Organizacja robót związanych z budową i utrzymaniem dróg kolejowych — Technik budownictwa kolejowego
bg‑green
Interaktywne materiały sprawdzające
Ćwiczenie 1. - Schematy urządzeń kierowania ruchem kolejowym
Ćwiczenie 1. - Schematy urządzeń kierowania ruchem kolejowym1DEbr6lKuN
Schematy urządzeń kierowania ruchem kolejowym203080Brawo! Udało Ci się udzielić wystarczającej ilości poprawnych odpowiedzi aby zaliczyć test. Plany schematyczne urządzeń sterowania ruchem kolejowym nie są Ci obce.Niestety nie udzieliłeś wystarczającej ilości poprawnych odpowiedzi. Wróć do materiału multimedialnego zawierającego plany schematyczne urządzeń sterowania ruchem kolejowym i spróbuj ponownie. W tym przypadku jest to zasób z planszami interaktywnymi „Schemat infrastruktury kolejowej”.
Test
Schematy urządzeń kierowania ruchem kolejowym
Liczba pytań:
20
Limit czasu:
30 min
Pozostało prób:
1/1
Twój ostatni wynik:
-
Schematy urządzeń kierowania ruchem kolejowym
Pytanie
1/20
Pozostało czasu
0:00
Twój ostatni wynik
-
Plan schematyczny, jest szkicem przedstawionym w formie: Możliwe odpowiedzi: 1. graficznej, 2. jako ilustracja, 3. obrazka, 4. edytowalnego pliku dwg
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Schematy są wykorzystane w szczególności do celów: Możliwe odpowiedzi: 1. utrzymania instalacji i urządzeń technicznych, 2. konstrukcji rozkładów jazdy, 3. archiwizacyjnych, 4. wyłącznie eksploatacyjnych
Odpowiedz na pytanie. Gdzie zamieszcza się tabelę stanowiącą opis schematu zawierającą informacje dotyczące torów, rozjazdów, budynków i urządzeń stacyjnych? Możliwe odpowiedzi: 1. z lewej strony arkusza, 2. z prawej strony arkusza, 3. nie jest wymagana, 4. jest wymagana, wyłącznie dla urządzeń srk
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Co oznacza się w ramach oznaczenia miejsc służących do wsiadania i wysiadania podróżnych na planach schematycznych? Możliwe odpowiedzi: 1. przejścia podziemne dla pieszych, 2. numery peronów, 3. istniejący system informacji pasażerskiej, 4. kasy biletowe w budynku dworca
Odpowiedz na pytanie. Jakie posterunki nie są wymagane aby je nanosić na planach schematycznych? Możliwe odpowiedzi: 1. rewidenta taboru, 2. zwrotniczych, 3. stwierdzenia końca pociągu, 4. starszego ustawiacza
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Na schemat nanosi się m.in. następujące dane: Możliwe odpowiedzi: 1. tory szlakowe, 2. tory główne zasadnicze, 3. wyłącznie tory szlakowe i główne, 4. istniejące tory szlakowe, główne, specjalnego przeznaczenia oraz tory projektowane
Odpowiedz na pytanie. W jakiej postaci zamieszcza się tory projektowane na planie schematycznym drogowym? 1. nie są wrysowane, 2. jako linię przerywaną koloru czerwonego, 3. jako linię przerywana koloru czerwonego z dopiskiem tor projektowany, 4. jako linię ciągłą koloru czerwonego z dopiskiem tor projektowany
Odpowiedz na pytanie. W jaki sposób należy opracować schemat, aby kilometracja na zobrazowaniu posterunku ruchu wzrastała? Możliwe odpowiedzi: 1. od strony lewej do prawej, 2. od strony prawej do lewej, 3. nie ma znaczenia, 4. zgodnie z kierunkiem nachylenie niwelety
Schematy opracowuje się w dwóch skalach: Możliwe odpowiedzi: 1. podłużnej (dla długości torów) — 1:2000, 2. poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:500, 3. podłużnej (dla długości torów) — 1:1500, 4. poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:750
