, 3. TMA, 4. ATZ
Przestrzeń powietrzna o określonych wymiarach nad obszarami lądowymi, wodami wewnętrznymi i wodami terytorialnymi , w obrębie której działania wymagają rezerwacji przestrzeni powietrznej do wyłącznego korzystania przez określonego użytkownika w określonym przedziale czasu to Możliwe odpowiedzi: 1. strefa czasowo wydzielona, 2. strefa czasowo rezerwowana, 3. strefa zakazana, 4. strefa niebezpieczna
Skrót AWY oznacza Możliwe odpowiedzi: 1. drogi lotnicze, 2. drogi startowe, 3. drogi kołowania, 4. drogowe odcinki lotniskowe
Służba kontroli lotniska (TWR) nie wchodzi w skład służby Możliwe odpowiedzi: 1. ruchu lotniczego (ATS), 2. informacji lotniczej (AIS), 3. żeglugi powietrznej (ANS), 4. kontroli ruchu lotniczego (ATC)
W którym dokumencie zapisane są informacje dotyczące badania wypadków i incydentów lotniczych? Możliwe odpowiedzi: 1. AIP Polska., 2. Załączniku 13 ICAO., 3. Ustawie Prawo Lotnicze., 4. Instrukcji operacyjnej lotniska.
Służba kontroli lotniska (TWR) nie wchodzi w skład służby Możliwe odpowiedzi: 1. A. ruchu lotniczego (ATS)., 2. B. informacji lotniczej (AIS)., 3. C. żeglugi powietrznej (ANS)., 4. D. kontroli ruchu lotniczego (ATC).
Skrót AWY oznacza Możliwe odpowiedzi: 1. A. drogi lotnicze., 2. B. drogi startowe., 3. C. drogi kołowania., 4. D. drogowe odcinki lotniskowe.
Przestrzeń powietrzna o określonych wymiarach nad obszarami lądowymi, wodami wewnętrznymi i wodami terytorialnymi , w obrębie której działania wymagają rezerwacji przestrzeni powietrznej do wyłącznego korzystania przez określonego użytkownika w określonym przedziale czasu to Możliwe odpowiedzi: 1. A. strefa czasowo wydzielona., 2. B. strefa czasowo rezerwowana., 3. C. strefa zakazana., 4. D. Strefa niebezpieczna.
Strefa ruchu lotniskowego określana jest skrótem Możliwe odpowiedzi: 1. A. TSA, 2. B. TRA, 3. C. TMA, 4. D. ATZ
Speedway na lotnisku to droga Możliwe odpowiedzi: 1. A. peronowa., 2. B. szybkiego zjazdu., 3. C. przyspieszonego startu i lądowania., 4. D. przecinająca główną drogę startową
Opracowanie Instrukcji Operacyjnej Lotniska (INOP) jest obowiązkiem Możliwe odpowiedzi: 1. A. zarządzającego lotniskiem., 2. B. kontrolera ruchu lotniczego., 3. C. dyżurnego technika lotniska., 4. D. dyżurnego operacyjnego portu lotniczego.
Kto wydaje pozwolenie na przejazd przez aktywną drogę startową ? Możliwe odpowiedzi: 1. A. kontroler lotniska., 2. B. kontroler zbliżania., 3. C. dowódca służby ochrony lotniska., 4. D. dyżurny operacyjny portu lotniczego.
Którym napisem oznakowane są pojazdy prowadzące statki powietrzne Możliwe odpowiedzi: 1. A. Follow me., 2. B. Follow Car., 3. C. Duty officer., 4. D. Water service.
Do monitorowania stanu czystości dróg kołowania i drogi startowej zobowiązany jest Możliwe odpowiedzi: 1. A. kontroler ruchu naziemnego., 2. B. dowódca służby ochrony lotniska., 3. C. dyżurny operacyjny portu lotniczego., 4. D. komendant lotniskowej straży pożarnej
Griptester wykorzystywany jest do Możliwe odpowiedzi: 1. A. usuwania stojącej wody., 2. B. usuwania zasp śnieżnych., 3. C. odstraszania dzikiej zwierzyny., 4. D. pomiaru szorstkości nawierzchni dróg startowych.
