E-materiały do kształcenia zawodowego

Współpraca ze służbami żeglugi powietrznej

Obsługa operacyjna portu lotniczego i współpraca ze służbami żeglugi powietrznej — Technik lotniskowych służb operacyjnych

bg‑azure

Interaktywne materiały sprawdzające

1
Ćwiczenie 1. - Praca służb żeglugi powietrznej - Test3D13zc9R5P
Praca służb żeglugi powietrznej193070Brawo! Znasz już podstawy współpracy ze służbami żeglugi powietrznej.Niestety, nie udało ci się zaliczyć testu. Wróć do wcześniejszych materiałów i spróbuj jeszcze raz.
Test

Praca służb żeglugi powietrznej

Liczba pytań:
19
Limit czasu:
30 min
Twój ostatni wynik:
-
Ćwiczenie 2. - Procedury SID i STAR1DBSnbkab3
R1QqFSo2jhxY21
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
R5I402Hf3reEm
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
R1SYK3q4VltEu
Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych, oznaczane skrótem 1. IATA, 2. ICAOjest światową organizacja handlową skupiająca przewoźników lotniczych.
Ćwiczenie 3. - Służby bezpieczeństwa3D13zc9R5P
RSAxBHh8AXOaR3
1. Straż Ochrony Lotniska, 2. Urząd Lotnictwa Cywilnego jest podmiotem odpowiedzialnym w portach lotniczych za zadania związane z dokonywaniem kontroli manualnej i przeglądaniem zawartości bagaży oraz sprawdzaniem przedmiotów wprowadzanych do strefy zastrzeżonej lotniska.
Ćwiczenie 4. - Współpraca DOP ze służbami żeglugi powietrznej2D16RaNQY9
Rs9t9WjQRPdkL2
Zasady wypełniania formularza NOTAM znajdują się w 1. Załączniku 15 ICAO, 2. Ustawie Prawo lotnicze
Ćwiczenie 5. - Przestrzeń powietrzna3Dyh2LaNme
R13hGZNzbYOPD3
1. TWY, 2. FIS to służba, która komunikuje się z załogami statków powietrznych przebywających przede wszystkim w przestrzeni niekontrolowanej. Przekazuje im niezbędne informacje o innym ruchu lotniczym i pogodzie.
Ćwiczenie 6. - Służba kontroli3D14VaJnnE
R13fovku11Y013
Nadzór nad samolotami opuszczającymi poziom przelotowy i rozpoczynającymi fazę podejścia do lądowania sprawuje służba kontroli 1. FIS, 2. APP
Ćwiczenie 7. - Kategorie ILS3D16RaNQY9
RTCVABGuriXcU3
Kategoria 1. CAT I, 2. CAT III radiowego systemu nawigacyjnego ILS posiada najmniejsze ograniczenia względem wysokości oraz widzialności wzdłuż drogi startowej (RVR).
RVSfeGbB9iyJj
Tabela przedstawia klasy przestrzeni powietrznej. Uzupełnij luki, wpisując:
a. właściwe skróty w kolumnie Rodzaj lotu,
b. TAK albo NIE w ostatnich trzech kolumnach.
Ćwiczenie 8. - Pozwolenia zajęcia pola manewrowego1D16RaNQY9
RkuJ1tYNWGShJ1
Wskaż kolejność poszczególnych czynności Elementy do uszeregowania: 1. Dokonanie inspekcji dróg kołowania., 2. Wywołanie za pomocą radiotelefonu kontrolera TWR., 3. Sformułowanie prośby o zajęcie drogi kołowania Alfa i Bravo w celu inspekcji., 4. Zgłoszenie kontrolerowi TWR opuszczenie dróg kołowania.
Ćwiczenie 9. - Uzyskiwanie uprawnień na kontrolerów ATS1D13zc9R5P
ROZx9fWL5qN5N1
Wskaż kolejność uzyskiwania uprawnień przez kandydatów na kontrolerów ATS Elementy do uszeregowania: 1. Kurs podstawowy w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS., 2. Kurs w zakresie uprawnienia w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS., 3. Kurs w zakresie uprawnienia uzupełniającego w jednostce.
Ćwiczenie 10. - Nawiązanie połączenia przez koordynatora rejsu z załogą3D13zc9R5P
RFHaWUTmfuihC3
Wskaż kolejność poszczególnych zwrotów podczas nawiązywania przez koordynatora rejsu połączenia z załogą, za pomocą heat set. Elementy do uszeregowania: 1. Koordynator rejsu: “Copied, cleared for push and start facing to taxiway Alfa. Please, release the parking brake”., 2. Załogant “ We are cleared for push and start, facing south (to taxiway Alfa), parking brake is set”., 3. Koordynator rejsu “Flightdeck, ground, go ahead”., 4. Załogant "Ground, flightdeck"., 5. Załogant “Parking brake released”., 6. Koordynator rejsu”Copied, brake is released. Commencing pushback, facing Alfa”.
Ćwiczenie 11. - Komunikacja między załogą samolotu a kontrolerem GND3D13zc9R5P
Rza2GdQ0aaNil3
Wskaż kolejność poszczególnych zwrotów podczas rozmowy za pomocą radiotelefonu między załogą samolotu podchodzącego do lądowania a kontrolerem GND. Elementy do uszeregowania: 1. GND “Kaktus 2015, przyjąłem, dziękuję”., 2. Załogant “Oskar, a następnie Hotel, Echo, stanowisko 6. Dziękujemy. Kaktus 2015”, 3. GND “Wieża , Kaktus 2015, przyjąłem. Kaktus 2015, opuść pas zjazdem Oskar, następnie drogami kołowania Hotel, Echo, stanowisko 6”, 4. Załogant “Wieża, Kaktus 2015, podwozie wypuszczone i zablokowane”.