Schematy drogowe sporządza się na podstawie danych pochodzących z: Możliwe odpowiedzi: 1. pomiarów bezpośrednich, 2. map sytuacyjno‑wysokościowych, 3. zdjęć satelitarnych, 4. oraz profili wzdłużnych linii kolejowych
Na każdym schemacie powinno zostać zaznaczone jego położenie względem stron świata – na którym strzałka z literą N wskazuje: Możliwe odpowiedzi: 1. północ, 2. południe, 3. wschód, 4. zachód
Metrykę (tabelę z opisem) na planie schematycznym wykreśla się: Możliwe odpowiedzi: 1. z prawej strony arkusza u dołu, 2. z prawej strony arkusza u góry, 3. z lewej strony arkusza u dołu, 4. z lewej strony arkusza u góry
Wykreślone na planie schematycznym symbole określające lokalizację odłączników i izolatorów sekcyjnych są elementem: Możliwe odpowiedzi: 1. sekcjonowania sieci trakcyjnej, 2. urządzeń sterowania ruchem pociągów, 3. przebiegów pociągowych, 4. sterowania tarczami ostrzegawczymi przejazdowymi
Elektryfikacja torów jest wykreślana (oznaczona) dla: Możliwe odpowiedzi: 1. torów szlakowych, 2. torów bocznicowych, 3. wyłącznie torów po których odbywają się jazdy pociągowe, 4. nie jest wymagana
Na planie schematycznym urządzeń srk należy stosować oznaczenia: Możliwe odpowiedzi: 1. sygnalizatorów, 2. ramp ładunkowych, 3. mostów i przepustów, 4. budynków produkcyjnych
Na planie schematycznym urządzeń srk należy stosować oznaczenia: Możliwe odpowiedzi: 1. tarcz ostrzegawczych przejazdowych, 2. położenia zasadniczego oraz sposobu nastawiania rozjazdów, 3. ciągów dróg technologicznych, 4. mostów, wiaduktów i tuneli.
Lokomotywownie, pomieszczenia gospodarcze, służbowe oraz punkty zdania i odbioru wagonów są elementami planu: Możliwe odpowiedzi: 1. drogowego, 2. urządzeń sterowania ruchem kolejowym, 3. na planach schematycznych nie zamieszcza się tych oznaczeń, 4. takie oznaczenia stosuje się wyłącznie na schematach bocznic kolejowych
Arkusze planów schematycznych, ze względu na ich wielkość można dzielić i łączyć za pomocą znaków umownych: Możliwe odpowiedzi: 1. tak, 2. nie, 3. tak, maksymalnie na 2 części, 4. tak, za zgodą Wydziału Geodezji i Kartografii właściwego miejscowo dla obszaru sporządzanego schematu
Symbole i oznaczenia graficzne stosowane w schematach drogowych sieciowego zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe zostały opisane w instrukcji: Możliwe odpowiedzi: 1. Ig‑10, 2. Ie- 4, 3. Ie‑1, 4. Ir‑10
Wybierz wszystkie poprawne odpowiedzi. Symbole i oznaczenia graficzne stosowane w schematach drogowych i urządzeń sterowania ruchem kolejowym sieciowego zarządcy infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe zostały opisane w instrukcjach: Możliwe odpowiedzi: 1. Ig‑10, 2. Ie- 4, 3. Ie‑1, 4. Ir‑10
Ćwiczenie 2. - Plany schematyczne
Ćwiczenie 2. - Plany schematyczne2DEbr6lKuN
R14kXqWiYTGyk
Plan schematyczny jest graficznym szkicem przedstawiającym na
płaszczyźnie położenie kolejowych szczegółów sytuacyjnych i urządzeń technicznych tym urządzeń sterowania ruchem kolejowym narysowanych za pomocą znaków umownych. Schematy opracowuje się dla wszystkich 1. stacji i przystanków kolejowych, 2. terenów kolejowych po których prowadzony jest ruch kolejowy, 3. posterunków ruchu, przystanków osobowych i bocznic kolejowych, na których znajduje się infrastruktura kolejowa.