Ćwiczenie 2. - Procedury SID i STAR
Ćwiczenie 2. - Procedury SID i STAR1DBSnbkab3
R1QqFSo2jhxY21
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
R5I402Hf3reEm
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
R1SYK3q4VltEu
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
Ćwiczenie 3. - Służby bezpieczeństwa
Ćwiczenie 3. - Służby bezpieczeństwa3D13zc9R5P
RSAxBHh8AXOaR3
1. Straż Ochrony Lotniska, 2. Urząd Lotnictwa Cywilnego jest podmiotem odpowiedzialnym w portach lotniczych za zadania związane z dokonywaniem kontroli manualnej i przeglądaniem zawartości bagaży oraz sprawdzaniem przedmiotów wprowadzanych do strefy zastrzeżonej lotniska.
1. Straż Ochrony Lotniska, 2. Urząd Lotnictwa Cywilnego jest podmiotem odpowiedzialnym w portach lotniczych za zadania związane z dokonywaniem kontroli manualnej i przeglądaniem zawartości bagaży oraz sprawdzaniem przedmiotów wprowadzanych do strefy zastrzeżonej lotniska.
Ćwiczenie 4. - Współpraca DOP ze służbami żeglugi powietrznej
Ćwiczenie 4. - Współpraca DOP ze służbami żeglugi powietrznej2D16RaNQY9
Rs9t9WjQRPdkL2
Zasady wypełniania formularza NOTAM znajdują się w 1. Załączniku 15 ICAO, 2. Ustawie Prawo lotnicze
Zasady wypełniania formularza NOTAM znajdują się w 1. Załączniku 15 ICAO, 2. Ustawie Prawo lotnicze
Ćwiczenie 5. - Przestrzeń powietrzna
Ćwiczenie 5. - Przestrzeń powietrzna3Dyh2LaNme
R13hGZNzbYOPD3
1. TWY, 2. FIS to służba, która komunikuje się z załogami statków powietrznych przebywających przede wszystkim w przestrzeni niekontrolowanej. Przekazuje im niezbędne informacje o innym ruchu lotniczym i pogodzie.
1. TWY, 2. FIS to służba, która komunikuje się z załogami statków powietrznych przebywających przede wszystkim w przestrzeni niekontrolowanej. Przekazuje im niezbędne informacje o innym ruchu lotniczym i pogodzie.
Ćwiczenie 6. - Służba kontroli
Ćwiczenie 6. - Służba kontroli3D14VaJnnE
R13fovku11Y013
Nadzór nad samolotami opuszczającymi poziom przelotowy i rozpoczynającymi fazę podejścia do lądowania sprawuje służba kontroli 1. FIS, 2. APP
Nadzór nad samolotami opuszczającymi poziom przelotowy i rozpoczynającymi fazę podejścia do lądowania sprawuje służba kontroli 1. FIS, 2. APP
Ćwiczenie 7. - Kategorie ILS
Ćwiczenie 7. - Kategorie ILS3D16RaNQY9
RTCVABGuriXcU3
Kategoria 1. CAT I, 2. CAT III radiowego systemu nawigacyjnego ILS posiada najmniejsze ograniczenia względem wysokości oraz widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR).
Kategoria 1. CAT I, 2. CAT III radiowego systemu nawigacyjnego ILS posiada najmniejsze ograniczenia względem wysokości oraz widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR).
RVSfeGbB9iyJj
Tabela przedstawia klasy przestrzeni powietrznej. Uzupełnij luki, wpisując: a. właściwe skróty w kolumnie Rodzaj lotu, b. TAK albo NIE w ostatnich trzech kolumnach.
Tabela przedstawia klasy przestrzeni powietrznej. Uzupełnij luki, wpisując: a. właściwe skróty w kolumnie Rodzaj lotu, b. TAK albo NIE w ostatnich trzech kolumnach.
Ćwiczenie 8. - Pozwolenia zajęcia pola manewrowego
Ćwiczenie 8. - Pozwolenia zajęcia pola manewrowego1D16RaNQY9
RkuJ1tYNWGShJ1
Wskaż kolejność poszczególnych czynności Elementy do uszeregowania: 1. Dokonanie inspekcji dróg kołowania., 2. Wywołanie za pomocą radiotelefonu kontrolera TWR., 3. Sformułowanie prośby o zajęcie drogi kołowania Alfa i Bravo w celu inspekcji., 4. Zgłoszenie kontrolerowi TWR opuszczenie dróg kołowania.
