Korespondencja elektroniczna i tradycyjna
EKA.06. Wykonywanie prac biurowych – technik prac biurowych 411004
Interaktywne materiały sprawdzające
Co to jest stopka informacyjna w informacji e‑mail?
Stopka informacyjna – tzw. stopka maila – miejsce, w którym wpisujemy swoje dane osobowe, dane kontaktowe takie jak: imię i nazwisko, adres e‑mail, adresy strony internetowej, adresy profili w social mediach, logo firmy, czasem nawet fotografię.
Podaj definicję magnigrafiki i opisz krótko na czym polega.
Magnigrafika to zbiór rozmaitych technik służących zaadaptowaniu zwykłych i elektronicznych obrazów (dla osób niedowidzących), polegających między innymi na:
ich powiększeniu,
zmianie kolorów w celu zwiększenia kontrastu,
pogrubieniu linii w celu wyróżnienia konturów,
usunięciu nadmiernej ilości szczegółów utrudniających odczyt całości obrazu, które umożliwiają wykorzystanie resztek wzroku w celu prawidłowego odczytania informacji tekstowych i graficznych, jak również efekt zastosowania tych technik.
Jaką czynność w programie poczty elektronicznej opisują poniższe punkty (1, 2):
Tworzy nową wiadomość albo wybiera istniejącą wiadomość i wybiera przycisk Odpowiedz, Odpowiedz wszystkim lub Prześlij dalej.
W oknie wiadomości wybiera pozycję Wiadomość > Dołącz plik.
Dodawanie załącznika do wiadomości e‑mail.
Wskaż różnice pomiędzy systemem dziennikowym a bezdziennikowym ewidencjonowania korespondencji.
System dziennikowy – prowadzimy księgę do ewidencji korespondencji
System bezdziennikowy – brak księgi do ewidencji korespondencji
Odpowiedź na pytanie. Której korespondencji – przychodzącej czy wychodzącej – dotyczą poniższe punkty?
parametry przesyłki
uwagi dotyczące dokumentu lub czynności, jakie należy podjąć w firmie w związku z ich nadejściem,
datę udzielenia odpowiedzi – aby mieć pewność, że odpowiedź została udzielona w terminie itp.
Korespondencja przychodząca ewidencjonowana w księdze elektronicznej.
Jakie elementy zawiera pieczątka wpływu i gdzie jest używana?
Pieczątka wpływu – to pieczątka, którą stawiamy na korespondencji przychodzącej do instytucji (firmy); świadczy o przyjęciu pisma do dalszego rozpatrywania. Zawiera zazwyczaj następujące informacje: nazwę instytucji (firmy), datę wpływu, znak sprawy, liczbę załączników oraz podpis pracownika przyjmującego korespondencję.
Co oznacza pole DW w korespondencji elektronicznej?
Zaznaczone pole DW świadczy o tym, że zależy nam na ukryciu listy adresatów informacji, jeżeli jest ich kilku.
Co oznacza pole UDW w korespondencji elektronicznej?
Zaznaczone pole UDW świadczy o tym, że zależy nam na ujawnieniu listy adresatów informacji, jeżeli jest ich kilku.