Plan schematyczny jest graficznym szkicem przedstawiającym na
płaszczyźnie położenie kolejowych szczegółów sytuacyjnych i urządzeń technicznych tym urządzeń sterowania ruchem kolejowym narysowanych za pomocą znaków umownych. Schematy opracowuje się dla wszystkich 1. stacji i przystanków kolejowych, 2. terenów kolejowych po których prowadzony jest ruch kolejowy, 3. posterunków ruchu, przystanków osobowych i bocznic kolejowych, na których znajduje się infrastruktura kolejowa.
RJfcAaOMINHfY2
Plan schematyczny 1. urządzeń srk, 2. sekcjonowania sieci trakcyjnej, 3. bocznicy kolejowej wykonuje się na podstawie planu sytuacyjnego układu torowego.
Plan schematyczny 1. urządzeń srk, 2. sekcjonowania sieci trakcyjnej, 3. bocznicy kolejowej wykonuje się na podstawie planu sytuacyjnego układu torowego.
R1SenBsI03eSw2
Na planie schematycznym urządzeń srk przedstawia się układ torów i rozjazdów
w skali skażonej 1. (podłużnej 1:1200, poprzecznej 1:500), 2. (podłużnej 1:2000, poprzecznej 1:500), 3. (podłużnej 1:1500, poprzecznej 1:500) i oznacza się na nim urządzenia srk oraz przebiegi pociągów.
Na planie schematycznym urządzeń srk przedstawia się układ torów i rozjazdów
w skali skażonej 1. (podłużnej 1:1200, poprzecznej 1:500), 2. (podłużnej 1:2000, poprzecznej 1:500), 3. (podłużnej 1:1500, poprzecznej 1:500) i oznacza się na nim urządzenia srk oraz przebiegi pociągów.
RNcsKwojkJHH12
Symbole na planie schematycznym urządzeń srk rysuje się w układzie osi pionowej i poziomej. 1. Pogrubienie linii symbolu, 2. Narysowanie kolorem linii symbolu, 3. Wypełnienie komory oznacza komorę sygnałową świecącą się w stanie zasadniczym. Miejsce ustawienia sygnalizatora lub wskaźnika określa środek kreski prostopadłej do linii toru.
Symbole na planie schematycznym urządzeń srk rysuje się w układzie osi pionowej i poziomej. 1. Pogrubienie linii symbolu, 2. Narysowanie kolorem linii symbolu, 3. Wypełnienie komory oznacza komorę sygnałową świecącą się w stanie zasadniczym. Miejsce ustawienia sygnalizatora lub wskaźnika określa środek kreski prostopadłej do linii toru.
Rq2aFzTOZ9npC2
Oprócz sygnalizatorów na masztach, na planie schematycznym rysuje się także sygnalizatory świetlne 1. karzełkowe, 2. małe, 3. bez podstawy na maszcie
Oprócz sygnalizatorów na masztach, na planie schematycznym rysuje się także sygnalizatory świetlne 1. karzełkowe, 2. małe, 3. bez podstawy na maszcie
RtlepkhzhvAJC2
Położenie zasadnicze zwrotnicy jest określane przez szczelinę między
trójkątem i jednym z dwóch rozgałęzień symbolu zwrotnicy. Kreska przecinająca linię toru przed punktem geometrycznym rozjazdu określa 1. ukres rozjazdu, 2. punkt początkowy zwrotnicy, 3. styk przediglicowy zwrotnicy a w pobliżu symbolu umieszcza się numer rozjazdu.
Położenie zasadnicze zwrotnicy jest określane przez szczelinę między
trójkątem i jednym z dwóch rozgałęzień symbolu zwrotnicy. Kreska przecinająca linię toru przed punktem geometrycznym rozjazdu określa 1. ukres rozjazdu, 2. punkt początkowy zwrotnicy, 3. styk przediglicowy zwrotnicy a w pobliżu symbolu umieszcza się numer rozjazdu.