Wskaż kolejność poszczególnych czynności Elementy do uszeregowania: 1. Dokonanie inspekcji dróg kołowania., 2. Wywołanie za pomocą radiotelefonu kontrolera TWR., 3. Sformułowanie prośby o zajęcie drogi kołowania Alfa i Bravo w celu inspekcji., 4. Zgłoszenie kontrolerowi TWR opuszczenie dróg kołowania.
Ćwiczenie 9. - Uzyskiwanie uprawnień na kontrolerów ATS
Ćwiczenie 9. - Uzyskiwanie uprawnień na kontrolerów ATS1D13zc9R5P
ROZx9fWL5qN5N1
Wskaż kolejność uzyskiwania uprawnień przez kandydatów na kontrolerów ATS Elementy do uszeregowania: 1. Kurs podstawowy w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS., 2. Kurs w zakresie uprawnienia w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS., 3. Kurs w zakresie uprawnienia uzupełniającego w jednostce.
Wskaż kolejność uzyskiwania uprawnień przez kandydatów na kontrolerów ATS Elementy do uszeregowania: 1. Kurs podstawowy w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS., 2. Kurs w zakresie uprawnienia w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS., 3. Kurs w zakresie uprawnienia uzupełniającego w jednostce.
Ćwiczenie 10. - Nawiązanie połączenia przez koordynatora rejsu z załogą
Ćwiczenie 10. - Nawiązanie połączenia przez koordynatora rejsu z załogą3D13zc9R5P
RFHaWUTmfuihC3
Wskaż kolejność poszczególnych zwrotów podczas nawiązywania przez koordynatora rejsu połączenia z załogą, za pomocą heat set. Elementy do uszeregowania: 1. Koordynator rejsu: “Copied, cleared for push and start facing to taxiway Alfa. Please, release the parking brake”., 2. Załogant “ We are cleared for push and start, facing south (to taxiway Alfa), parking brake is set”., 3. Koordynator rejsu “Flightdeck, ground, go ahead”., 4. Załogant "Ground, flightdeck"., 5. Załogant “Parking brake released”., 6. Koordynator rejsu”Copied, brake is released. Commencing pushback, facing Alfa”.
Wskaż kolejność poszczególnych zwrotów podczas nawiązywania przez koordynatora rejsu połączenia z załogą, za pomocą heat set. Elementy do uszeregowania: 1. Koordynator rejsu: “Copied, cleared for push and start facing to taxiway Alfa. Please, release the parking brake”., 2. Załogant “ We are cleared for push and start, facing south (to taxiway Alfa), parking brake is set”., 3. Koordynator rejsu “Flightdeck, ground, go ahead”., 4. Załogant "Ground, flightdeck"., 5. Załogant “Parking brake released”., 6. Koordynator rejsu”Copied, brake is released. Commencing pushback, facing Alfa”.
Ćwiczenie 11. - Komunikacja między załogą samolotu a kontrolerem GND
Ćwiczenie 11. - Komunikacja między załogą samolotu a kontrolerem GND3D13zc9R5P
Rza2GdQ0aaNil3
Wskaż kolejność poszczególnych zwrotów podczas rozmowy za pomocą radiotelefonu między załogą samolotu podchodzącego do lądowania a kontrolerem GND. Elementy do uszeregowania: 1. GND “Kaktus 2015, przyjąłem, dziękuję”., 2. Załogant “Oskar, a następnie Hotel, Echo, stanowisko 6. Dziękujemy. Kaktus 2015”, 3. GND “Wieża , Kaktus 2015, przyjąłem. Kaktus 2015, opuść pas zjazdem Oskar, następnie drogami kołowania Hotel, Echo, stanowisko 6”, 4. Załogant “Wieża, Kaktus 2015, podwozie wypuszczone i zablokowane”.
Wskaż kolejność poszczególnych zwrotów podczas rozmowy za pomocą radiotelefonu między załogą samolotu podchodzącego do lądowania a kontrolerem GND. Elementy do uszeregowania: 1. GND “Kaktus 2015, przyjąłem, dziękuję”., 2. Załogant “Oskar, a następnie Hotel, Echo, stanowisko 6. Dziękujemy. Kaktus 2015”, 3. GND “Wieża , Kaktus 2015, przyjąłem. Kaktus 2015, opuść pas zjazdem Oskar, następnie drogami kołowania Hotel, Echo, stanowisko 6”, 4. Załogant “Wieża, Kaktus 2015, podwozie wypuszczone i zablokowane”.