Wcielanie się w rolę przedsiębiorcy handlowego
Słownik pojęć dla e‑materiału
Podejmowanie działalności handlowej
HAN.02. Prowadzenie działań handlowych – technik handlowiec 522305
Interaktywne materiały sprawdzające
Które z poniższych określeń należą do informacji marketingowych bezpośrednich (pierwotnych)? Możliwe odpowiedzi: 1. Zbierane informacje na temat zachowania i działań konsumentów/klientów danego przedsiębiorstwa., 2. Zbierane informacje na temat towarów konkurencyjnych i ich cen., 3. Dane publikowane przez GUS., 4. Publikacje handlowe i branżowe.
Przeciągnij odpowiednie sformułowania we właściwe miejsca na schemacie.
Przeciągnij odpowiednie sformułowania we właściwe miejsca na schemacie.
Zaznacz kolorem zielonym, które z poniższych grup należą do grup podmiotów w modelu pięciu sił Portera, a kolorem czerwonym te, które nie należą. dostawcy
konsumenci/nabywcy
konkurenci
organy administracji rządowej
Zaznacz kolorem zielonym, które z poniższych grup należą do grup podmiotów w modelu pięciu sił Portera, a kolorem czerwonym te, które nie należą. dostawcy
konsumenci/nabywcy
konkurenci
organy administracji rządowej
Uzupełnij tabelę, przeciągając poszczególne sformułowania w odpowiednie miejsca (tak, aby dopasować typ przedsiębiorstwa do kodu i opisu PKD).
Uzupełnij tabelę, przeciągając poszczególne sformułowania w odpowiednie miejsca (tak, aby dopasować typ przedsiębiorstwa do kodu i opisu PKD).
Uzupełnij tabelę wstawiając podane kategorie w odpowiednie pola.
Uzupełnij tabelę wstawiając podane kategorie w odpowiednie pola.
Posłuchaj opisów dotyczących metod budżetowania. Po wysłuchaniu każdego z opisów wskaż, którą metodę przedstawia.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DClWAqieW
W ramach tej metody budżet opracowywany jest w uzgodnieniu z kadrą zarządzającą i przekazywany pracownikom niższego szczebla, którzy nie biorą udziału w jego tworzeniu, a jedynie otrzymują gotowy budżet do wykonania.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DClWAqieW
Metoda ta opiera się na analizie danych z poprzedniego okresu i na ich podstawie przewiduje zmiany w przyszłym okresie. Oznacza to, że punkt wyjścia dla opracowania budżetu przy wykorzystaniu omawianej metody stanowi budżet za okres ubiegły.
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DClWAqieW
W ramach tej metody, budżety są opracowywane na najniższym szczeblu kierowniczym, później zaś - na najwyższym poziomie zarządzania - dokonuje się ich scalenia. Sposób ten włącza całą kadrę kierowniczą w proces sporządzania budżetów.
Test