Ro2GlwOFQBVbQ2
Symbole i oznaczenia graficzne urządzeń srk stosowane w schematach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamieszczone są w instrukcji 1. Ie – 4, 2. Ie – 1, 3. Ig – 10
Symbole i oznaczenia graficzne urządzeń srk stosowane w schematach PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamieszczone są w instrukcji 1. Ie – 4, 2. Ie – 1, 3. Ig – 10
R182QKQZNW9DR2
Schematy 1. drogowe, 2. sekcjonowania sieci trakcyjnej, 3. urządzeń sterowania ruchem kolejowym sporządza się na podstawie danych pochodzących z pomiarów bezpośrednich, map sytuacyjno‑wysokościowych oraz profili podłużnych linii kolejowych.
Schematy 1. drogowe, 2. sekcjonowania sieci trakcyjnej, 3. urządzeń sterowania ruchem kolejowym sporządza się na podstawie danych pochodzących z pomiarów bezpośrednich, map sytuacyjno‑wysokościowych oraz profili podłużnych linii kolejowych.
R3yTZ4cALAORU2
Schematy drogowe opracowuje się w dwóch skalach: 1. podłużnej (dla długości torów) — 1:2000 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:1500, 2. podłużnej (dla długości torów) — 1:2000 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:500, 3. podłużnej (dla długości torów) — 1:1500 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:500
Schematy drogowe opracowuje się w dwóch skalach: 1. podłużnej (dla długości torów) — 1:2000 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:1500, 2. podłużnej (dla długości torów) — 1:2000 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:500, 3. podłużnej (dla długości torów) — 1:1500 i poprzecznej (dla wzajemnego odstępu torów) — 1:500
R16baoGBA2K8G2
Na każdym schemacie powinno zostać zaznaczone jego położenie względem stron świata –1. na którym strzałka z literą W wskazuje zachód, 2. na którym strzałka z literą N wskazuje północ, 3. na którym strzałka z literą S wskazuje południe
Na każdym schemacie powinno zostać zaznaczone jego położenie względem stron świata –1. na którym strzałka z literą W wskazuje zachód, 2. na którym strzałka z literą N wskazuje północ, 3. na którym strzałka z literą S wskazuje południe
R1ZbFydZhj1gy2
Schemat należy opracować w taki sposób, aby kilometracja na zobrazowaniu 1. posterunku ruchu lub bocznicy kolejowej wzrastała od strony lewej do prawej, 2. posterunku ruchu lub punktu eksploatacyjnego wzrastała od strony lewej do prawej, 3. posterunku ruchu lub punktu eksploatacyjnego wzrastała od strony prawej do lewej
Schemat należy opracować w taki sposób, aby kilometracja na zobrazowaniu 1. posterunku ruchu lub bocznicy kolejowej wzrastała od strony lewej do prawej, 2. posterunku ruchu lub punktu eksploatacyjnego wzrastała od strony lewej do prawej, 3. posterunku ruchu lub punktu eksploatacyjnego wzrastała od strony prawej do lewej
R17lZOlJJUThe2
Z lewej strony arkusza, stanowiącego, umieszcza się tabelę stanowiącą opis
schematu zawierającą informacje dotyczące 1. urządzeń do obsługi podróżnych, 2. przejazdów kolejowo – drogowych, 3. torów, rozjazdów budynków i urządzeń stacyjnych.
Z lewej strony arkusza, stanowiącego, umieszcza się tabelę stanowiącą opis
schematu zawierającą informacje dotyczące 1. urządzeń do obsługi podróżnych, 2. przejazdów kolejowo – drogowych, 3. torów, rozjazdów budynków i urządzeń stacyjnych.
RYQ5tCtGJcm812
1. Na schemat nanosi się m.in. następujące dane:
tory:
a) szlakowe,
b) główne zasadnicze,
c) 1. główne dodatkowe
d) specjalnego przeznaczenia (m. in. kozły oporowe, żeberka) i boczne oraz numery torów.
1. Na schemat nanosi się m.in. następujące dane:
tory:
a) szlakowe,
b) główne zasadnicze,
c) 1. główne dodatkowe
d) specjalnego przeznaczenia (m. in. kozły oporowe, żeberka) i boczne oraz numery torów.
RhW9MdOjqtRSH2
Symbole i oznaczenia graficzne stosowane w schematach drogowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamieszczone są w instrukcji 1. Ie – 4, 2. Ie – 1, 3. Ig – 10
Symbole i oznaczenia graficzne stosowane w schematach drogowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zamieszczone są w instrukcji 1. Ie – 4, 2. Ie – 1, 3. Ig – 10
R123Gn5TcVHHe2
Na planie schematycznym oznacza się początki torów odgałęziających bocznice od torów stacyjnych (szlakowych), a przy bocznicach kolejowych 1. tory bocznicowe po których prowadzony jest ruch kolejowy, 2. tory bocznicowe łączące się z linią kolejową, 3. wszystkie tory bocznicowe
Na planie schematycznym oznacza się początki torów odgałęziających bocznice od torów stacyjnych (szlakowych), a przy bocznicach kolejowych 1. tory bocznicowe po których prowadzony jest ruch kolejowy, 2. tory bocznicowe łączące się z linią kolejową, 3. wszystkie tory bocznicowe
RkD4rwAu7R6Wo2
Na planie schematycznym oznacz się znaki pochyleń (załomów) profilu podłużnego torów na posterunku i przyległych szlakach na długości maksymalnej drogi hamowania 1. przed semaforami wjazdowymi, 2. przed semaforami wyjazdowymi, 3. przed semaforami wjazdowymi i wyjazdowymi z każdego kierunku.
Na planie schematycznym oznacz się znaki pochyleń (załomów) profilu podłużnego torów na posterunku i przyległych szlakach na długości maksymalnej drogi hamowania 1. przed semaforami wjazdowymi, 2. przed semaforami wyjazdowymi, 3. przed semaforami wjazdowymi i wyjazdowymi z każdego kierunku.
R1GuGUWHcd5NC2
Schematy są wykorzystane w szczególności do celów eksploatacyjnych 1. jako załącznik do wydawnictw rocznych rozkładów jazdy, 2. jako załącznik do regulaminów technicznych posterunków ruchu, 3. jako załącznik nr 4 do regulaminu sieci zarządcy infrastruktury kolejowej
Schematy są wykorzystane w szczególności do celów eksploatacyjnych 1. jako załącznik do wydawnictw rocznych rozkładów jazdy, 2. jako załącznik do regulaminów technicznych posterunków ruchu, 3. jako załącznik nr 4 do regulaminu sieci zarządcy infrastruktury kolejowej
RrCxNGCVozcrw2
Z 1. prawej strony arkusza u góry, 2. prawej strony arkusza u dołu, 3. lewej strony arkusza u dołu wykreśla się tabelę z opisem (metryki).
Z 1. prawej strony arkusza u góry, 2. prawej strony arkusza u dołu, 3. lewej strony arkusza u dołu wykreśla się tabelę z opisem (metryki).
RzrYENbeKNpd82
Schematy 1. nie mogą być używane, 2. mogą być używane za zgodą zarządcy infrastruktury, 3. mogą być używane jako podkład mapowy dla opracowania projektów przebudowy i rozbudowy stacji oraz wykonywania przejść podziemnych i naziemnych.
Schematy 1. nie mogą być używane, 2. mogą być używane za zgodą zarządcy infrastruktury, 3. mogą być używane jako podkład mapowy dla opracowania projektów przebudowy i rozbudowy stacji oraz wykonywania przejść podziemnych i naziemnych.
R1WYsdiTymw0r2
Plan 1. schematyczny bocznicy kolejowej, 2. schematyczny urządzeń srk, 3. schematyczny drogowy powinien mieć zaznaczone:
a. punkt odgałęzienia się bocznicy kolejowej od linii
kolejowej
b. początek i koniec bocznicy kolejowej
c. numery torów bocznicy oraz torów stycznych
d. rozjazdy
e. bramy
f. kilometraż charakterystycznych punktów
Plan 1. schematyczny bocznicy kolejowej, 2. schematyczny urządzeń srk, 3. schematyczny drogowy powinien mieć zaznaczone:
a. punkt odgałęzienia się bocznicy kolejowej od linii
kolejowej
b. początek i koniec bocznicy kolejowej
c. numery torów bocznicy oraz torów stycznych
d. rozjazdy
e. bramy
f. kilometraż charakterystycznych punktów